تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰۰ ترفند رانندگی که خیلی‌هایشان را تا حالا نشنیده اید

در هنگام مسافرت با وسایل شخصی، هیچ چیزی مهمتر از تمرکز شما در رانندگی نیست. جان خودتان و همراهانتان در دستان شماست. پس بهتر است برای اینکه راننده خوبی باشید توصیه‌های این صفحه را جدی بگیرید.

روزنامه شهروند: در هنگام مسافرت با وسایل شخصی، هیچ چیزی مهمتر از تمرکز شما در رانندگی نیست. جان خودتان و همراهانتان در دستان شماست. پس بهتر است برای اینکه راننده خوبی باشید توصیه‌های این صفحه را جدی بگیرید.

صد ترفند رانندگی که خیلی‌هایشان تا حالا به گوش‌تان نخورده

اگر می خواهید راننده حرفه‌ای باشید

باید مواردی را بدانید تا در حین رانندگی در جاده مشکلی برایتان پیش نیاید.

در سرعت‌های بالا همیشه دو دستی فرمان را نگه دارید که اگر به هر دلیل فرمان به سمتی کشیده شد، بتوانید کنترلش کنید.

زمان رانندگی در اوایل باران که جاده خیس نشده و نمدار است، ‌حواستان را جمع کنید و ترمز محکم نگیرید. داشتن ترمز ABS اینجا حسابی به کار می‌آید.

بطری آب، آچار، قفل فرمان یا هر چیز دیگری را طوری در خودرو جاسازی کنید که زیر پای راننده نیفتند. کلا از هر اقدامی که باعث حواس پرتی راننده می‌شود، جلوگیری کنید.

اگر می‌خواهید لاین حرکت را عوض کنید، باید قبل از اینکه به محل مورد نظر برسید فرمان را صاف کنید تا با سر خوردن جانبی‌ای که ایجاد می‌شود در مسیری که می‌خواهید قرار بگیرید و خودرو از مسیرش منحرف نشود.

یکی از بزرگترین اشتباهات، کلاچ گرفتن قبل از ترمز کردن در دنده‌های بالا‌تر از یک است. این کار باعث شتاب گرفتن خودرو می‌شود و خودرو دیر‌تر متوقف می‌شود.

برای چرخاندن فرمان چه در جاده‌های کوهستانی چه در اتوبان‌ها اگر به‌طور مثال می‌خواهید به سمت راست برانید، نیرو را با دست راست به فرمان وارد نکنید بلکه با دست چپ نیرو را وارد کنید.

به دلیل اینکه ممکن است در فشار با دست راست کنترل نیرو از دست‌تان خارج شود. اما اگر از دست چپ استفاده کنید، چون فرمان را هل می‌دهید، کنترل بیشتری خواهید داشت و برای عکس‌العمل آمادگی بیشتری دارید.

هیچ وقت زمانی که مانعی مثل عابر یا خودرو سرراه شما سبز می‌شود به خودرو فرمان ندهید، در این مواقع ترمز گرفتن بهترین گزینه است.

در سرعت بالا‌تر از ۶۰ کیلومتر، اگر ترمز خیلی شدید بزنید امکان قفل شدن چرخ‌ها وجود دارد. ترمز را چند بار بگیرید و‌‌ رها کنید. ضمن اینکه برای متوقف کردن یا کم کردن ناگهانی سرعت، می‌توانید از دنده معکوس هم استفاده کنید.
در پیچ وقتی سریع ترمز کنید به این دلیل کنترل را از دست می‌دهید که چرخ‌های بیرونی با سرعت بیشتری می‌چرخند ولی ترمز نیروی مساوی بین چرخ‌های دو طرف اعمال می‌کند و به اصطلاح عقب خودرو در می‌رود. به همین دلیل اصلا کلاچ نگیرید و ترمز را هم تا ته نگیرید. در عوض خیلی زود پدال گاز را ول کنید. وقتی ترمز می‌گیرید فرمان نباید در حالت پیچ باشد. سریع ترمز کنید و ول کنید و بعد فرمان را در مسیر پیچ بچرخانید.

اگر می خواهید پشت فرمان بمیرید…

لباس عوض کردن. اگر گرمتان شده صبر کنید تا به یک جایی که بشود نگه داشت برسید ، بعد ماشین را نگه دارید و لباس عوض کنید. پشت فرمان جای لباس عوض کردن نیست دارید رانندگی می کنید اتاق پرو که نیامده‌اید.

عوض کردن بچه. اگر قبل از راه افتادن بچه خود را عوض کنید دیگر نگران عوض کردن پوشک بچه نیستید. اگر هم ناگهانی اتفاقی افتاد نگه دارید. بچه با ٢یا ٣ دقیقه دیر عوض کردن نمی میرد .

