تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدوارم استقلال پرسپولیس را ببرد/ اگر فتح‌الله‌زاده پول داشت هیچ‌وقت بدهی برای باشگاه استقلال به وجود نمی‌آمد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: ۸ سال زمان دادن به یک مربی بسیار زیاد است، امیدواریم در نهایت تیم ملی با کی‌روش در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد.

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با برنامه ورزشی رادیو تهران در خصوص حال و هوای سپاهان و اینکه یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است، گفت: ابتدا عرض تسلیت دارم برای خانواده‌هایی که در حادثه تروریستی عزیزانشان را از دست دادند. تسلیت به ملت ایران و مخصوصاً مردم اهواز که علاوه بر اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس عزیزانشان را از دست دادند، بازهم دوباره داغدار شدند و امیدوارم خداوند به آنها صبر بدهد.

وی در ادامه اضافه کرد: به هر حال اگر قرار است در لیگ تیمی مدعی باشد علاوه بر اینکه یک فوتبال خوب با کیفیتی ارائه بدهد، باید از چند جهت شرایط خوبی داشته باشد. ابتدا باید از لحاظ مالی پشتوانه خوبی داشته باشد، من با سند به شما می‌گویم سپاهان جزو تیم‌های چهارم و پنجم لیگ برتر است که هزینه کرد. از مدیران باشگاه و کارخانه سپاهان تشکر می‌کنم که هرچه در توان داشتند برای سپاهان گذاشتند تا با قدرت در لیگ ظاهر شوند. بحث دوم طرفدار است که خدا را شکر سپاهان هواداران خوبی دارد. بخش سوم عوامل اجرایی است که داخل زمین باید عملکرد خوبی داشته باشد، این موضوع به من و بازیکنان برمی‌گردد. ما با توجه به تغییراتی که امسال داشتیم و نتایج ضعیفی که دو سال گذشته سپاهان کسب کرد، باید تغییر نگرش داشته باشیم. متأسفانه یک مقدار این موضوع یکی از مشکلات اصلی سپاهان است. بعضی از بازیکنان نگرش خود را تغییر نداده‌اند. اگر این موضوع را حل کنیم مطمئن باشید شرایطمان بهتر خواهد شد، زمانی که دو یا سه گل از تیم حریف جلو هستیم نباید به راحتی بی‌تفاوت شویم تا گل دریافت کنیم، ولی در کل از شرایط تیم راضی هستم، اگر کیفیت چمن نقش جهان هم در هفته‌های آینده بهتر شود مطمئناً با تغییر نگرش بعضی از بازیکنان هفته به هفته بهتر خواهیم شد و نتایج خوبی کسب می‌کنیم.

قلعه‌نویی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه بعضی از بازیکنان سال گذشته که در تیم هستند کابوس نتایج سال‌های گذشته را در ذهن خود دارند. شما اگر با دقت تیم سپاهان را آنالیز کنید متوجه خواهید شد که بازیکنانی که جدید به تیم اضافه شده‌اند خیلی بهتر عمل می‌کنند. این نیاز به زمان دارد تا بازیکنان به یک همدلی و یک نگرش خوبی برسند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. برای مثال زمانی که فرگوسن از منچستر یونایتد جدا شد دیدید که منچستر چه نتایج پرنوسانی داشت، چقدر سخت نتیجه می‌گرفت و نیاز به زمان دارد تا منچستر یونایتد فرگوسن برسد. مطمئن باشید سپاهان هم نیاز به زمان دارد تا به روزهای اوجش برگردد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه درباره اینکه آیا لیگ برتر امسال نسبت به سال‌ گذشته کیفیت بهتری دارد گفت: مشکل اصلی ما ساختار است. ایران و ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زند، از هر نظر می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد اما متأسفانه بستر مناسبی نداریم. شهرستان‌های ایران بسیار مظلوم هستند ما برای اینکه برای مثال به مسجد سلیمان برویم، مشکل پرواز داریم. باید با هواپیما ابتدا به اهواز برویم، بعد با اتوبوس به سمت مسجدسلیمان حرکت کنیم. این مشکل حتی در بازی با پارس جنوبی جم هم برای ما افتاد، هنوز نمی‌دانیم برای برگشت آیا پرواز هست که به اصفهان برگردیم یا نه. متأسفانه این مشکل برای تیم‌های شهرستانی زیاد است، اما تیم‌های تهرانی این مشکل را ندارند. به‌راحتی با پرواز مستقیم به مقصد می‌روند و دوباره با پرواز مستقیم برمی‌گردند. الان قیمت هواپیما نسبت به گذشته تغییر کرده، اگر قیمت بلیت ۲۰۰ هزار تومان بود الان نزدیک به یک میلیون تومان است، از این لحاظ تیم‌های شهرستانی مظلوم هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: تعطیلات لیگ برتر هم باعث شده تا لیگ کیفیتش پایین بیاید، وقتی که تازه قرار است شکل بگیری و هوادار انتظار دارد در بازی بعدی نمایش خوبی را ارائه بدهی، لیگ تعطیل می‌شود. این به تیم‌ها ضربه می‌زند. هر سال زمانی که در تعطیلات لیگ بودیم از بعضی از تیم‌ها دعوت می‌کردیم تا با ما بازی دوستانه برگزار کند، الان با همان تیم‌ها تماس گرفتیم، نمی‌توانند به اصفهان بیایند. این مشکلات برای تیم‌ها در لیگ برتر وجود دارد. باید به لیگ برتر توجه شود؛ چراکه بازیکنان خوبی در حال حاضر بازی می‌کنند که می‌توانند در ادامه به تیم ملی کمک کنند. مطمئناً در ادامه فصل مشکلات زمین یکی از اصلی‌ترین مشکلات تیم‌ها خواهد بود. زمانی که روبه زمستان برویم، شرایط زمین سخت خواهد شد که مطمئناً مربیان به این موضوع اعتراض خواهند کرد. در ایران مربیگری، تیم‌داری بسیار سخت است. امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانیم با آرامش و بدون دغدغه در فوتبال فعالیت کنیم.

