تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان

پایتخت معنوی ایران میزبان زائرانیست که در سوگ امامشان اشک ماتم میریزند و از دور و نزدیک، پیر و جوان و زن و مرد آمده اند و اینجا کلام و فهم مشترک حسین است و چشمهای که بر سوگ سومین امام بارانیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کاروان عشق به نینوا رسید است, امروز نوای کیست مرا یاری کند بزرگ قافله سالار محرم، جا ماندگان طریق دوست را نوید وصل و امید میدهد،به راستی در این زیبا ترین داغ عالم و  تکرار هرساله قصه سر و نیزه و خیمه و اسارت و شهادت چه رازی نهفته است، آیئن سوگواری عاشورا گذر از یک حادثه است  اما تکراره هر ساله آن  از عشق و دلدادگی شیعیان حکایت دیگریست.

حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان

پایتخت معنوی ایران میزبان زائرانیست که  بر سوگ سومین امام بارانیست و دلهای و زبانها که همه به عشق سید و سالار شهیدان در قطعه ای از بهشت ایران فریاد حسین حسین سر میدهند.

هر فرد در هر لباس و حتی به هنگام انجام وظیفه به نوبه خود در مراسم روز عاشورا شرکت می کند و از آن جا که مشهد شهری زیارتی است  بسیاری از دوست داران زیارت امام رضا(ع) هر ساله به سمت مشهد راهی می شوند تا در کنار جوار حضرتش به سوگواری عزای اباعبدالله  حسین بپردازند.

از آذری های مقیم مشهد تا شیعه های پاکستانی و  تمام دسته های عزاداری از هرکجا شهر که مراسم خود را آغاز کنند در انتها به حریم ملکوتی امام رئوف می رسند و عزاداری خود را با سلام به آن حضرت بزرگوار به اتمام می رسانند.

از هر ورودی که وارد حرم شوی دسته دسته هیئت ها را میبینی که برای عزاداری آمده اند و با لهجه محلی شهرشان نوای عاشورایی سر میدهند، بوی اسپند و صدای دمام و سنج در تمام صحن ها به گوش میرسد و با هر ضربه که بر طبل ها میخورد دلت زیر و رو میشود به یاد مظلومیت 72 شهید صحرا نینوا اشک میریزی.

زائران زیادی را میبینی که با چشمان خیس اشک میریزند زیر لب ذکر ابا عبدالله میگویند و حاجت های خود را میخواهند در این بین زائران از کشور های مختلف را میبینی که برای عزا سید و سالار شهیدان به حرم حضرت رضا(ع) آمده اند تا در سوگ امام حسین(ع) شریک باشند.

حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان

به کنار دختری میروم که از کویت آمده اما فارسی را میفهمد و میگوید: به عشق امام حسین و حضرت ابوافضل آمده ام، ما باید مثل خانم زهرا باشیم و صبر خانم حضرت زینب را داشته باشیم.

آقای الهی مقیم اروپا هست گفت: من هرسال سعی میکنم به ایران بیایم و امسال قسمت شد در مشهد باشم عشق به امام حسین در همه جا جهان است و فقط مختص ایران نیست من همیشه میگویم و معتقدم امان از دل زینب و چه بر سر عمه سادات خواهد آمد.

بانویی که زائر است و از اصفهان آمده گفت: به نظر من رمزپیروزی  برای امت اسلام این است که آزاده باشیم و  اتحاد داشته باشیم مثل حضرت امام حسین که با همه خانواده خود جنگید و ایستادگی کرد.

 علی محمد مصطفی طلبه است که از آفریقا آمده و در جامع المصطفی درس میخواند میگوید: ما نباید تن به ذلت بدهیم همان طور که امام از همه چیز خود گذشت، مسلمانان قاره آفریقا امام و قیامش را میشناسند و امام حسین خیلی بر ما تاثیر گذار بوده است و محور زندگی ما عاشورا بوده،  انقلابی که امام حسین انجام داد خود به تنهایی بیداری است.

حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان

  تشریح برنامه های حرم در روز عاشورا

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: در شام غریبان حضرت سیّدالشهدا(ع) در حرم مطهر امام‌رضا(ع) مراسم ویژه شام غریبان در صحن انقلاب اسلامی و پشت پنجره فولاد با حضور خدمت‌گزاران این بارگاه منور برگزار خواهد شد.

سید جلال سید حسینی افزود:  همچنین در ظهر عاشورا اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعایی و عاشورایی، در صحن جامع رضوی پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با برنامه شب عاشورا گفت:  در شب عاشورا و تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی(ره)، مراسم عزاداری شب تاسوعا و عاشورای حسینی را برگزار خواهیم کرد و در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء خواهد بود و قرائت زیارت عاشورا را خواهیم داشت و سخنران این مراسم حضرت آیت‌اللّه سید احمد خاتمی خواهند بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی افزود: در شب عاشورای حسینی با تأسی به سیره حضرت سیّدالشهدا(ع)، مراسم قرآن‌خوانی را با عنوان «محفل انس با قرآن» به صورت بین‌المللی با حضور قاریانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و ایران اسلامی برگزار خواهیم کرد.

حسینی گفت: آیت الله سید احمد علم الهدی، آیت الله محسن کازرونی به سخنرانی و آقایان امیر عارف و کاظم غلامشاهی به مدیحه سرایی و مقتل خوانی در رواق امام خميني (ره) میپردازند.

وی افزود: زائران و مجاوران به همراه خادمان حرم مطهر رضوی در شام غریبان شب عاشورا از چهارراه  شهدا به سمت حرم مطهر رضوی حرکت میکنند.

حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان

کجاست آن لشکر کفری که گمان میکرد خورشید عاشورا را در سال 61 هجری خاموش کرده است که ببیند امروز همه تاریخ آزادگی و ایستادگی را از قیام عاشورا میاموزند.

انتهای پیام// ا.آ

گزارشگر: اکرم آهوئی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حال و هوای عاشورا حسینی در قطعه ای از بهشت ایران/ تکرار هرساله عاشورا حکایت دیگری از عشق و دلدادگی شیعیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..