تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت دارو در ایران نسبت به متوسط منطقه کمتر است/ تأمین اجتماعی هنوز بدهی سال ۹۶ داروسازان را پرداخت نکرده است

ورشکستگی ۳۰ درصد از داروخانه‌های کشور/ بیمه تأمین اجتماعی هنوز بدهی سال ۹۶ را به داروسازان پرداخت نکرده استمحمد ریاحی رئیس سندیکای وارد کنندگان دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مدیریت تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های تولیدی یا بیمه‌گر در شرایط فعلی کاری صحیح نیست و گمان نمی‌کنم صنعت ناتوان بیمه بتواند با ارز دریافتی، کار را به سامان برساند.

وی ادامه داد: صنعت بیمه باید با تعریف چارچوبی معین برای خود، بتواند به اندازه کافی و دقیق کارهای خودش را به درستی انجام دهد. همچنین در چنین شرایطی می‌تواند با دریافت ارز، مسائل مختلف از جمله موضوعات حوزه سلامت را برطرف کند.

ضیایی تأکید کرد: پرداخت سوبسید باید به صنعتی تعلق گیرد که از توزیع آن اطمینان کامل داشته باشیم، اما می بینیم که صنعت بیمه تأثیرگذار نیست.

تعرفه داروسازان افزایشی نداشته است

وی در خصوص قیمت دارو ادامه داد: قیمت دارو نسبت به متوسط منطقه در کشور پایین‌تر است و در طول چند سال اخیر تعرفه داروسازان افزایشی نداشته است.

ضیایی اضافه کرد: با وجود افزایش پیدا نکردن قیمت دارو ولی سایر هزینه‌ها طی چند سال گذشته و به خصوص در چند ماه اخیر افزایشی زیاد پیدا کرده و این مسئله باعث بروز مشکلاتی در صنعت داروسازی کشور شده است.

فعالیت 12 هزار داروخانه در سطح کشور

وی اظهار کرد: بازار دارویی در حدود 18 هزار میلیارد است که در حال حاضر 12 هزار داروخانه در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که مرتب در حال افزایش است و به دلیل پایین بودن سود درآمدها در حال کاهش است.

ضیایی گفت: در حدود 29 درصد از داروخانه‌های کشور در حال ورشکستگی هستند و مطالبات داروخانه‌ها نیز ما را خسته کرده است.

وی ادامه داد: رئیس مجلس به کمیسیون بهداشت دستوری مبنی بر رسیدگی به کار مطالبات داروسازان کرده است و مسئولان بیمه تأمین اجتماعی نیز قول دادند تا بدهی سال 96 را پرداخت کنند که متأسفانه هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است.

ضیایی یادآوری کرد: سود پول‌های ما به خاطر دیرکرد در پرداخت مطالبات مستهلک شده و متأسفانه کسی جریمه دیرکرد را به داروسازان پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت دارو در ایران نسبت به متوسط منطقه کمتر است/ تأمین اجتماعی هنوز بدهی سال ۹۶ داروسازان را پرداخت نکرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..