تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب خاطره اولین فرمانده سپاه شهرستان بیجار برگزار شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور گسترده مردم در سالن سینما آزادی بیجار نخستین شب خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس با شکوه برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از مدیران شهرستانی، همرزمان شهید ، خانواده معزز شهداء و ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و دیگر طیف های مردمی حضور داشتند ابوالقاسم معمار، سرهنگ صمد قاسمی، عباس حاجعلی از همرزمان شهیدمحمد باقر رحمانی به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند.

شهید رحمانی که فارغ التحصیل مدیریت اقتصاد از دانشگاه تهران بودند در همان دوران دانشجویی همگام با انقلابیون به مبارزه با رژیم منحوس شاهنشاهی پرداختند و بارها از سوی ساواک خود و پدر بزرگوارشان آیت ا... رحمانی مورد اذیت و آزار قرار گرفتند .

شهید رحمانی از دوستان و هم دوره ای های شهید نجات اللهی در مدرسه دارالفنون بودند و در مراسم تشییع این شهید بزرگوار بسیار نقش تعیین کننده ای را در میان جو ارعابی که رژیم ایجاد کرده بود، داشتند .

وی بعد از انقلاب بواسطه دوستی که با شهید چمران داشتند از سوی ایشان مأمور تشکیل سپاه بیجار می شوند وبه آموزش و جذب  پاسداران رسمی و ذخیره می پردازد. ایشان با جذب نیروهای انقلابی و پاسداران ذخیره سد محکمی در برابر نیرو های ضد انقلاب در کردستان به و جود می آوردند.

شهید رحمانی در سال ۱۳۳۱در خانواده روحانی به دنیا می آید و با مبانی دینی و ارزشی آشنا می شود.و سپس در ایام تحصیل نیز با شخصیت های برجسته ای چون آیت الع طالقانی و شهید چمران و حضرت امام و دیگر علمای برجسته  رابطه نزدیک پیدا می کند.

این شهید معظم در تاریخ ۲۹/۵/۵۸ درماه رمضان هنگامی که از طرف سپاه بیجار به یاری نیروهای در کمین استاده می شتابد. در درگیری با گروهک های منطقه در محور سقز – تکاب به فیض شهادت نائل می شوند  .

در این مراسم که خواهر شهید نیز حضور داشتند با حضور ورمقانی فرماندار بیجار ، معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری استان، مدیر دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری استان، امام جمعه اهل سنت بیجار، رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بیجار، معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه شهرستان، فرهنگ وارشاد اسلامی، رئیس بسیج هنرمندان شهرستان بیجار ، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار و جمعی دیگر از مدیران از همرزمان و خانواده شهیدرحمانی  تقدیر به عمل آمد .

در پایان مراسم نیز فیلم سینمایی تنگه ابو قریب برای حاضرین به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/م

برگزاری شب خاطره اولین فرمانده سپاه شهرستان بیجار


 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب خاطره اولین فرمانده سپاه شهرستان بیجار برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..