تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ تند اوج به ادعای علیرضا رییسیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج در پاسخ به ادعاهای علیرضا رئیسیان در خصوص غیر قانونی بودن ساخت فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» گفت: «از کی در سینما یا تلویزیون ما مالکیت روی سوژه وجود دارد؟ یعنی بر اساس کدام قانون می‌توان ادعا کرد که چون تلویزیون مثلاً درباره مختار و ابن‌سینا اثر تولید کرده است، پس دیگر کسی نمی‌تواند در سینما سراغ آن اثر برود! آقای رئیسیان وقتی اجازه اعتراض دارد که فیلمنامه برای ایشان باشد و بگوید از روی فیلمنامه من اثر را می‌سازند.»

در ادامه متنی که توسط ذوقی منتشر شده، آمده است: «مثلاً اوج درباره حاج احمد متوسلیان فیلم ساخته است، اگر کس دیگری بخواهد درباره ایشان فیلم سینمایی بسازد، باید بیاید از اوج اجازه بگیرد؟ این حرف شوخی است. این کجایش خلاف قانون و شرع و اخلاق است که آقای رئیسیان اینچنین گفته‌اند؟»

حقوق یا ذاتی است، یا خریداری می‌شود یا از سوی صاحب حق واگذار می‌شود؛ آقای رئیسیان حقوق تصویری اصل موضوع ۲۳ نفر را از کجا آورده‌اند؟ آیا یکی از آن ۲۳ نفر بوده‌اند، یا آن را از ۲۳ نفر خریداری کرده‌ است یا آن ۲۳ نفر حق را واگذار کرده‌اند؟! این حقی که ادعا دارند از کجا آمده است؟

ما داشتیم یک اثری را تولید می‌کردیم که ایشان با واسطه به ما پیام دادند ـ که فایل صوتی‌شان موجود است و اگر علاقه دارند آن را منتشر می‌کنیم ـ مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید این اثر را بسازید، حقوق تصویری‌اش را از بنده بخرید!

عرضم به آقای رئیسیان این است؛ درست است که کشور با بحران بیکاری روبه‌روست و اوج الحمدلله در کل توانسته در حوزه سینما موفق باشد و خیلی‌ها می‌خواهند با آن فیلم بسازند، اما این راه مناسبی برای درآمدزایی نیست که چیزی را که در آن حق نداری، برای خودت حق قائل شوی و بگویی به من پول بدهید! اگر ایشان به این قائل نیست، فایل صوتی‌شان را منتشر می‌کنیم.

مگر آقای رئیسیان نمی‌گوید مستندات و ادعاهایی دارد؟ بسم‌الله! مجاری قانونی وجود دارد و ایشان بروند دادخواهی کنند تا بررسی شود، ما همیشه به قانون احترام گذاشته‌ و می‌گذاریم.»

پیش از این علیرضا رئیسیان، پیرو خبر منتشر شده از سوی سازمان اوج مبنی بر ساخت فیلم «۲۳ نفر» اعلام کرده بود: «باید به اطلاع برسانم که امتیاز تصویری و نیز طرح و تهیه‌کنندگی این کار در اختیار من است که برهمین اساس سال ۸۵ مجموعه مستندی را با نام «گروه 23 نفر» طبق این طرح و با تحقیقات دکتر محمد شهبا در ۲۰ قسمت ساختیم و سال ۸۸ دو بار از شبکه چهار سیما پخش شد و مورد تقدیر هم قرار گرفت.»

او همچنین گفته بود: «همچنین از این مجموعه مستند یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای هم تولید شد که آن هم پخش شده است.»

رئیسیان در گفت‌و‌گویش توضیح داده بود: «چند سال قبل حوزه هنری به تهیه‌کنندگی حبیب احمدزاده و کارگردانی مهدی جعفری قصد داشت فیلمی را از این مجموعه بسازد که من ناچار شدم به وزارت ارشاد شکایت کنم و چون امتیاز آن را در اختیار داشتم جلوی کار گرفته شد. یک بار دیگر هم سازمانی مربوط به دفاع مقدس قصد ساخت فیلمی از این طرح را داشت که آن هم متوقف شد تا اینکه مدتی قبل شنیدم سازمان اوج قصد دارد پروانه ساخت یک فیلم سینمایی را از این طرح بگیرد که این موضوع را هم پیگیری کردم و جلوی صدور پروانه ساخت آن گرفته شد. به همین دلیل برایم عجیب بود که دیدم خبری از این سازمان برای ساخت فیلم منتشر شده چرا که چندی قبل از طریق یک رابط تماس گرفته بودند تا برای انتقال امتیاز تصویری فیلم توافقی صورت گیرد اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.»

او تأکید کرده بود: «این امتیاز متعلق به شخص من است و اجازه نخواهم داد کسی بدون مجوزم از روی آن، اثری تصویری تولید کند، با این حال اگر به توافق برسیم، براساس شروطی که مشخص خواهد شد، ممکن است اجازه ساخت فیلم داده شود اما با توجه به آنچه تاکنون پیش آمده به نظرم اقدام سازمان اوج غیراخلاقی، غیر حرفه‌ای و غیر قانونی است.»

57244




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ تند اوج به ادعای علیرضا رییسیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..