تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان اوج به ادعای یک کارگردان/ آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از آن که سازمان هنری رسانه‌ای اوج اعلام کرد قرار است اثری هنری درباره ۲۳ نفر اسرای نوجوان هشت سال دفاع مقدس بسازد، علیرضا رئیسیان کارگردان و تهیه کننده سینما نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

او در این باره به یکی از رسانه‌ها گفت: «باید به اطلاع برسانم که امتیاز تصویری و نیز طرح و تهیه‌کنندگی این کار در اختیار من است. بر همین اساس سال ۸۵ مجموعه مستندی را با نام «گروه ۲۳ نفر» طبق این طرح و با تحقیقات دکتر محمد شهبا در ۲۰ قسمت ساختیم و سال ۸۸ دو بار از شبکه چهار سیما پخش شد و مورد تقدیر هم قرار گرفت.»

آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید

وی افزود: «مدتی قبل شنیدم سازمان اوج قصد دارد پروانه ساخت یک فیلم سینمایی را از این طرح بگیرد که این موضوع را پیگیری کردم و جلوی صدور پروانه ساخت آن گرفته شد. به همین دلیل برایم عجیب بود که دیدم خبری از این سازمان برای ساخت فیلم منتشر شده است. این امتیاز متعلق به شخص من است و اجازه نخواهم داد کسی بدون مجوزم از روی آن اثری تصویری تولید کند. با این حال اگر به توافق برسیم، براساس شروطی که مشخص خواهد شد ممکن است اجازه ساخت فیلم داده شود؛ اما با توجه به آنچه تاکنون پیش آمده به نظرم اقدام سازمان اوج غیراخلاقی، غیر حرفه‌ای و غیر قانونی است.»

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، هم در واکنش به ادعای رئیسیان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: لطفا آقای رئیسیان به ما بگویند که چگونه روی یک سوژه مالکیت دارند؟ چگونه می‌شود من نوعی اثری در یک موضوع تولید کنم و شخص دیگر نتواند درباره آن موضوع اثری تولید کند؟ طبق کدام قانون مالکیت سوژه با رئیسیان است و چه قانونی می‌گوید که دیگر هنرمندان و فیلم سازان نمی‌توانند، درباره بیست و سه نفر فیلم بسازند؟

آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید

وی ادامه داد: رئیسیان چند سال پیش یک مستند درباره بیست و سه نفر ساخت که به صورت مجموعه ۲۰ قسمتی از تلویزیون پخش شد. ما هم فیلم سینمایی درباره احمد متوسلیان تولید کردیم. آیا تا به حال اثری درباره این شخصیت تولید نشده بود؟ آیا بعد از ما کسی حق ندارد درباره این شخصیت فیلم بسازد. مگر مثلا سازمان اوج چه کاره است که می‌تواند احمد متوسلیان را منحصر به خود بداند و نگذارد شخص یا سازمان دیگری درباره وی فیلم یا اثر هنری تولید کند.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج در خصوص کارکرد قانونی در برابر این کار اظهار کرد: اگر سازمان اوج و تولید کنندگان اثر بیست و سه نفر، فیلمنامه مستند رئیسیان را عینا می‌ساختند، آن موقع وی می‌توانست قانونی شکایت کند و جلوی تولید و انتشار آن را بگیرد. طبق ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان، حقوق مادی آثاری که در نتیجه سفارش پدید می‌آید تا سی سال از تاریخ پدید آمدن اثر، متعلق به سفارش دهنده است. مگر آن که برای مدت کمتر یا ترتیب محدودتری توافق شده باشد. بنابراین اگر قرار باشد شخصیت حقوقی از سازمان اوج برای تولید این اثر شکایت کند، آن صدا و سیماست؛ چراکه صدا و سیما سفارش دهنده اثر رئیسیان بوده است.

آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید

ذوقی در ادامه درباره ادعای رئیسیان مبنی بر همکاری با سازمان اوج اظهار کرد: دیگر ادعای کذب رئیسیان این بود که گفت، سازمان اوج با وی تماس گرفته و به ایشان پیشنهاد همکاری در تولید این اثر را داده است. در صورتی که از طریق تماس تلفنی ایشان با یکی از واسطه‌های سازمان اوج، گفته اند اگر می‌خواهید چنین اثری تولید کنید، باید مبلغی را به من به عنوان صاحب اثر بدهید. درست است که کشور با بحران اقتصادی مواجه است، بیکاری بیداد می‌کند و همچنین بسیاری دوست دارند که با سازمان اوج همکاری کنند؛ اما این سازمان هیچگاه مبلغی که کسی مستحقش نباشد را به وی پرداخت نمی‌کند. آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید که این صحبت‌ها را بیان می‌کنید.

وی افزود: ما فایل صحبت‌های رئیسیان با واسطه‌ای که با سازمان اوج در ارتباط بود را در اختیار داریم. هر موقع لازم باشد، آمادگی کامل داریم که این فایل صوتی را منتشر کنیم. ما هنوز متوجه نشدیم که رئیسیان بر اساس کدام قاعده مالکیت حقوقی، حق تصویر بیست و سه نفر را در اختیار دارد و دیگران نمی‌توانند تصویری درباره این بیست و سه نفر تولید کنند. من توصیه می‌کنم که رئیسیان از راه قانونی، مستندات را به مراجع قضایی ارائه کند؛ هر چند وی مستنداتی برای ارائه ندارد.

انتهای پیام/

واکنش سازمان اوج به ادعای رئیسیان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ مدیر روابط عمومی سازمان اوج به ادعای یک کارگردان/ آقای رئیسیان! شما دنبال پول هستید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..