تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




يک توصيه تغذيه‌اي براي پيشگيري از سکته مغزي

يک توصيه تغذيه‌اي براي پيشگيري از سکته مغزي

خبرگزاري آريا – متخصصان تغذيه و سلامت بر اساس يافته‌هاي جديد معتقدند رژيم غذايي مديترانه‌اي علاوه بر ساير مزايا نظير پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي همچنين مي‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزي را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، اين متخصصان با بيان اينکه رژيم غذايي مديترانه‌ اي مي‌تواند از خطر ابتلا به سکته مغزي بکاهد، اظهار داشتند: اين تاثير مثبت به طور ويژه در زنان بالاي ۴۰ سال مشاهده شده است.
رژيم غذايي مديترانه‌ اي يک رژيم غذايي جديد است که از نوع تغذيه سنتي مردم يونان، اسپانيا، ايتاليا و مراکش الهام گرفته شده است.
اساس اين رژيم بر مصرف نسبتا بالاي روغن زيتون، حبوبات، غلات کامل، ميوه و سبزيجات و مصرف متوسط ماهي و محصولات لبني به خصوص ماست و پنير و نيز مصرف بسيار کم گوشت و محصولات گوشتي استوار است.
اين رژيم غذايي به رغم نامش در تمام کشور‌هاي حوزه مديترانه يکسان نيست و تفاوت‌هايي در آشپزي اين کشور‌ها مشاهده مي‌شود.به گفته متخصصان تغذيه، افزايش ميزان مصرف گوشت تازه ماهي، خشکبار، ميوه‌ها و سيب زميني در کنار کاهش مصرف لبنيات و گوشت قرمز مي‌تواند نوشداروي کاملي در حفظ سلامتي باشد. در سال‌هاي اخير، رژيم غذايي مديترانه‌اي بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و تحقيقات بسياري در حمايت از فوائد اين نوع رژيم براي سلامتي انجام گرفته است.از جمله فوائد اين رژيم غذايي مي‌توان به افزايش طول عمر، به حداقل رساندن خطر ابتلا به ديابت، کاهش شاخص توده بدني و کند ساختن روند زوال عقل اشاره کرد.
اخيرا در مطالعه‌اي که توسط گروهي از متخصصان انگليسي در همين رابطه انجام شد اطلاعات ۲۳ هزار و ۲۳۲ فرد ۴۰ تا ۷۷ ساله در مدت زمان ۱۷ سال مورد بررسي قرار گرفت. اين تيم تحقيقاتي بر اساس مشاهدات خود نتيجه گرفتند که رژيم غذايي مديترانه‌اي خطر ابتلا به سکته مغزي را تا ۱۷ درصد کاهش مي‌دهد. همچنين زمانيکه اطلاعات موجود را بر اساس جنسيت تقسيم بندي کردند، مشاهده شد که اين تاثيرگذاري مثبت در زنان بيش از مردان بوده و موجب کاهش ۲۲ درصدي خطر سکته مغزي در زنان مي‌شود.
به گفته محققان، مشخص نيست چرا اين تاثير متفاوت روي زنان و مردان وجود دارد، اما ممکن است ترکيب‌هاي غذايي موجود در اين رژيم تاثير متفاوتي روي زنان داشته باشد. در عين حال رژيم مديترانه‌اي سال‌هاست که براي پيشگيري و درمان بسياري بيماري‌ها از جمله قلبي – عروقي و بيماري‌هاي خودايمني مورد تاييد متخصصان تغذيه بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «يک توصيه تغذيه‌اي براي پيشگيري از سکته مغزي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..