ضرب گرفتن روی فرمان و خواندن. اگر خیلی خواننده اید یا در حس خواندن هستید وقتی سوار ماشین می شوید ضرب نگیرید و زیر آواز نزنید.

دوخت و دوز. اگر لباسی دارید که نیاز به دوختن دارد باور کنید جاهای خیلی بهتری از ماشين و يا پشت فرمان برای دوخت و دوز وجود دارد. دوختن نیاز به دودست دارد؛ فرمان هم همینطور.

رفتن در خیال و رویا. اگر احساس می کنید که آمادگی رفتن در خلسه را دارید فکر رانندگی را از سرتان بیرون کنید. این عمل را در خیلی از راننده ها دیديم. طرف دارد رانندگی می کند ناگهان توی فکر می رود ، به یکجا خیره می شود و اصلاً انگار نه انگار که دارد رانندگی می‌کند. یکهو دیدی چراغ قرمز را رد کردی و یک کامیون از رویت رد شد.

غذا خوردن. اگر گرسنه شده اید رانندگی را بی خیال شوید. یکبار یک آقایی در حالی که در دستش یک کاسه سوپ بود رانندگی می‌کرد آن هم با آرنج‌هایش. پشت فرمون جای خوردن نیست.

خواندن. اگر معتاد کتاب خواندن هستید ایرادی ندارد کتاب خواندن عادت بسیار پسندیده ای است ولی نه پشت فرمان ماشین. شنیدید می گویند حسنی به مکتب نمی رفت وقتی می رفت جمعه می‌رفت؟

صحبت کردن با تلفن همراه . اگر تلفن همراهتان زنگ می خورد این را بدانید که صحبت کردن با تلفن همراه چه شادی‌آور باشد چه ناراحت‌کننده چه هیچ کدام، روی تمرکز شما تاثیر می‌گذارد، خیلی زیاد هم تاثیر می گذارد.

پیامک زدن. اگر پیامک زدن برایتان خیلی مهم است، رانندگی را بی‌خیال شوید و اگر می‌خواهید رانندگی کنید پیامک زدن را بی خیال شوید.

اگر‌اتفاقی شما‌را عصبانی‌کرده…

اگر در حین رانندگی مشکلی پیش آمد و حسابی عصبانی شدید، باید دنبال راهی برای کنترل آن باشید. موارد زير شما را در اين زمينه راهنمايي مي‌كند.

اگر با سرعت رانندگی کرده‌اید و پلیس جریمه‌تان کرده و دیدن برگه جریمه حسابی توی مختان می‌رود، بدون نگاه کردن به مبلغ آن، از

همسرتان بخواهید هر چه زودتر از شما دورش کند و حرفش را هم نزنید. حواس‌تان هم باشد که تا پلیس دیگری جلوی چشم‌تان ظاهر شد، یاد جریمه قبلی نیفتید. او دوست شماست!

دستگاه موسیقی ماشین‌تان را روشن کنید و آهنگ مورد علاقه‌تان را بگذارید. شاید نیاز باشد باصدای بلند هم زیر آواز بزنید. اما این طوری نباشد که از رانندگی غافل شوید.

اگر دیدید گوشتان به این حرف‌ها بدهکار نیست و هیچ جوره نمی‌توانید از موضع خشم کوتاه بیایید. کنار جاده پارک کنید و یک ساعت دراز بکشید. خوراکی‌هایی که نیمی از بارتان شده‌اند، برای همین مواقع است. گاز زدن یک سیب شاید یک راه تخلیه باشد. یاد سهراب سپهری بیفتید و با خودتان بگویید: زندگی سیبی است، گاز باید زد با پوست.

فکر کردن به موضوعی که شما را عصبانی کرده و دامن زدن به آن حالتان را بهتر که نمی‌کند، بد‌تر هم می‌کند. پس سعی کنید به آن فکر نکنید و به جایش، فکر راه حل باشید.

همه همسفران شما برای تفریح و آرامش به این سفر آمده‌اند. پس عصبانیت را سر آنها خالی نکنید و به جای این کار سعی کنید از صحبت کردن با آنها آرامش بگیرید. مطمئن هم باشید که با گاز دادن بی حساب به ماشین و سبقت گرفتن، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

تجربه ثابت کرده ایستادن جلوی آینه از خشم آدم کم می‌کند. پس در آینه به خودتان خوب نگاه کنید. شاید از دیدن چهره عصبی و به‌هم ریخته‌ای که دارید خنده‌تان هم گرفت.البته این آینه نباید آینه ماشین در حال حرکت باشد!

