تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «تغذیه دانش آموزان» را اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود در زمینه «تغذیه دانش آموزان» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «تغذیه دانش آموزان» را پیام فرح بخش متخصص تغذیه پاسخ داده است.

سوال: فرزندم تنقلات زیاد دوست دارد و شام نمی‌خورد، باید چه کار کنم؟ 

جواب: عادت کودکان به خوردن میان وعده مانند پسته، بادام و فندق، خیلی خوب است و به رشد آن‌ها کمک شایانی می‌کند، اما تنقلات دیگر مانند چیپس و پفک بسیار مضر است و باید آن را مصرف نکنند، اما برای تنقلات مفید باید زمان مشخصی را تعیین کنید، یا اگر کودکتان به مصرف غذا علاقه ندارد این تنقلات را به عنوان جایزه برای او در نظر بگیرید تا وعده‌های غذایی خود را مصرف کنند، اگر کودکی مشتاق به مصرف تنقلات بود حتما باید با فاصله از وعده غذایی این مواد را میل کند تا اشتهای او از بین نرود.

کودکان چه زمانی شام بخورند؟

سوال: بهترین زمان برای صرف شام دانش آموز چه زمانی است؟ 

جواب: بهترین زمان ساعت 7 الی 8 شب است چراکه دانش آموز باید ساعت 11 بخوابد تا با انرژی صبح زود بیدار شود.

سوال: وقتی کودکان علاقه زیادی به سوسیس کالباس دوست دارند چگونه باید آنها را از مصرف این مواد غذایی دور کنیم؟ 

جواب: برخی از غذاهای مضر مورد علاقه بزرگسالان و کودکان هستند که برای آن ها مضر است، باید در قدم اول مصرف آن را محدود کرد و به تعداد کم استفاده کنید، و اگر اصرار به استفاده از سوسیس و کالباس دارند می‌توان از نوع سبزیجات یا خانگی آن استفاده کرد که مضرات کمتری دارد.

سوال: میوه کامل برای بچه‌ها چیست؟ 

جواب: تمام میوه‌ها برای کودکان مفید است و آن‌ها باید همه انواع آن را مصرف کنند، باید در زمان کودکی و در 12 الی 18 ماهگی تمام میوه‌ها را به کودک خوراند تا طعم آن را بچشند و بعدها دچار بدغذایی نشوند و تمام طعم‌ها را دوست داشته باشند.

سوال: کودک من بد غذا است و هر نوع غذایی را دوست ندارد، باید چه کار کنم؟

جواب: خیلی وقت‌ها بدغذایی کودک به دلیل بدغذایی والدین و اطرافیان است، یا غذا طعم خوبی ندارد و خوب طبخ نمی‌شود یا شخصی از تمام غذاها ایراد می‌گیرد، به کودک با اشتیاق غذا بدهید و از ظرف‌های بچه گانه استفاده کنید چرا که تاثیر بسزایی دارد.

سوال: چه صبحانه‌ای کامل است؟

جواب: صبحانه کامل باید حداقل 3 الی 4 نوع  از گروه غذایی را شامل شود، نان، پنیر و گردو و خیار و گوجه، یا نان به همراه مقدار کمی کره یا عسل یا غلات داخل شیر استفاده شود.

لبنیات را ترکیبی به کودکان بدهید

سوال: اگر کودکی لبنیات، سبزیجات و غذاهای اساسی را نمی‌خورد از چه مواد جایگزینی می‌توان استفاده کرد که با مشکل قد و وزن  مواجه نشوند؟

جواب: لبنیات  به صورت ترکیبی، مانند شیر به همراه میوه‌ها، شیرموز، شیرطالبی یا ماست به همراه موادی مانند اسفناج یا غیره، یا شیر به شکل بستنی به کودکان داده شود.

سوال: 2 دختر به سن‌های 9 و 15 سال دارم، اهل صبحانه خوردن نیستند، باید چه کار کنم؟

جواب: یکی از اصلی‌ترین علت‌هایی که کودکان صبحانه نمی‌خورند دیر خوابیدن و در صبح به دلیل عجله‌ای که دارند تمایلی به مصرف صبحانه ندارند، باید در قدم اول ساعت خواب آن‌ها را تنظیم کنید، اگر ساعت خواب کافی نباشد اشتها کمتر می‌شود و برای آن‌ها مضر است، در قدم بعدی می‌توانید به کودک لقمه بدهید و در زنگ تفریح از آن استفاده کند.

سوال:  بچه‌های کم خوراک چگونه تغذیه شوند؟

جواب: باید برای خوراک آن‌ها ساعت تنظیم کرد و از دادن میان وعده زیاد به او جلوگیری کنید.

سوال: هر وقت درس‌های سنگینی مثل ریاضی و فیزیک می‌خوانم خیلی احساس گرسنگی می‌کنم و مجبور می‌شوم غذای بیشتری بخورم و همیشه در دوران مدرسه به اضافه وزن دچار می‌شوم، چه خوراکی مصرف کنم که در عین سیرکنندگی کالری کمی داشته باشد؟

جواب: سبزیحات قدم اول است و در مرحله بعد استفاده از پاپ کردن می‌تواند مفید باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «تغذیه دانش آموزان» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..