تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت دوره‌ای وزارت بهداشت بر دفن زباله‌های بیمارستانی/ همه زباله‌ها برای بیمارستان‌ها نیست

معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

نظارت دقیق وزارت بهداشت در موضوع دفن زباله های بیمارستانی/ انجام نمونه برداری دوره ای وزارت بهداشت از زباله های بیمارستانیعلی‌اکبر حق‌دوست معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وزارت بهداشت مانند سایر سازمان‌ها و نهادهای شهری حساسیتی ویژه‌ بر عفونت‌های بیمارستانی دارد زیرا عدم رعایت دفن صحیح این زباله‌ها، تاثیری مستقیم بر سلامت کشور به جا می‌گذارد.

وی افزود: اگرچه در کنار وزارت بهداشت سازمان‌هایی مانند شهرداری و محیط زیست نسبت به دفع زباله‌های بیمارستانی حساس هستند اما در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار از لحاظ قانونی وزارت بهداشت اولین ارگانی است که باید نسبت به تبعات منفی و بیماری‌های شیوع پیدا کرده بر اثر آن پاسخگو باشد.

حق‌دوست بیان کرد: وزارت بهداشت در خصوص دفع درست زباله‌های بیمارستانی سختگیری‌های لازم را انجام داده است و همه کارها با نظارت جدی این وزارتخانه انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین مقررات سخت گیرانه‌ وزارت بهداشت در خصوص دفع زباله‌های بیمارستانی، افزود: وزارت بهداشت برای دفع زباله‌های بیمارستانی عمدا سختگیری‌های زیادی را اعمال کرده تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

آلوده نبودن همه زباله های بیمارستانی

وی بیان کرد: نظر کارشناسان وزارت بهداشت در خصوص زباله‌های عفونی و آلوده کننده متفاوت با دیدگاه عموم جامعه است، زیرا قسمتی از زباله‌های تولیدی در بیمارستان ها آلوده است و این زباله‌ها باید سوخته و تبدیل به خاکستر شوند تا با سوزاندن آنها مانند زباله‌های عادی، غیرعفونی شوند.

حق‌دوست اظهار کرد:‌ بسیاری از بیمارستان‌های کشور مانند سایر بیمارستان دنیا ابزارهایی برای تبدیل زباله های بیمارستانی به زباله های غیرعفونی و غیرآلوده دارند تا بتوان آن ها را بصورت عادی وارد سیکل دفع زباله کرد، در واقع وزارت بهداشت بر روی دفع زباله‌ها نظارت بسیار جدی و پیگیری دارد.

معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت گفت:‌ در حال حاضر دستگاه‌هایی درست شده است که با استفاده از اشعه گاما، ایکس و حرارت، آلوده کنندگی زباله‌ را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: امروزه وزارت بهداشت از زباله‌های بیمارستانی نمونه برداری به عمل می آورد و در صورت داشتن مشکلی با متخلفان به شدت برخورد می شود.

حق‌دوست اضافه کرد:‌ سرنگ یا تجهیزات پزشکی یک بار مصرفی که تحت عنوان زباله بیمارستانی برای دفع حمل می‌شود غیرعفونی و دفع آ‌نها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

همکاری خوب شهرداری با وزارت بهداشت برای دفع زباله های بیمارستانی

معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت گفت: همه زباله‌های بیمارستانی مربوط به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نبوده و بخش قابل توجه آن مربوط به مطب پزشکان، کلینیک‌های ویژه و درمانگاه‌هاست که به دلیل تردد زیاد، مدیریتی مناسب برای آن ها انجام نشده و ممکن است این زباله ها وارد سیکل شهری شوند.

وی یادآوری کرد: در بعضی از شهرهای کشور با همکاری شهرداری، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، سیستم‌هایی برای تفکیک و ذخیره زباله‌ها در پاکت‌های مخصوصی ایجاد شده‌ است تا شهرداری و شرکت خصوصی پس از جمع‌آوری آن ها را دفع کند.

حق‌دوست گفت: در بعضی از شهرها متأسفانه همکاری‌ خوب بین سازمان‌های ذیربط نبوده و زباله‌ها به صورت عادی دفع می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت دوره‌ای وزارت بهداشت بر دفن زباله‌های بیمارستانی/ همه زباله‌ها برای بیمارستان‌ها نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..