قلعه‌نویی در ادامه درباره تیم ملی و اینکه خیلی‌ها معتقدند حضور ۸ ساله کی‌روش باید نتیجه بدهد و در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم، گفت: متأسفانه در فوتبال ما هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد، بعضی‌ها تصمیماتی می‌گیرند که باری به هر جهت است. شما اگر به یاد داشته باشید، کی‌روش ۸ سال است که سرمربی تیم ملی ایران است. ببینید در این ۸ ساله چند برنامه تلویزیونی مخصوص قرارداد کی‌روش تهیه شده است. در صورتی که در دنیا این موضوع وجود ندارد و یک بار قراردادها به صورت شفاف منتشر می‌شود. اما در فوتبال ایران مشکلات مدیریتی وجود دارد؛ چراکه افرادی مدیر هستند که اهل فن نیستند. در فوتبال ثبات مدیریتی وجود ندارد، همین می‌شود که هر کسی بخواهد هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد. فوتبال ایران از مدیرانی مانند دادکان و داریوش مصطفوی را می‌خواهد. این افراد اقتدار دارند. با برنامه کار خودشان را جلو می‌برند، مدیر هستند نه مدیری که کارمند کسی باشد. زمان دادکان با کمترین امکانات فوتبال ایران روند خوبی را داشت، به جام جهانی صعود کرد و اگر در جام ملت‌ها بدشانسی نمی‌آوردیم می‌توانستیم قهرمان هم شویم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه تأکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که من در این چند ساله در فوتبال ایران دارم باید بگویم رفتن به جام جهانی آسان است اما در جام ملت‌ها شرایط سخت‌تر است. بعضی اتفاقات در زمین می‌افتد مثل جام ملت‌های گذشته، اخراج پولادی باعث شد تا تیم ضربه بخورد، این به مربی برنمی‌گردد؛ چراکه بعضی اتفاقات در زمین می‌افتد که مربی نمی‌داند که چه کار باید بکند، اما کی‌روش ۸ سال در فوتبال ایران تجربه دارد، این زمان زیادی است که به یک مربی داده شده است. باید با حضور بازیکنانی که در تیم ملی هستند، عملکرد خوبی داشته باشیم. شرایط خوبی در حال حاضر برای فوتبال ایران وجود دارد. بازیکنان باید با تمرکز خوبی در جام ملت‌ها به میدان بروند تا بتوانند نتیجه بگیرند، ولی تعجب می‌کنم از دوستانی که درست زمان جام جهانی از استانداردهای لیگ برتر می‌گفتند و اعتقاد داشتند لیگ برتر ایران شرایط خوبی ندارد، اما درست همان زمان بسیاری از بازیکنان لیگ برتر توانستند لژیونر شوند. ما نمی‌گوییم لیگ ایران مشکل ندارد، مشکل زیاد داریم اما باید قبول کنیم که بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند کیفیت بالایی دارند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه گفت: زمانی که من در تیم ملی مسئولیت داشتم طبق برنامه جلو می‌رفتیم. برای نیم‌فصل سعی می‌کردیم برای تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر یک پرونده و یک آرشیوی درست کنیم، هر هفته مربیان به شهرستان‌ها می‌رفتند تا بازیکنان را آنالیز کنند و بعد دوشنبه به دوشنبه جلسه برگزار می‌کردیم تا گزارشات ارسالی را بررسی کنیم. حتی مارکار آقاجانیان به عنوان مسئول لژیونرها بازیکنان حاضر در لیگ‌های اروپایی را بررسی می‌کرد. حتی ما آن زمان با بازیکن‌های لژیونر در ارتباط بودیم، آخرین شرایط آنها مطلع می‌شویم تا این بازیکنان را زیرنظر داشته باشیم. بعد برای نیم‌فصل دوم یک برنامه دیگر تنظیم کردیم. ۵۰ بازیکن شناسایی کردیم که نتیجه‌ آن قهرمانی تیم ملی (ب) ایران در مسابقات اردن بود. با تمرکز و برنامه‌ریزی دقیقی روی این ۵۰ بازیکن کار کردیم. برنامه خیلی خیلی خوبی داشتیم که توانستیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم مثل سردار آزمون که اکبر محمدی او را کشف کرد و بعد به سپاهان آورد و او درنهایت لژیونر شد. حتی وحید امیری، مربیان استعدادیاب خیلی برای ستاره‌های تیم ملی زحمت می‌کشند اما همیشه نادیده گرفته می‌شوند. ما بهترین شرایط را داریم،‌بهترین بازیکنان را داریم ولی متأسفانه در این چند ساله به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید کار کنیم.

