تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل شورای تهذیب در مدارس امری ضروری است

تشکیل شورای تهذیب در مدارس امری ضروری استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در دومین نشست مدیران میانی واحد‌های ستادی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، که در سالن جلسات آیت الله عبدالکریم حائری برگزار شد، با اشاره به مساله تهذیب و تربیت و جایگاه آن در حوزه‌های علمیه اظهارداشت: تهذیب و تربیت یک بحث آیین نامه ای، دستورالعملی، بخشنامه‌ای نیست که همانند آموزش و یادگیری در قالب نامه‌ای بر طلاب تکلیف شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تریبت و تهذیب به اجبار نیست، مساله اخلاق بیشتر در مصادیق دیداری و رفتاری درک می‌شود تا شنیداری، لذا شاید باشند کسانیکه ده‌ها کتاب اخلاقی و تربیتی می‌نویسند، ولی شاید متخلق نباشند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: بحث تهذیب و تربیت یک امر اتحادی با آموزش و پژوهش است و هر جایی که مساله تهذیب و تربیت به صورت انضمامی نگاه شد، دچار اشتباه شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: با لطف و عنایت خدای متعال و با نگاه تهذیبی و تربیتی مدیران، اساتید و کادر مدارس در راستای اجرای طرح جامع تربیتی نسبت به انجام موفق این طرح در سطح تمام مدارس کشور گام خواهیم برداشت مشروط بر آنکه در گفتار و کردار خود تهذیبی و تربیتی عمل کنیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تربیت کردن همانند جهاد اکبر می‌باشد، گفت: اگر بخواهیم یکی از سخت‌ترین کار‌های عالم را عنوان کنیم مساله تربیت است، لذا نباید ساده از کنار آن بگذریم چرا که فردای قیامت مسئول و پاسخگو باید باشیم.

وی اظهار داشت: امروز یکی از مطالبات مهم رهبرمعظم انقلاب از حوزه‌ها در خصوص معنویت و اخلاق می‌باشد و این نکته اهمیت موضوع تهذیب و تربیت را نزد بزرگان حوزه و مراجع معظم تقلید را می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: در مدارس علمیه سراسر کشور تمام مطالبات تربیتی و تهذیبی حوزه علمیه از مدیران مدارس می‌باشد، لذا مدیران مدارس باید نگاه و دغدغه تربیتی و تهذیبی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مساله تهذیب و تربیت سخت، دیربازده و بسیار ضروری است و نباید نسبت به تقویت آن کم کاری کرد، چرا که به مسأله مراقبت اعمال، نیّات و رفتار افراد بر می‌گردد.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل شورای تهذیب در مدارس امری ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..