تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلالات شايع گوارشي سوء هاضمه

اختلالات شايع گوارشي سوء هاضمه

خبرگزاري آريا – نمي شود گفت سوء هاضمه يک بيماري است، در اصل بيشتر از آنکه به خودي خود يک بيماري باشد، بعنوان نشانه‌اي از بيماري هايي مثل بازگشت اسيد معده به مري ، زخم‌هاي دستگاه گوارش و يا بيماري کيسه صفرا شناخته مي شود.اين عارضه اغلب به صورت درد و ناراحتي مداوم يا مکرر در قسمت بالاي شکم پيش مي آيد.
به گزارش خبرگزاري آريا از شبکه سلامت سيما، معمولا وقتي افراد احساس سيري شديد بهمراه آروغ زدن، سوزش سر دل، نفخ شکم و حالت تهوع دارن مشکل شان سوهاضمه تشخيص داده مي شود.
سوء هاضمه يک مشکل شايع است، اما ممکن است علايم آن از فردي به فرد ديگر فرق کند. علائم سوء هاضمه ممکن است هر روز و يا فقط گاهي اوقات بروز کند.
اين مشکل اغلب بخاطر مصرف بيش از اندازه کافئين يا الکل، سيگار کشيدن يا مصرف داروهاي خاص ضدالتهابي بوجود مي آيد. پرخوري و تند خوردن غذا، مصرف غذاهاي چرب و پر ادويه، اضطراب و نگراني هم مي تواند اين مشکل گوارشي را تشديد نمايد.
سوء هاضمه معمولا جاي نگراني ندارد، ‌اما اگه مشکل شما بيش از دو هفته طول کشيد، يا با علايم ديگري مثل کاهش وزن، اسهال و استفراغ با خون يا بدون خون و کاهش اشتها همراه بود، حتما بايد به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنيد.
همينطور احساس پري شکم آزاردهنده بعد از خوردن غذا بهمراه احساس ناراحتي و سوزش بين جناق سينه تا ناف خصوصا اگر بعد از خوردن همه وعده هاي غذايي اتفاق بيفتد را جدي بگيريد تا از عوارض ناخوشايند آن زودتر راحت شويد. علت اصلي که توصيه مي شود سوهاضمه هاي مزمن را جدي بگيريد اين است که گاهي وقتها اين وضعيت از بيماري هاي جدي تر ديگري حکايت دارد، بيماري هايي مثل زخم معده يا سرطان معده ممکن است علت اصلي بروز سو هاضمه باشند. پس لازم است به اين علايم گوارشي با دقت توجه شود. معمولا با انجام آندوسکوپي علت مشکل بطور دقيق تشخيص داده مي شود.
سوء هاضمه معمولا به سادگي و با تغيير در رژيم غذايي حل مي شود،‌ اگر اين مشکل حل نشد با ديدن پزشک و مصرف دارو مي شود آن را درمان کرد و همانطور که گفته شد در اغلب مواقع مورد نگران کننده اي در بروز سوهاضمه وجود ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلالات شايع گوارشي سوء هاضمه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..