تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجمع خانوادها در جلوی فرمانداری آزادشهر بخاطر اختلاف دانش آموزان دو روستا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتر آزاد، خانواده دانش آموزان پسر متوسطه اول روستای فاضل آباد، صبح امروز در مخالفت به جابه جایی مدرسه فرزند خود از روستای فاضل آباد به روستای خاندوز در جلوی فرمانداری آزادشهر تجمع کردند.

یعد از گذشت حدود نیم ساعت، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر و قربانعلی بذرافشان رئیس اداره آموزش و پرورش که در جلسه فرهنگ و ایثار در فرمانداری شرکت کرده بودند به جلوی در آمده و با اجتماع کنندگان صحبت کردند و از آنها خواستند تا به دفتر امام جمعه بیایند تا با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، حسین لاری کمان معاون سیاسی فرماندار و امام جمعه شهرستان، مطالبات آنها شنیده و درخواست آنها رسیدگی شود .

خانواده دانش آموزان پسر متوسطه اول روستای فاضل آباد از این پیشنهاد استقبال کردند و به دفتر امام جمعه شهرستان آمدند، اما به دلیل بیشتر بودن تعداد حاضران از صندلی های دفتر امام جمعه، این نشست در مصلی برگزار شد.

2

بعد از گذشت چند دقیقه، چند تن از اعضای شورای روستای فاضل آباد و دهیار این روستا نیز به جمع پیوستند.

امام جمعه شهرستان از مردم خواست تا درخواست و گلایه های خود را مطرح کنند.

قبل از توضیح بقیه ماجرا، لازم است که علت این جابجایی بیان شود.

در ابتدای جاده روستای فاضل آباد به خاندوز (که فاصله جاده ای کمتر از ۴۰۰ متر دارند) یک مدرسه وجود دارد که در دو شیفت صبح و عصر بصورت گردشی، دانش آموزان پسرانه متوسطه اول دو روستای خاندوز و فاضل آباد و دانش آموزان مختلط ابتدایی فاضل آباد در آن تحصیل می کنند.

۲۰ متر پایین تر از این مدرسه (به سمت روستای فاضل آباد) یک مدرسه متوسطه اول دخترانه وجود دارد که در شیفت ثابت صبح دانش آموزان دختر و پسر روستاهای فاضل آباد و خاندوز در آن مشغول به تحصیل می باشند.

مدیر مدرسه پسرانه به دلیل تلاقی یک هفته در میان زمان تعطیلی کلاسهای مدرسه متوسطه پسرانه و دخترانه و مسائل مربوطه، طرح جابجایی مدرسه متوسطه دخترانه با متوسط پسرانه را می دهد تا به این وسیله، دختران متوسطه در مسیر عبور پسران قرار نگیرند.

درتیر ماه امسال خانواده دانش آموزان روستای فاضل آباد با این طرح موافقت می کنند و با درخواست شورا و دهیار فاضل آباد این طرح به آموزش و پرورش می رود.

3

خانواده دختران متوسطه روستای خاندوز به دلیل گردشی شدن شیفت تحصیلی فرزندان خود با این طرح مخالفت می کنند و در طرحی جدید (در مرداد ماه)، از اداره آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر درخواست می کنند، متوسطه اول پسرانه را به روستای آنها بیاورد، (زیرا در این روستا یک مدرسه بلا استفاده با مساحت زیاد وجود دارد) و دانش اموزان متوسطه دختران مانند قبل در همان مدرسه قبلی به تحصیل ادامه دهند. (مدرسه روستای خاندوز به دلیل ساخت مدرسه جدید در فاضل آباد در حدود ۱۵ سال پیش و بیشتر بودن تعداد دانش آموزان فاضل آبادی، بدون استفاده رها شده بود.)

شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه ای تصمیم می گیرد، به دلیل بالا بردن کیفیت آموزش و برگزاری کلاسها در شیفت ثابت صبح و استفاده بهینه از امکانات بیت المال این طرح را بپذیرد و دستور به اجرایی شدن ان می دهد. این شورا همچنین برای برطرف کردن دغدغه خانواده ها، سرویس رایگان برای دانش آموزان روستاهای دیگر می گذارد تا مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند.

اعضای شورا و دهیاری روستای برای آماده کردن مدرسه، اقدام می کنند و شرایط مدرسه را آماده می کنند. اما خانواده دانش آموزان متوسطه اول پسرانه فاضل آبادی از فرستادن فرزندان خود به این مدرسه خودداری می کنند و بعد از گذشت ۳ روز، امروز در جلوی فرمانداری تجمع می کنند.

اما ادامه ماجرای امروز؛

خانواده های دانش اموزان متوسطه اول پسر فاضل آبادی در سخنان خود مطرح کردند که به ۳ دلیل نمی خواهند فرزندانشان را به خاندوز بفرستند. دلیل اول مطلوب نبودن فضای مدرسه خاندوز بود. آنها اعلام کردند که این مدرسه حدود ۱۵ سال است بدون استفاده مانده است و شرایط پذیرش دانش آموزان را ندارد.

دلیل دوم و اصلی ترین آنها، اختلافاتی بود که بین فرزندانشان با دانش آموزان روستای خاندوز وجود داشت بود. آنها اظهار می کردند که تعدادی از دانش آموزان خاندوزی که تا پیش از این در روستای فاضل آباد درس می خواندند، افرادی دعواگر می باشند و در سال پیش در دعوایی که بین فرزندانشان با آنها در خارج از مدرسه انجام شده، با پنجه بکس فرزند انها را مسدوم کرده اند و الان نیز اعلام کرده اند که اگر به روستای ما بیایید شما را با چوب دستی خواهیم زد.

