تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پس از مصرف آنتی بیوتیک ها این غذاها را بخورید!

پس از مصرف آنتی بیوتیک ها این غذاها را بخوریدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این مهم است که بعد از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک، باکتری‌های خوب را در روده بازیابی کنید. خوشبختانه گزینه‌های غذایی بسیاری وجود دارند که با خاصیت پروبیوتیکی، می‌توانند به بازگرداندن فلور روده شما کمک کنند:

ماست: معروف‌ترین غذای پروبیوتیک است و مصرف آن از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و با از بین بردن باکتری‌های بیماری زا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. اینطور ثابت شده که بیماران سالمند بستری در بیمارستان با مصرف نوشیدنی حاوی ماست پروبیوتیک کمتر به اسهال ناشی از مصرف مداوم آنتی بیوتیک دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آنتی بیوتیک‌ها را چگونه مصرف کنیم؟

کلم رنده شده: کلم رنده شده ریز و آب پز کلمی است که توسط باکتری‌های اسید لاکتیک تخمیر و خرد شده است. این یکی از قدیمی‌ترین غذا‌های سنتی است و در بسیاری از کشورها، به ویژه در اروپا محبوب است. علاوه بر کیفیت پروبیوتیک آن، کلم ترش غنی از فیبر و دارای ویتامین ب، سی و کا است و همچنین سدیم، آهن و منگنز دارد. با این حال، در انتخاب کلم ترش غیر پاستوریزه مطمئن شوید پاستوریزاسیون باکتری زنده و فعال را می‌کشد.

سیر: یکی دیگر از مواد غذایی مناسب بعد از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک است. سیر با تقویت رشد بیفیدوباکتریوم مفید در روده، به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند. همچنین از رشد باکتری تقویت کننده بیماری، جلوگیری می‌کند. عصاره سیر ممکن است در کاهش خطر بیماری قلبی موثر باشد و همچنین اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد میکروبی داشته باشد. سیر همچنین ممکن است فوایدی علیه آسم داشته باشد.

تره فرنگی: تره فرنگی نیز از خانواده پیاز‌ها و سیر‌ها است و خواص درمانی مشابهی دارد. تره فرنگی تا ۱۶ درصد حاوی فیبر اینولین است. بخاطر اینولین موجود در آن، تره فرنگی باکتری روده‌ای سالم را تقویت می‌کند و منجر به شکست چربی می‌شود. تره فرنگی همچنین سرشار از فلاونوئید‌ها است، که از واکنش بدن به استرس اکسیداتیو حمایت می‌کند.

کاکائو: دانه‌های کاکائو بسیار خوشمزه و سالم هستند. از شکسته شدن دانه‌های کاکائو، اکسید نیتریک تولید می‌شود که بر سیستم قلبی عروقی، اثرات مفیدی دارد. کاکائو همچنین منبع خوبی از فلاوانول است. فلاوانول موجود در کاکائو اثرات پروبیوتیک قدرتمندی دارد که با رشد باکتری‌های مفید روده همراه است. همچنین فوایدی برای قلب دارد.

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/

غذا‌هایی که بعد از مصرف آنتی بیوتیک‌ها حتما باید بخورید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پس از مصرف آنتی بیوتیک ها این غذاها را بخورید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..