به خودتان مسلط باشید. نگذارید این عصبانیتی که دارید باعث عصبی شدن دیگران هم شود. پس اگر در حال رانندگی هستید با بوق زدن‌های بی‌مورد روی اعصاب دیگران نروید.

فکر اینکه با تلافی کردن می‌توانید دلتان را خنک کنید را به کل از سرتان بیرون کنید. فایده که ندارد هیچ، درد سر هم درست می‌کند.

اینطور لحظه‌ها ذکر گفتن خیلی به کارتان می‌آید. ذکر گفتن و احساس نزدیکی به خدا، به فرو کش کردن عصبانیت کمک می‌کنید.

اگر حادثه‌ای روی داد

صد ترفند رانندگی که خیلی‌هایشان تا حالا به گوش‌تان نخورده

تقاضاي كمك كنيد

معمولا هنگام مشاهده تصادفات رانندگي سريعا با پليس تماس مي گيرند ولي بهتر است ابتدا با هلال احمریا اورژانس تماس بگیرید. این نهادهای امدادی وظيفه دارند بعد از دريافت گزارش تصادف و ارسال آمبولانس پليس را مطلع كنند. هنگام تماس همه موارد از قبيل آدرس دقيق، نوع حادثه، تعداد مصدومان، جنسيت و سن افراد و وضعيت عمومي را اطلاع دهيد.پ

باعث بروز تصادف ديگري نشويد

قبل از مداخله، خودرو خودتان را در محل مطمئني متوقف و فلاشرها را روشن كنيد.

دقت كنيد كه لباسي بر تن داشته باشید كه رانندگان را متوجه شما كند. اگر لباس شما رنگ مناسبي ندارد لباس سفيد زير را در آورده روي لباس بالايي بپوشيد .

علامت خطر را روي جاده بگذاريد و از كسي بخواهيد رانندگان را از وقوع حادثه مطلع كند.

مصدوم را تكان ندهيد

در اكثر تصادف ها افراد دچار مصدوميت گردن و مهره ها مي شوند. در اين موارد بايد بسيار با دقت عمل كرد. اگر دوره كمك‌هاي اوليه را نگذرانده ايد، عاقلانه ترين كار اين است كه مصدوم را تا رسيدن آمبولانس تكان ندهيد. این کار احتمال زنده ماندن مصدوم را ٨٠درصد افزايش مي دهد.

با او صحبت كنيد

با مصدوم صحبت كنيد. حرف‌هايي مانند «اسمت چيه؟ چي شد؟» این کار علاوه بر اينكه مانع بي هوشي می شود، ايجاد روحيه هم مي كند. ضمن اینکه تا رسيدن آمبولانس مي توانيد از بعضي اطلاعات مهم آگاه شويد. البته براي جلوگیري از فلج شدن بايد به گردن مصدوم آتل بسته باشيد و با نگه داشتن پيشاني مانع حركت گردنش شويد. اگر به سوال های شما جواب هاي منطقي مي دهد ولي حروف را كش مي دهد، نشانه خونريزي مغزي دارد.

نشانه های حیاتی را چک کنید

اگر به سوالات جواب نمي دهد و بي هوش است وضعيت بدني‌اش را بررسي كنيد. آيا نفس مي كشد؟ قفسه سينه بالا و پايين حركت مي كند؟ البته كارهايي كه شما هنگام مواجهه با تصادف انجام مي دهيد با قوانين مشخصي محدود شده‌اند.

براي مشاهده حركت مردمك چشم اگر چراغ قوه داريد به چشمان او نور بيندازيد و اگر نداريد، پلك هاي او را چند لحظه بسته و دوباره باز كنيد. اگر مردمك چشم با نور كوچك مي شود، نشانه سالم بودن مغز است. بارزترين علامت عدم تپش قلب هم كبود شدن بدن و لب‌هاست.

بهترين جا برای كنترل نبض، گردن است. اگر محل نبض را در گردن نمي دانيد، اول نبض گردن خودتان را بگيريد.

با فشار دادن قسمت نرم گوش يا فشار دادن ناخن‌هاي انگشت يا فشار دادن نوك سينه در مردان واكنش مصدوم به درد را كنترل كنيد. ناخن دست مصدوم را با ٢ انگشت فشار بدهيد. اين كار باعث سفيد شدن ناخن مي شود و وقتي شما انگشت خود را برداشتيد بايد دوباره رنگ ناخن‌ها سرخ شود كه نشانه جريان خون و تپش قلب است. روش ديگر، گوش كردن به تنفس مصدوم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰۰ ترفند رانندگی که خیلی‌هایشان را تا حالا نشنیده اید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..