4

دلیل سوم این خانواده ها (از طرف چند خانواده اهل کومیان که خانه آنها فاصله زیادی با مدرسه دارد) هزینه بردار بودن این طرح برای آنها بود.

نکته عجیب این ماجرا این بود که یکی از اعضای شورای فاضل آباد و چند نفر از خانواده ها در سخنان خود رئیس آموزش و پرورش را با اجرای این طرح به ایجاد اختلاف بین مردم دو روستا متهم کردند.

سپس رئیس آموزش و پرورش آزادشهر در پاسخ به خانواده های گفت: این موضوع به وسیله خود شما مطرح شد و اداره آموزش و پرورش و شورای عالی آموزشی شهرستان که متشکل از فرماندار، بنده و چندین نفر از متخصصان آموزشی است مورد بررسی قرار گرفت و این تصمیم گرفته شد.

بذرافشان ادامه داد: این مدرسه بهسازی شده است و شرایط خوبی دارد. نگرانی شما را نسبت به وضعیت اختلاف بین فرزندانتان درک می کنیم و برای مدیریت آن سرویس رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است تا فرزندانتان را از در خانه به در مدرسه بیاورد و برگرداند، هر چند درگیری فرزندانتان با هم در مدرسه رخ نداده است و در درون مدرسه فرهنگیان محترم حواسشان به فرزندان شما هست.

وی در پایان تصریح کرد: برای ۵ دانش آموز کوه میانی هم سرویس رایگان در نظر گرفته شده است و خانواده آنها هیچ نگرانی نسبت به هزینه های ایاب و ذهاب نداشته باشند.

بعد از سخنان بذرافشان، لاری کمان معاون سیاسی فرماندار نیز، از خانواده ها درخواست کرد تا با اموزش و پرورش همکاری کنند تا فرزندانشان نتیجه بهتری از تحصیل بگیرند و کیفیت آموزش بالاتر برود.(سخنان معاون فرماندار تمام نشده بود که شورای روستای خاندوز نیز به جمع اضافه شدند)
خانواده دانش آموزان متوسطه اول فاضل آبادی که تصمیم نداشتند قانع شوند، از امام جمعه شهرستان درخواست کردند تا از مسئولین بخواهد یا پرونده فرزندانشان را بدهند تا انها را از تحصیل معاف کنند و یا اینکه مدارس به شرایط قبلی برگردد.

در این بین یکی از خانواده ها راهکار دیگری بیان کرد. او گفت، دانش آموزان متوسطه اول پسر و دختر هر دو روستا، درذ روستاهای خود بصورت مختلط درس بخوانند. این طرح بخاطر مفسده های پیش رو با مخالفت امام جمعه و معاون سیاسی فرماندار مواجه شد.

یکی دیگر از خانواده ها درخواست کرد تا فرزندانشان را در مدارس آزادشهر پذیرش کنند. اما این طرح نیز بخاطر بالا بودن تعداد دانش آموزان در مدارس آزادشهر و پایین آمدن کیفیت آموزشی توسط رئیس آموزش و پرورش رد شد.

یکی از اعضای شورای روستای خاندوز خطاب به مردم فاضل آباد گفت: مدرسه ما بخاطر زیاد بودن دانش اموزان شما تعطیل شد، ما حرفی نزدیم، دختر و پسر ما برای تحصیل به روستای شما آمدند، ما حرفی نزدیم، همین الان دختران ما برای تحصیل به روستای شما می آیند، ما حرفی نمی زنیم، شما چرا از فرستادن فرزندانتان به مدرسه در روستای ما خودداری می کنید.

وی ادامه داد: مدرسه را آماده کردیم. اگر قرار باشد بعد از این همه هزینه، باز این مدرسه به حالت قبلی برگردد و بیت المال ضرر کند، ما هم از فرستادن دخترانمان به مدرسه‌ای در روستای شما مخالفت می کنیم. همانطور که می دانید تعداد دختران متوسطه اول روستای ما از روستای فاضل آباد بیشتر است و با نیامدن فرزندانمان ، مدرسه شما هم به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعطیل می شود.

در پایان امام جمعه شهرستان آزادشهر، بعد از مطمئن شدن از به نتیجه نرسیدن این جلسه، از خانواده ها خواست تا اعضای شورای دو روستا با فرماندار و رئیس آموزش و پرورش جلسه ای بگذارند و هر مصوبه ای از آن جلسه بیرون آمد، همه به آن احترام بگذارند.

خبرنگار تیتر آزاد، بعد از اتمام جلسه به روستای خاندوز و فاضل آباد رفت و از نزدیک از مدارس بازدید کرد. به گزارش وی شاید مدرسه روستای خاندوز جز مدارس نوساز و پیشرفته نباشد، اما ایرادی در حوزه ایمنی و بهداتشی در ساختمان آن وجود ندارد. این مدرسه داری حیاطی بزرگ اما خاکی می باشد که قسمتی از آن با سنگ ریزه پوشیده شده است. همچنین کلاسهای این مدرسه نورگیر و بزرگ می باشد.

1

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجمع خانوادها در جلوی فرمانداری آزادشهر بخاطر اختلاف دانش آموزان دو روستا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..