تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت نفت از مرز ۸۰ دلار گذشت

۷۷۶۰۳۱

۲۷۶ بازدید

قیمت جهانی نفت در ادامه معاملات روز دوشنبه از مرز ۸۰ دلار در هر بشکه گذشت .

باشگاه خبرنگاران جوان: قیمت جهانی نفت با شکست رکورد چهار ساله به بالاترین رقم از سال 2014 به بعد رسید.

براساس آمارهای منتشر شده از بازارهای جهانی ،هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 80 دلار و 9 سنت رسیده که نسبت به روز قبل 1 دلار و 85 سنت افزایش داشته است.

قیمت نفت سبک آمریکا نیز با افزایش 1 دلار و 19 سنتی به 71 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسیده است.

قیمت جهانی نفت در معاملات روز دوشنبه پس از آن افزایش یافته که تولیدکنندگان نفت توجهی به درخواست رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تولید نشان ندادند.

به‌عقیده تحلیلگران سیاست تحریم نفت ایران که از اوایل نوامبر به‌ اجرا گذاشته می‌شود عامل اصلی رشد قیمت نفت طی هفته‌های اخیر بوده است.

گفته می شود کشورهای همسو با آمریکا همچون عربستان و امارات نیز هم‌اکنون با حداکثر توان خود در حال تولید نفت هستند و قادر به افزایش پایدار تولید نفت برای پرکردن جای خالی نفت صادراتی ایران نیستند.

افزایش قیمت نفت دربازارهای جهانی درحالی رخ می دهد که امریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره قراردارد و این افزایش قیمت ممکن است برای ترامپ نتیجه عکس داشته است.

رشد قیمت بنزین در آمریکا همواره یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر نتایج انتخابات در این کشور بوده است و با بالا رفتن قیمت‌ها در هفته‌های آینده می‌تواند نتیجه انتخابات آتی کنگره را به‌نفع دموکرات‌ها رقم بزند و دست دولت تندروی آمریکا را برای اجرای سیاست‌های خود در سطح داخلی و بین المللی ببندد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت نفت از مرز ۸۰ دلار گذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..