تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مؤثرترین ترفند‌های دوست‌یابی/ چگونه کودکمان را از لاک تنهایی خود بیرون بیاوریم؟

کیا‌نا بنی هاشمی روانشناس کودک و خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره ملاک‌هایی که برای انتخاب دوست باید در نظر بگیریم، اظهار کرد: دوستان باید از نظر خانوادگی، فرهنگی، روحیات و شخصیت شبیه هم باشند؛ کودک باید از بودن کنار دوستش لذت ببرد و کار‌های بد را از او یاد نگیرد.

وی بیان کرد: در بسیاری مواقع والدین، معلم یا مدیر مدرسه برای دانش آموزان دوست انتخاب می‌کنند که این کاری اشتباه است، زیرا کودک خودش باید ببیند که جذب چه کسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه با کودک درونمان دوست باشیم؟

این روانشناس کودک و خانواده افزود: کودک باید خودش دوست مورد علاقه‌اش را انتخاب کند؛ والدین می‌توانند بر انتخاب دوست کودک نظارت داشته باشند، اما نباید به جای او تصیم‌گیری کنند؛ طبیعی است که هیچ کودکی با ایده‌آل‌های ما برای انتخاب دوست مناسب مطابقت کامل ندارد.

بیشتر بخوانید: چگونه به دوست یابی کودکمان کمک کنیم؟

بنی هاشمی درباره خطرهایی که دوست بد می‌تواند برای دانش آموز ایجاد کند، تأکید کرد: دوست کودک نباید برای او خطر ایجاد کند؛ این خطر ممکن است به صورت آسیب جسمی یا تحریک کودک برای زیر پا گذاشتن قوانین مهم خانوادگی، محیطی و اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: اگر ویژگی‌هایی در کودک مقابل وجود دارد که ما دوست نداریم فرزندانمان از آنها الگوبرداری کند در این صورت باید برای کودک توضیح بدهیم که برخی از ویژگی‌های دوستش از نظر خانواده ما قابل قبول نیست و ما تمایل نداریم که فرزندمان آن رفتارها را انجام دهد.

چگونه از لاک تنهایی خود در مدرسه بیرون بیاییم؟ / مؤثرترین ترفندهای دوست‌یابی

چگونه صحبت کردن با فرد غریبه را آغاز کنیم؟

این روانشناس کودک و خانواده درباره نحوه شروع صحبت کردن با فرد غریبه گفت: صحبت کردن با فرد غریبه را می‌توانیم با تعارف کردن خوراکی، دعوت کردن به بازی و گفت‌وگو و پرسش درباره ویژگی‌های خانوادگی، فردی و علایق فرد مقابل آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: ۳ سالگی؛ آغاز ورود دوست خیالی به دنیاى کودکان/ خیال پردازى چه موقع خطرناک است؟

بنی هاشمی اظهار کرد: خانواده نقشی مهم در بهبود کیفیت روابط دوستانه کودک دارد؛ برای مثال ارتباط مادران با یکدیگر و ایجاد فضای تعامل برای کودکان خارج از مدرسه مانند رفتن به پارک یا منزل یکدیگر.

چگونه از لاک تنهایی خود در مدرسه بیرون بیاییم؟ / مؤثرترین ترفندهای دوست‌یابی

وی درباره تأثیر دوست بد در زندگی کودک بیان کرد: تعریف دوست خوب برای هر فرد متفاوت است؛ دوست بد می‌تواند همه زندگی کودک را تحت تأثیر خود قرار بدهد و برای کودک دغدغه‌های ذهنی را ایجاد کند که متناسب با سن او نیست.

بنی هاشمی یادآوری کرد: دوست خوب فردی است که کودک از کنار او بودن لذت می‌برد؛ احساس امنیت و آرامش می‌کند و نقشی موثر در پیشرفت کودک در زمینه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مؤثرترین ترفند‌های دوست‌یابی/ چگونه کودکمان را از لاک تنهایی خود بیرون بیاوریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..