تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناقابل است، ۶ میلیون تومان!/ مگر رئیس‌جمهور منم؟

ساعت: 15:18 منتشر شده در مورخ: 1397/07/02 شناسه خبر: 1411590

فرض کنید موتور خودرویتان روغن‌سوزی دارد و باید ‌آن را پایین بیاورید، اگر سر سیلندر خودروتان را عوض نکنید و ۲ میلیون تومانی برایتان خرج درنیاورد، باید سر کیسه را شل و ۴ میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: نوسانات ارزی حوزه‌های بسیاری را تحتِ تاثیر قرار داده و گرانی را بر آن‌ها تحمیل کرده است. بازارِ خودرو نیز از این قاعده مستثنی نمانده و همزمان با افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد، لوازم یدکی و جانبی این وسیله‌ی نقلیه‌ نیز به صورت چشمگیری روند صعودی به‌خود گرفته است.

فروشندگان لوازم یدکی خودرو می‌گویند بازار کارشان خوب نیست و همچون قبل فروش ندارند، دلایل‌شان نیز قانع‌کننده است و علت بروز این وضعیت را افزایش 50 الی 200 درصدی قیمت اجناس عنوان می‌کنند.

رهبر، لوازم‌ یدک فروشی در خیابان عباسی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه افسار قیمت‌ها از دست رها شده است، اذعان می‌کند: در محصولاتِ تقریباً گران‌قیمت وقتی مشتری نرخ می‌پرسد ابتدا با چند شرکت تماس می‌گیریم، از آنان آخرین قیمت را می‌پرسم و بعد به سوال مشتری پاسخ می‌دهیم.

وی می‌افزاید: این روند مطلوب نیست اما راه‌حل دیگری برای آن وجود ندارد، قیمت‌ امروز با فردا متفاوت است و چنانچه پرس‌وجو نکنیم همان جنس را بعد از فروش نمی‌توانیم خریداری و در مغازه جای دهیم.

این فعال حوزه‌ی خودرو به گرانی انواع خودروها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: برای نمونه کمک فنر شرکتی ایران‌خودرو را تا چند ماه قبل 90 هزار تومان به‌فروش می‌رساندیم و اکنون یک عدد کمک فنر عقب خودرو پژو جی‌ال‌ایکس 175 هزار تومان شده است، همین گرانی‌ها مشتری را فراری می‌دهد و او را مجاب می‌کند سراغ کمک فنرهای کارکرده را بگیرد.

وی با طرحِ این سوال که مگر قفل فرمان را تا پنج ماه قبل چند می‌خریدیم، درحالی که هنگام صحبت از قیمت‌ها بی‌اعصاب‌تر می‌شود، عنوان می‌کند: قفل فرمان 50 هزار تومانی، اکنون 110 هزار تومان شده است، وقتی این را به مشتری می‌گوییم عصبانی می‌شود و ما را گران‌فروش خطاب می‌کند اما نمی‌‌داند ما نیز گران می‌خریم و این قیمت‌ها را لوازم یدکی فروش‌ها تعیین نمی‌کنند.

سراغِ لوازم یدک فروش دیگری در منطقه‌ی 40 متری تبریز را می‌گیرم، فروشگاه بزرگی است و مدام مشتری دارد اما او نیز چندان از وضعیت بازار راضی نیست، علی‌ آقا می‌گوید قریب به یک میلیارد تومان سرمایه در مغازه‌اش خوابانده است و چنانچه این پول را در بانکی مطمئن سرمایه‌گذاری کند سود بیشتری گیرش می‌آید.

وقتی از علت نارضایتی‌اش می‌پرسم، اظهار می‌دارد: قبل از گرانی‌ها خیلی بیشتر از این‌ها سود می‌کردم، اگر سر سیلندر را 700 هزار تومان می‌خریدم و به مشتری می‌گفتم 900 هزار تومان چیزی نمی‌گفت و نهایتاً 50 هزار تومان تخفیف می‌گرفت و می‌برد اما اکنون همان سر سیلندر را یک میلیون و 700 هزار تومان می‌خرم و وقتی می‌خواهم 50 هزار تومان سود کنم، خریدار با مشاهده قیمت‌ها فرار می‌کند.

وی می‌افزاید: هزینه‌ نگهداری خودرو 4 برابر شده است و این تاکسی و مسافرکش‌ها باید بساط‌شان را با این وضعیت جمع کنند، حتی اگر ماهیانه 3 میلیون تومان درآمد داشته باشند، یک‌جایی خودرو خرج بر می‌دارد و خودشان هم همراه با خودرو گیرپاژ می‌کنند! شوخی نیست اگر موتور خودرو نیسان متوقف شود 9 میلیون تومان خرج بر می‌دارد و اگر این اتفاق برای خودرویی مثل پراید و پژو رخ دهد باید لوازم آن را به قیمت 6 میلیون تومان تهیه کرد.

این لوازم یدک فروش تبریزی با بیان اینکه 27 سال در این عرصه فعال است و تاکنون چنین گرانی را به‌روی خود ندیده بود، بیان می‌دارد: اکنون مدل پایین‌ترین خودرو پیکان است و با هفت، هشت میلیون تومان می‌شود این خودرو را تهیه کرد اما قیمت لوازم یدکی آن با خودرو پراید و پژو برابری می‌کند و بلبرینگ 17 هزار تومانی پیکان را 80 هزار تومان می‌فروشیم.

وقتی از علی‌آقا می‌پرسم چرا اینگونه شده است، می‌گوید: ما چه بدانیم؟ مگر رئیس‌جمهور منم و مملکت رویِ دستان یدک فروش‌ها می‌چرخد؟ این سوال را از آنانی بپرسید که مسئول‌اند و این گرانی‌ها را به‌بار آورده‌اند. قیمت لوازم خارجی سرسام‌آور است و تولیدکنندگان داخلی نیز می‌گویند در تامین مواد اولیه مشکل دارند و قیمت محصولِ نهایی برایشان گران تمام می‌شود.

از صحبت‌های این دو لوازم یدک‌فروش می‌فهمم اوضاع چندان مناسب نیست و با اینکه اکثریت مردم با لوازم یدکی‌ها سر و کار دارند اما از آنجایی که قیمت‌ها همچون گوشت، مرغ و برنج در چشم نیست، به اوضاعِ نامناسب این صنعت توجهی نشده و یا شاید هم مردم همچون گرانی خودرو با افزایش قیمت لوازم یدکی این محصول نیز کنار آمده‌اند و اوضاع را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناقابل است، ۶ میلیون تومان!/ مگر رئیس‌جمهور منم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..