تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ برد خاطره‌انگیز پرسپولیس در دربی

۷۷۵۹۷۷

۱۰ بازدید

 وبسایت نود: هر برد در دربی، خاطره‌ای ماندگار برای هواداران خواهد بود اما بعضی بازی‌ها، برای همیشه در یادها می‌مانند. زمانی که یک تیم بعد از مدت‌ها در دربی پیروز می‌شود یا در بازی بزرگ فوتبال ایران، نتیجه‌ای تاریخی کسب می‌کند.

پرسپولیس نسبت به استقلال، بردهای کمتری در دربی داشته اما در طرف مقابل، آن‌ها صاحب پر گل‌ترین پیروزی‌های دربی هستند. فقط ۳ بازی در دربی ایران، یک تیم توانسته تعداد گل‌هایش از عدد ۳ عبور کند و هر سه بار هم، پرسپولیس موفق به این کار شده است. مرور ۵ پیروزی خاطره انگیز پرسپولیس در دربی، انتخاب بهترین برد در این مسابقه را برای هواداران این تیم سخت می‌کند.

پرسپولیس ۴-۱ استقلال / ۱۵ بهمن ۱۳۵۰

پس از گذشت ۶ مسابقه از اولین دربی تهران، پرسپولیس هنوز بردی در این مسابقه نداشت. پرسپولیس در دیدارهای دوستانه، لیگ تهران و سوپرجام تهران استقلال را نمی‌برد تا اینکه دو تیم، در لیگ سراسری ایران روبروی هم قرار گرفتند. بازی رفت در شرایطی که بازی ۱-۱ مساوی بود بخاطر اعتراض پرسپولیسی‌ها به اخراج دو بازیکن‌شان نیمه تمام ماند و کمیته انضباطی رای به شکست ۳-۰ سرخپوشان داد.

در دربی برگشت، پرسپولیسی‌ها انتقام سختی گرفتند و ۴-۱ پیروز شدند. اولین برد پرسپولیس در دربی تهران، با اقتدار و زدن ۴ گل بدست آمد. کلانی در این مسابقه دو گل زد و ایرانپاک و خوردبین دیگر گلزنان پرسپولیس بودند. بعد از این برد، اوضاع عوض شد و آن‌ها بردهای پرتعدادی در دربی کسب کردند.

پرسپولیس ۶-۰ استقلال / ۱۶ شهریور ۱۳۵۲

مهمترین برد پرسپولیس در دربی تهران، که بعدها به «شیش‌تایی» معروف شد. در بازی رفت نخستین دوره جام تخت جمشید، پرسپولیس با درخشش همایون بهزادی در کنار کلانی و ایرانپاک، توانست ۶ گل به استقلال بزند و یک طرفه‌ترین نتیجه تاریخ دربی را ثبت کند.

بهزادی اولین بازیکنی بود که در دربی تهران هت‌تریک کرد و تا قبل از ورود راجرز به ایران پیش از مسابقه، تیم را تمرین می‌داد. عملکرد استقلال در این بازی، آنقدر بد بود که رایکوف دقیقه ۶۴ دروازه‌بان تیم یعنی منصور رشیدی را بیرون بکشد و ناصر حجازی را به زمین بفرستد تا نتیجه پرگل‌تر نشود. با این حال، بهزادی در دقایق باقی مانده دو گل هم به حجازی زد تا پرسپولیسی‌ها، نتیجه‌ای بی سابقه تا امروز بدست آورند.

پرسپولیس ۱-۰ استقلال / ۲۷ مهر ۱۳۷۵

پرسپولیس ۱۰ بازی برای شکست استقلال در دربی تهران منتظر ماند. با توجه به اینکه بعضی سال‌ها دربی برگزار نشد، این انتظار روی تقویم به ۸ سال رسید. در این مدت آن‌ها دو بار هم بردهای‌شان مقابل استقلال را از دست دادند که مهمترین آن، تساوی ۲-۲ و به جنجال کشیدن مسابقه و محرومیت چندین بازیکن در سال ۷۳ بود.

سال ۷۵ هم پرسپولیس، تا دقایق پایانی در کسب پیروزی ناکام بود و بازی در دقایق پایانی مساوی دنبال می‌شد اما ادموند بزیک، در دقیقه ۸۷ توانست گل پیروزی را بزند و این طلسم طولانی را بشکند. پس از این بازی، پرسپولیس در دربی روی دور افتاد از ۷ دربی پیاپی، ۵ برد بدست آورد.

پرسپولیس ۳-۲ استقلال / ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

طرفدارای پرسپولیس سال‌های سختی را در دربی تهران با دایی و استیلی گذراندند. این تیم لیگ دهم، رفت و برگشت با دایی باخت و لیگ یازدهم، با استیلی بازی رفت لیگ و جام حذفی را واگذار کرد. بازی برگشت لیگ یازدهم، دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس نشست اما این تیم تا دقیقه ۸۲، دو گل خورده بود و با اخراج اولادی یک بازیکن هم کمتر داشت.

در این دقایق، ایمون زاید خرید تازه و ناشناخته پرسپولیس که نیمه دوم به زمین رفته بود دو گل پیاپی زد و بازی را مساوی کرد. در دقایق تلف شده، او توانست گل سوم را بزند و قهرمان پرسپولیسی‌ها در دربی تهران شود. دومین بازیکنی که پس از همایون بهزادی در تاریخ دربی، موفق به هت تریک شده است.

پرسپولیس ۴-۲ استقلال / ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

لیگ پانزدهم، پرسپولیس هفته‌های ابتدایی در قعر جدول بود و خطر سقوط را حس می‌کرد. آن‌ها آ‎رام آرام، اوج گرفتند و با برد در دربی به صدر جدول صعود می‌کردند. برای اولین بار، دربی بر سر صدرنشینی لیگ برتر بود و برنده، در بالاترین جایگاه جدول قرار می‌گرفت.

پرسپولیس با نمایشی طوفانی، از همان دقیقه پنجم جلو افتاد و در بیشتر دقایق بازی، حداقل دو گل با حریف فاصله داشت. آن‌ها با وجود از دست دادن یک پنالتی، ۴ گل به استقلال زدند و مهدی طارمی با دو گل و یک پاس گل، بیشترین نقش را در پیروزی تاریخی پرسپولیس بازی کرد. بعد از حدود ۴۳ سال، دربی تهران با رد و بدل شدن ۶ گل به پایان رسید و این بار هم برنده، سرخپوشان بودند.

۵ برد خاطره‌انگیز استقلال، فردا مرور خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ برد خاطره‌انگیز پرسپولیس در دربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..