تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه آنچه درباره اختلال دو قطبی باید بدانید + راهکار‌های درمانی

بهروز بیرشک روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص بیماری اختلال دو قطبی اظهار کرد: اختلال دو قطبی یا شیدایی یکی از اختلالات شایع در همه‌ی جوامع است، این بیماری یک اختلال خلقی است که  در دسته بیماری‌های روانی طبقه بندی می‌شود.

///////

وی افزود: رفتار افراد سالم ثابت است و گاهی غمگین یا گاهی شاد می‌شوند ولی فرد دچار بیماری دو قطبی حالت غم و شادی را به صورت خیلی شدید نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اختلال دو قطبی + نشانه‌ها و راهکار‌های درمانی

 این روانشناس درخصوص علائم این بیماری گفت: تغییر ناگهانی خلق، بی‌قراری، افزایش شدید انرژی، خودبزرگ بینی، پر حرفی، تحریک پذیر بودن، رانندگی سریع و خطرناک، ولخرجی، عدم تمرکز،کم خوابی، افزایش تمایلات جنسی و خودکشی از علائم این بیماری هستند.

///////

دلایل بروز اختلال دو قطبی

بیرشک افزود: پزشکان هنوز علت دقیق این بیماری را تشخیص نداده‌اند، اما صاحب نظران بر این عقیده‌اند که منشا ارثی و ژنتیک ممکن است از دلایل اختلال دوقطبی باشد؛ از دیگر دلایل می‌توان به استرس زیاد در مدت زمان کوتاه، استفاده از مواد مخدر و الکل و گاهی فوت بستگان نزدیک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اگر این نشانه ها را دارید یک انسان دو قطبی هستید!

وی همچنین در خصوص درمان این بیماری اظهار کرد: دو نوع درمان دارویی و غیر دارویی وجود دارد،  در درمان دارویی که توسط روانپزشک انجام می‌شود از دارو برای بهبود حالت عدم تعادل بیمار استفاده می‌شود، فرد بیمار باید مرتبا تحت درمان روان پزشک باشد و آزمایش‌های مربوطه را انجام دهد تا وضعیتش مورد بررسی قرار گیرد؛ درمان غیر دارویی توسط روانشناسان بالینی انجام می‌شود که بستگی به شیوه‌ درمانی آن‌ها دارد و ممکن است چند ماه طول بکشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه آنچه درباره اختلال دو قطبی باید بدانید + راهکار‌های درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..