تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل ۲۰ ساله شد

 

به گزارش خبرآنلاین، «لری پیج» و «سرگئی برین» دو دانشجوی استنفورد با شمارش تعداد کلمات به‌کاررفته روی وب سایت‌ها، موتور جستجویی درست کردند که بزرگ آن زمان یعنی یاهو و آلتاویستا را به زمین زد و شماره یک موتورهای جستجو شد.{لینک}

سپتامبر 1998 در منلوپارک در شمال کالیفرنیا با نام Googol شروع شد و مدت‌ها دیتای آن روی سرور استنفورد ماند.

اوت 2004 سهامش عرضه شد و 85 دلار بود و امروز به‌عنوان کمپانی چند صد میلیارد دلاری هر سهامش 1000 دلار شده است.

نقشه، جی میل، کروم و سپس اندروید دنیای گوگل را متحول کرد و با خرید یوتیوب به ارزش 1.65 میلیارد دلار در سال 2006 دنیا را متحول کرد و عینک هوشمند ساخت، خودروی خودران را توسعه داد و اینترنت بالنی را در نقاط دوردست فراهم کرد.

در سال 2015 تغییر ساختار داد و پدردار شد.(آلفابت) و گوگل، وایمو و... زیرمجموعه آن شد و با توسعه هوش مصنوعی و اسپیکر هوشمند رقیبی برای آمازون و اپل و مایکروسافت شد.

گوگل امروز 80 هزار کارمند دارد و عمده درآمدش از تبلیغات اینترنتی است. در فصل دوم 2018 حدود 5.1 میلیارد دلار از طرف اتحادیه اروپایی جریمه شد و هم‌زمان 3.2 میلیارد دلار سود خالص داد.

اخیراً بحث اخبار جعلی و مبارزه با آن از یک‌سو و حملات ترامپ به گوگل به اتهام دست‌کاری در موتور جستجو باعث بحران در این کمپانی شده است.

 

5656

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل ۲۰ ساله شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..