تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌سی‌‌سی ساز بی‌طرفی کوک می‌کند اما هر طور بخواهد می‌نوازد +فیلم

بی‌سی‌‌سی ساز بی طرفی کوک می‌کند اما هر طور بخواهد می‌نوازد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز شنبه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی هم‌زمان با حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز باز هم نتوانست بی‌طرف عمل کند. این شبکه برای انتشار خبر حادثه اهواز در سایت خود نوشت: "حمله به رژه اهواز، چند کشته و زخمی داشته است". این در حالی است که در دقایق اولیه پس از انتشار خبر، منابع موثق اعلام کردند این حمله تروریستی بوده است اما گردانندگان این شبکه حاضر نشدند از واژه «تروریستی» استفاده کنند. 

  گرچه این اولین بار نیست که بی‌بی‌سی فارسی برای پوشش اخبار اینگونه عمل می‌کند، آنچه بیش از پیش نمایان است این است که این رسانه برخلاف آنچه می‌گوید عمل می کند. شبکه فارسی بی‌بی‌سی در اصول سردبیری خود اعلام کرده بر پایه پنج ارزش صحت و دقت، حفظ بی‌طرفی، استقلال، توجه به منافع عمومی و پاسخگویی به مخاطبان تعریف شده است. پوشش اخبار تروریستی داعش در اروپا و پوشش همان نوع حملات در آسیا با عناوینی دیگر، صدای مخاطبان این رسانه را هم درآورده است، چرا که تناقض‌گویی‌های این رسانه نتوانسته آنها را قانع کند.  

صادق صبا مدیر سابق تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی، پیشتر در پاسخ به سوال مخاطبان درباره نحوه پوشش اخبار در این شبکه در یکی از برنامه‌های این شبکه توضیحاتی ارائه و موکدا اعلام کرده بود سیاست  بی‌بی‌سی یه گونه ای است که به هیچ گروهی تروریست اطلاق نمی‌کند. به ادعای او، مکان وقوع حادثه برای بی‌بی‌سی فرقی ندارد. برای مخاطبان و بینندگان این شبکه آشکار است که بی بی سی فارسی برخلاف آنچه در منشور اخلاقی خبرنگاری اعلام شده مصلحت‌اندیشی خود را بر واقعیت‌ها ارجح می‌داند.

در ادامه اظهارات مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی درباره پوشش اخبار را می‌بینید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌سی‌‌سی ساز بی‌طرفی کوک می‌کند اما هر طور بخواهد می‌نوازد +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..