وی در ادامه گفت: من یادم هست که حتی در زمان استقلال، زمانی که فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه بود برای ۱۰۰ میلیون تومان پول با ۱۰ نفر تماس می‌گرفتیم و خواهش می‌کردیم تا ۱۰۰ میلیون تومان به ما قرض بدهد. مطمئن باشید اگر فتح‌الله‌زاده پول داشت هیچ‌وقت بدهی برای باشگاه استقلال به وجود نمی‌آمد. اما الان پرسپولیس و استقلال شرایط متفاوتی دارند. ۵۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارند. خیلی از افراد به مدیران قبلی انتقاد می‌کردند در صورتی که بیشتر مشکلات، مشکلات مالی بود. بازیکنان به خاطر مسائل مالی از تیم جدا می‌شدند.

قلعه‌نویی در پایان درباره دربی و اینکه چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد اظهار داشت: من راجع به مسائل فنی نمی‌توانم حرفی بزنم. با توجه به اینکه چند سال در تیم استقلال به عنوان مربی و حتی کاپیتان فعالیت کردم امیدوارم استقلال پیروز از میدان خارج شود، نباید به آمار جدول نگاه بکنیم. هیچ وقت رده جدول تعیین‌کننده برنده دربی نبوده است. دربی شرایط خودش را دارد، من یادم هست که زمان بگوویچ که پرسپولیس به بسیاری از تیم‌ها ۶ یا ۷ گل می‌زد ما شرایط خوبی نداشتیم اما توانستیم ۲ بر یک پیروز شویم. امیدوارم دربی کیفیت خوبی داشته باشد، فکر می‌کنم بازی زیبایی را شاهد باشیم و درنهایت استقلال پیروز شود. پرسپولیس در حال حاضر شرایط خوبی دارد، توانست تیم پرقدرت الدحیل را در لیگ آسیا شکست دهد و امیدواریم در آینده موفق باشند. استقلال هم می‌توانست جلوی السد پیروز شود اما به هر حال فوتبال همین است، ممکن است به حقت نرسی، اشتباه روزبه چشمی طبیعی است. بازیکن بزرگی مثل زیدان هم در فینال جام جهانی اشتباه کرده است. نباید به خاطر یک اشتباه بازیکن را سرزنش کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدوارم استقلال پرسپولیس را ببرد/ اگر فتح‌الله‌زاده پول داشت هیچ‌وقت بدهی برای باشگاه استقلال به وجود نمی‌آمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..