تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه ایمپلنت - دکتر مهران امینی

۷۷۵۲۹۹

۳۴ بازدید

برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه پاییز و زمستان ۹۷ شاید آخرین فرصت‌ها برای درمان ایمپلنت ارزان قیمت باشد، چراکه مسلما نه میتوان به پایین آمدن نرخ ارز امیدوار بود و نه به ادامه طولانی مدت تخصیص ارز دولتی به ایمپلنت بعنوان آیتمی از ردیف ماقبل آخر جدول کالا‌های ضروری مشمول ارز دولتی.

چرا سال ۹۷ یک فرصت استثنایی برای درمان ایمپلنت دندان در ایران است؟

۱۰ سال پیش متوسط هزینه کامل جایگزینی یک دندان از دست رفته با ایمپلنت استاندارد حدود ۸۰۰ هزارتومان یعنی ۱۰۰۰ دلار بود که یک قیمت واقعی و معادل حداقل قیمت آن در کشور‌هایی مثل هند، و قابل پرداخت توسط قشر فرهنگی در ایران بود. امروزه در اروپا حداقل حدود ۲۰۰۰ یورو و در استرالیا حدود ۳۰۰۰ دلار است. هزار دلار به نرخ امروز حدود ۱۴/۵میلیون تومان است که حتی گرانترین کلینیک‌های تهران چنین قیمتی ندارند! اما امروز با وجود پیشرفت‌های جدید مثل روش‌های کم تهاجمی و ایمپلنت بدون جراحی، هنوز هم یک واحد ایمپلنت خوب در ایران با هزینه حدود ۳میلیون تومان انجام می‌شود یعنی حدود ۲۰۰ دلار که چنین قیمتی در هیچ کجای جهان وجود ندارد! بسیاری از بیماران ایمپلنت با توجه به هزینه نازل آن در ایران و نیز تجربه بالای دندانپزشکان ایرانی به ایران هجوم آورده اند.

این قیمت پایین دو علت اصلی دارد:
۱) کاهش تدریجی قدرت خرید مردم در ده سال گذشته و اجبار دندانپزشکان به کاهش قیمت دلاری و سوبسید در درمان ایمپلنت.
۲) تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به ایمپلنت در زمان حاضر.
 شاید صنف پزشکی از معدود اصناف نظارت شونده نرخ‌ها است!  برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه پاییز و زمستان ۹۷ شاید آخرین فرصت‌ها برای درمان ایمپلنت ارزان قیمت باشد، چراکه مسلما نه میتوان به پایین آمدن نرخ ارز امیدوار بود و نه به ادامه طولانی مدت تخصیص ارز دولتی به ایمپلنت بعنوان آیتمی از ردیف ماقبل آخر جدول کالا‌های ضروری مشمول ارز دولتی. بسیاری از سایر اقلام دندانپزشکی حتی مواد پرکردن دندان از اقلام " زیبایی" محسوب شده و مشمول ارز دولتی نیستند! 

چرا سال ۹۷ یک فرصت استثنایی برای درمان ایمپلنت دندان در ایران است؟

دکتر مهران امینی

جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست
عضو انجمن ایمپلنتولوژی اروپا
  عضو تیم بین‌المللی ICOI 

چرا سال ۹۷ یک فرصت استثنایی برای درمان ایمپلنت دندان در ایران است؟

:تلفن تماس

آدرس:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه ایمپلنت - دکتر مهران امینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..