تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات داروهای داخلی متوقف نشده است/ وزارت بهداشت به دانشجویان انتقالی هیچ یارانه‌ای نمی‌دهد/ استعفای‌ رئیس سازمان غذا و دارو بی اساس است

حریرچی گفت: صادرات داروهای داخلی متوقف نشده است زیرا تا کنون با کمبو دارویی در کشور رو به رو نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی که در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: صادرات داروهای ساخت داخل متوقف نشده است، این کار ارز آوری برای کشور ایجاد می‌کند و باعث افزایشکیفیت محصولات می‌شود زیرا برای کسب بازارهای‌ بین‌المللی‌ باید تأییدیه‌های معتبر دنیا اخذ شود.

وی افزود: اگر کمبود دارویی در کشور ایجاد شود موقتا صادرات دارو قطع می‌شود و تولیدات‌ داخلی کشور 3 برابر میزان مصرف مردم است، ولی تاکنون هیچ صادرات هیچ دارویی قطع نشده است.

حریرچی‌ ادامه داد: یکی از راه‌های بهینه‌سازی صنعت دارو، صادرات این محصولات است و وزارت بهداشت کاملا موافق صادرات داروی داخلی است؛  اگر دارویی به صورت موقت در کشور دچار کمبود شود صادرات آن متوقف و بعد از مدت زمانی مشخص این کار دوباره انجام می‌شود، اما اکنون داروهای صادراتی و با تکنولوژی‌ بالا که مورد مصرف بیماران سرطانی‌ است به کشورهای‌ منطقه صادر می‌شود و هیچ کمبودی‌ در این زمینه‌ نداریم‌.

وی در خصوص استعفای‌ رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در منطقه چزابه‌ یک پای خود را از دست داد و با همین حالت در چند عملیات 8 سال دفاع مقدس شرکت کرده بود، طی چند روز گذشته به دلیل شکستگی‌ استخوان بازو اعصاب دست وی موقتا و به طور کامل فلج شده بود اما با این حال وی هیچ وقت از تلاش، فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم کشورمان‌ دست برنداشته‌ است و  اعلام می‌کنم که استعفای‌ وی کذب و بی اساس است.

مشکلات ارزی، شرط بازگشت دانشجویان پزشکی به کشور را آسان کرد

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: از سال 2019 به بعد انتقال دانشجویان پزشکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا به کشور ممنوع است و دانشجویانی که در دانشگاه‌های معتبر در حال تحصیل هستند به دلیل مشکلات ارزی پیش آمده به شرط پاس کردن 36 واحد درسی و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تا سال 2019 فرصت دارند، به ایران بازگردند.

وی افزود: در ایران جوانان و خانواده‌های کشورمان علاقه زیادی به تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دارند و آمار داوطلبان شرکت‌ کننده در کنکور نسبت به بقیه کشورها بالاتر است و به همین دلیل قاعدتاً‌ تعداد علاقمندان به تحصیل در گروه پزشکی در دانشگاه‌های کشور پذیرش نمی‌شوند و به ناچار برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روندکه برخی در دانشگاه‌های معتبر و برخی دیگر در مراکز آموزشی غیرمعتبر‌ مشغول به تحصیل می‌شوند و اکثر آنها تمایل به بازگشت به ایران را دارند.

حریرچی‌ اضافه کرد: در رشته‌های ریاضی و انسانی 40 تا 50 درصد از صندلی‌های دانشگاه خالی می‌ماند ولی در پزشکی چندین برابر ظرفیت‌ دانشگاه‌ها متقاضی‌ داریم و به همین دلیل رقابت سنگینی بین علاقمندان وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: دانشجویان دندانپزشکی‌ که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند علاقه زیادی به بازگشت دارند که چند سال گذشته شرط انتقالی آنها به یکی از مراکز آموزشی ایران گذراندن 73 واحد بود که به دلیل مشکلات ارزی وزارت بهداشت مصوب کرده تا به طور موقت‌ پس از گذراندن 36 واحد به ایران منتقل شوند.

دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های غیر معتبر خارجی اجازه انتقال به کشور را ندارند

حریرچی‌ ادامه داد: در یکی از کشورهای همسایه  تعداد دانشجویان پزشکی ایرانی بیش از 2 برابر دانشجویان بومی خود آن کشور بود که به دلیل غیرمعتبر‌ بودن دانشگاه کشور همسایه امکان انتقالی به ایران وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت لیست 700 دانشگاه پزشکی معتبر را اعلام کرده است، ادامه داد: پس از سال 2019 دانشجویان پزشکی حق انتقالی به داخل کشور را ندارند مگر آن که درسشان‌ را به پایان برسانند و سپس پس از ارزشیابی‌ می‌توانند در ایران ادامه تحصیل دهند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به دانشجویان انتقالی هیچ یارانه‌ای نمی‌دهد و همه هزینه‌ها بر عهده دانشجویان است و اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز به دلیل ظرفیت محدود به سختی این دانشجویان را پذیرش می‌‌کنند.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات داروهای داخلی متوقف نشده است/ وزارت بهداشت به دانشجویان انتقالی هیچ یارانه‌ای نمی‌دهد/ استعفای‌ رئیس سازمان غذا و دارو بی اساس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..