تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایج‌ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

رایج ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زخمی باز که در سطحی داخلی معده و قسمت بالای روده کوچک ایجاد می گردد، زخم معده نامیده می شود، اغلب سوزش معده از رایج ترین علائم زخم معده به شمار می رود. علل مختلفی برای زخم معده وجود دارد که عبارتند از؛ عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکترپیلوری ، استفاده بیش از حد از مسکن ها مانند ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن سدیم و... .

هم چنین لازم به ذکر است که مصرف غذاهای تند و استرس نیز باعث تشدید بیماری زخم معده در فرد می شوند. با مطالعه این مقاله علائم زخم معده را به خوبی بشناسید و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

رایج ترین علائم زخم معده چیست؟  نفخ داشتن حالت تهوع یا استفراغ احساس درد خفیف در معده کاهش وزن پیدا کردن سوزش معده رفلاکس اسید معده احساس سوزش در قفسه سینه عدم تمایل به غذا خوردن به علت درد احساس سیری آسان داشتن ادرار تیره و مانند قیر استفراغ های خونی یا با زمینه قهوه ای افزایش درد در زمان خوردن، نوشیدن و یا استفاده از آنتی اسیدهای کم خونی احساس خستگی تنگی نفس پوست رنگ پریده افزایش سوءهاضمه

در صورت داشتن چنین علائمی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. ممکن است درد در ابتدا خفیف ولی رفته رفته شدت یابد.

حتما بخوانید: ابتلای 60 درصد ایرانی ها به عفونت معده 

رایج ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

علائم زخم معده چه زمانی در فرد آشکار می شود؟

در بیش تر موارد درد ناشی از زخم معده پس از یک ساعت از غذا خوردن آشکار و تا مدتی ادامه می یابد. گاهی این درد می تواند چنان آزاردهنده باشد که فرد را در نیمه شب از خواب بیدار کند. هم چنین به علت این که زخم معده در زمان گرسنگی تشدید می یابد بهتر است به هیچ عنوان معده این افراد خالی نباشد. علاوه بر این موارد دردهای ناشی از زخم معده ممکن است برای مدت زمانی از بین برود، اما دوباره پس از چند هفته مجدد علائم زخم معده در فرد نمایان شود. دردهایی که دلیل آن وجود زخم معده در بدن فرد باشد، معمولا برای چند دقیقه یا چند ساعت طول می کشد.

حتما بخوانید: چگونه سوزش سر معده را درمان کنیم؟

چه زمانی به علت زخم معده به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم زخم معده را به صورت های زیر در خود مشاهده  کردید، حتما به دکتر بروید.

خون ریزی از محل زخم که ممکن است بسیار خطرناک هم باشد. سوراخ شدن دیواره دستگاه گوارش که دلیلش زخم ها هستند. رخ دادن نفوذ به این معنی که احتمال دارد زخم شما توسط دیواره دستگاه گوارش و به یک عضو دیگر مثل پانکراس برود. رخ دادن انسداد در محل دستگاه گوارش که ممکن است از تورم بافت های ملتحمه باشد.

رایج ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

حتما بخوانید: 7 درمان سریع برای درمان درد معده کدامند؟

رعایت نکات زیر برای افرادی که علائم زخم معده دارند، ضروری است؛ با افزایش وعده های غذایی تان و کاهش حجم آن ها از خالی ماندن معده تان جلوگیری به عمل آورید. غذا را به صورت آهسته و کاملا جویده میل کنید. گوشت، ماهی دودی و نمک سوده ، غذاهای شور و آجیل های پرنمک برای افراد مبتلا به زخم معده مضر است. قهوه، چای و نوشیدنی های گازدار را در برنامه غذایی تان به حداقل برسانید. الکل و سیگار برای سلامتی تان کنار بگذارید. ناراحتی، افسردگی و استرس را از زندگی تان دور کنید مسکن ها و آسپرین را به صورت خودسر استفاده نکنید. پیش از خواب غذاهای سنگین مصرف نکنید. شیر به صورت مکرر و متناوب برای درمان زخم معده توصیه نمی گردد. از وسایل شخصی مانند لیوان ، چنگال و قاشق دیگران استفاده نکنید. بادام، عسل، موز، نعناع ،بابونه، شیرین بیان را برای درمان زخم معده خود فراموش نکنید. غذاهای پرچرب، ادویه دار، میوه های نفاخ ،انواع نوشابه ها و میو های ترش برای افرادی که دچار زخم معده هستند، نهی می شود .

امید است با آشنایی از علائم زخم معده بتوانید در زمان مناسبی به پزشک مراجعه کرده و از شدت یافتن آن جلوگیری به عمل آورید. هم چنین رعایت کردن نکات گفته شده درمان شما را بسیار آسان تر خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایج‌ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..