تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مفاد اصلی سخنرانی امروز گوترش در سازمان ملل

۷۷۶۲۷۱

۳۰ بازدید

انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل امروز سه‌شنبه در افتتاحیه نشست سالانه مجمع عمومی تصویری تیره از وضعیت جهان به تصویر کشیده و در هم شکستن اعتماد در سراسر جهان را در کانون توجه قرار داده و بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی و احیای همکاری بین‌المللی که اساس سازمان ملل است، تاکید کند.

خبرگزاری ایسنا: انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل امروز سه‌شنبه در افتتاحیه نشست سالانه مجمع عمومی تصویری تیره از وضعیت جهان به تصویر کشیده و در هم شکستن اعتماد در سراسر جهان را در کانون توجه قرار داده و بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی و احیای همکاری بین‌المللی که اساس سازمان ملل است، تاکید کند.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل دوشنبه با ذکر جزئیاتی از سخنرانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، او همچنین درباره تغییرات آب و هوایی هشدار خواهد داد و تاکید می‌کند که تمام مردم باید از فناوری‌های جدید سود برده و همزمان مقابل خطرات اقدامات مخرب در فضای سایبری و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان سلاح محافظت شوند. او گفت، گوترش همچنین از رهبران جهان درخواست خواهد کرد تا در توسعه صلح، حقوق بشر و توسعه پایدار همبستگی بیشتری از خودشان نشان دهند.

امسال ۱۳۳ رهبر جهان در جلسه مجمع عمومی که اول اکتبر به پایان می‌رسد، شرکت می‌کنند که نسبت به ۱۱۴ رهبری که سال گذشته حضور داشتند، افزایش نشان می‌دهد. با این حال تمامی ۱۹۳ کشور عضو در سایر سطوح از جمله در سطح وزیران حاضر خواهند بود. همانگونه که فرهان حق تاکید کرد، دبیرکل سازمان ملل در آستانه این نشست به "افزایش پوپولیسم و لزوم اصلاحات، تجدید و تحکیم دوباره چند جانبه‌گرایی در زمانی که به شدت لزوم آن احساس می‌شود" تاکید کرد.

رهبران پوپولیستی که در نشست امسال شرکت دارند، شامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان و جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا و وزرای خارجه مجارستان و اتریش می‌شوند. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در روزهای گذشته گفت ترامپ که روی سیاست "اول آمریکا" مانور می‌دهد، خواستار صحبت درباره حفاظت از حاکمیت ملی آمریکا است.

او تاکید کرد: سیاست ما اینگونه نیست که چند جانبه‌گرایی را کارآمد نداد اما حاکمیت ملی را اولویت اول در نظر می‌گیرد و ما همواره باید اطمینان حاصل کنیم که هدفمان انجام می‌شود و کشورهای بسیاری هم با ما هم عقیده هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مفاد اصلی سخنرانی امروز گوترش در سازمان ملل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..