تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاناسونیک، لایکا و سیگما اتحادیه L-Mount را تشکیل دادند

سه برند نام‌دار دنیای دوربین‌های عکاسی با همکاری یکدیگر، سیستم کاملا جدیدی را طراحی و عرضه خواهند کرد.

دنیای دوربین‌های عکاسی، شاهد تغییرات بزرگی است؛ بزرگان این صنعت در حال تولید سیستم‌های کاملا جدیدی هستند که این موضوع به معنای تولید دوربین‌هایی جدید با لنز‌های متفاوت از نمونه‌های پیشین است و تحولی بزرگ ایجاد خواهد کرد. طی سال‌های آینده و با سرمایه‌گذاری بیشتر برند‌های سازنده‌ی دوربین‌های عکاسی بر توسعه‌ی این سیستم‌های جدید، شاهد حذف تدریجی سیستم‌های بزرگ و بسیار محبوبی مانند کانن EF خواهیم بود. 

پاناسونیک نیز از فرصت موجود نهایت استفاده را برده و با همکاری دو شرکت مطرح دنیای دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، در خلال رویداد فتوکینا ۲۰۱۸ از سیستم جدید دوربین‌های خود رونمایی کرد. اتحاد L-Mount با همکاری پاناسونیک، لایکا و سیگما به تولید دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه و لنز‌های مخصوص آن با مانت جدید L-Mount خواهد پرداخت.

پاناسونیک و لایکا سال‌ها است که به عنوان شرکای تجاری مشغول توسعه‌ی دوربین و لنز‌های سیستم میکرو چهارسوم هستند. این در حالی بود که دوربین‌های ساخت لایکا از سنسورهای بزرگ‌تر فول‌فریم و APS-C بهره می‌برند. اکنون با همکاری این دو شرکت نام‌دار در سیستمی مشترک، در کنار همکاری و کمک لایکا به پاناسونیک در توسعه و تولید لنز‌هایی باکیفیت، غول ژاپنی دنیای دوربین‌های عکاسی نیز می‌تواند به همتای خود در تولید دوربین‌هایی توانمندتر کمک کند. ورود سیگما به این اتحاد نیز خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به محصولات Leica و Panasonic خواهد بود؛ این شرکت نام‌دار ژاپنی با ورود رسمی به اتحادیه مانت L، قطعا بازه‌ی گسترده‌ای از لنز‌های باکیفیت خود را برای این سیستم بهینه‌سازی و عرضه خواهد کرد تا عکاسان کمبودی در این بخش حس نکنند.

مانت L

مانت L توسط لایکا توسعه یافته است و اکنون با همکاری پاناسونیک و Sigma به یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های بازار تبدیل خواهد شد. از زمان معرفی این مانت در سال ۲۰۱۴ توسط لایکا، این شرکت نام‌دار آلمانی به توسعه‌ و بهبود آن ادامه داده است و اکنون به لطف تشکیل اتحاد L-Mount، روند رشد و استفاده از آن سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. لایکا از قطر ۵۱.۶ میلی‌متر برای دهانه‌ی مانت بهره برده است تا نه تنها در دوربین‌های فول‌فریم، بلکه در نمونه‌های مجهز به سنسور APS-C نیز به‌خوبی کاربرد داشته باشد. فناوری پیشرفته‌ی این مانت نیز باعث شده است تا فاصله‌ی سنسور و لنز، تنها ۲۰ میلی‌متر باشد که امکان ساخت مجموعه‌ی دوربین و لنز به مراتب کوچک‌تر و سبک‌تر را نیز فراهم می‌کند. بدین ترتیب، تولید لنز‌های پرایم و واید با گشودگی دیافراگم زیاد، ساده و ارزان‌تر خواهد شد.

لایکا برای اطمینان کاربران از عمر بالای محصولات این مانت، از فولاد ضدزنگ مقاوم در برابر خوردگی در دهانه‌ی دوربین و لنز استفاده می‌کند و چهار لبه‌ی مانت از اتصال محکم و امن لنز به بدنه‌ی دوربین خبر می‌دهد. 

مانت L در حال حاضر در سیستم دوربین‌ فول‌فریم لایکا SL و محصولات مجهز به سنسور APS-C لایکا CL، لایکا TL2 و TL به کار گرفته شده است. لنز‌های تولیدشده برای این مانت می‌توانند بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به آداپتور به دوربین‌هایی با سنسورهای مختلف متصل شوند. 

لایکا در خلال این مراسم همچنین از عرضه‌ی لنز‌های ۳۵ میلی‌متری APO-Summicron-SL f/2 ASPH و ۵۰ میلی‌متری APO-Summicron-SL f/2 ASPH در سال ۲۰۱۹ و نمونه‌های ۲۸، ۲۴ و ۲۱ میلی‌متری APO-Summicron-SL f/2 ASPH در سال ۲۰۲۰ خبر داد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاناسونیک، لایکا و سیگما اتحادیه L-Mount را تشکیل دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..