تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور حالت جنگ اقتصادى به خود نگرفته است/ نباید ارز را هر جایى خرج کنیم

كشور حالت جنگ اقتصادى به خود نگرفته است/ نبايد ارز را هر جايى خرج كنيم/ بايد باسخگوى نياز مردم در تحريم ها باشيمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجیلس در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) که در مصلای تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به صنعت داروسازى گفت: جلسه‌ای با حضور رييس مجلس و کمیسیون بهداشت در اين رابطه برگزار شد و در حال پيگيرى هستيم و ما در مجلس دلمان مى خواهد اين مشكل همين امروز حل شود.

وى به تحريم ها و مشكلات اقتصادى كشور اشاره كرد و كفت: ما در شرايط كنونى كه با تحریم مواجه شده‌ایم و باید پاسخگوی نیازهاى مردم باشیم، در این رابطه دستوراتی نيز صادر شده و مقام معظم رهبری پیگیری موضوع هستند.

لزوم پاسخگوى نياز مردم در دوران تحريم

وی تاكيد كرد: متاسفانه در کشور حالت جنگ اقتصادی به خود نگرفته‌ایم و خیال می‌کنیم شرایط مثل گذشته است در حالی که باید به نیازهای حیاتی و واقعی توجه كنيم و ارز را به هر جایی که دلمان می‌خواهد اختصاص ندهیم.

پزشكيان تاكيد كرد: ٢ سال است كه داروسازان مطالباتشان را دريافت نكرده اند و اكنون شرایط آنها بحرانی است و باید به آنها پاسخ داد، ما باید کاری کنیم که نیازهای اساسی و واقعی كشور تامین شود و براى اين مسئله بايد از شرکت‌های دارویی و تولید کنندگان دارو باید تحت پشتیبانی و حمايت قرار گیرند تا نیاز کشور تامین شود و مردم در تامين دارو دچار مشكل نشوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برچسب کنترل اصالت کالا گفت: اگر بحث پزشک خانواده، ارجاع و دستورالعمل‌ها را درست اجرايى کنیم، همه چیز درست پیش خواهد رفت، مشکل ما این است که قوانینی را اجرا نمى کنیم یا مهارت لازم براى اجراى آن را نداریم و به هر حال قوانین اجرایی نمی‌شوند، روند اصلی به این شكل بايد باشد که نیاز واقعی كشور را از کف جامعه استخراج کنیم و پاسخگوی اين نيازها باشیم.

نایب رئیس مجلس اظهار كرد: جهت‌گیری ها به گونه است كه هزينه ايجاد مى كند اما چه در تحریم و چه در غیر تحریم باید جلوی هزینه‌ها را بگیریم، متاسفانه اكنون شکاف عمیقی بین پرداخت‌ها و درآمدها در گروه‌های مختلف از جمله پزشکان پرستاران و دندانپزشکی وجود دارد.

پزشکیان با اشاره طرح تحول نظام سلامت و مشكلات آن گفت: من ۵ سال پیش و قبل از اجرای این طرح گفتم این کار از نظر علمی شدنی نیست و اگر بودجه كل دولت را هم به آن بدهند اجراى اين طرح شدنى نيست، اما متاسفانه خیال مى کردند ما می‌خواهیم برخورد سیاسی کنیم، غیر ممکن است ما راهی را که از نظر علمی درست است بتوانیم طی کنیم، اگر جهت‌گیری ها اشتباه باشد حتی بهترین مدیر هم نمى تواند آن را به جایی برساند.

انتهاى پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور حالت جنگ اقتصادى به خود نگرفته است/ نباید ارز را هر جایى خرج کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..