تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درهای بسته سالن هایی نمایشی بر آثار عاشورایی

درهای بسته سالن هایی نمایشی بر آثار عاشوراییمهدی کریمی کارگردان نمایش «به روی نی » در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره این اثر اظهار داشت: نمایش «به روی نی» نگاهی تاریخ نگارانه به ماجرای عاشورا دارد. در این اثر، داستان بعد از عاشورا را با تمرکز بر شخصیت «خولی بن یزید اصبحی» - یکی از لشکریان سپاه عمر بن سعد -می‌بینیم. بعد از حادثه کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام، عمر سعد سر مبارک آن امام را به خولی و حمید بن مسلم می‌دهد تا آن را به سرعت برای عبیدالله بن زیاد ببرند.

وی ادامه داد: متن این اثر براساس مقتل‌های معتبر توسط سید مجید میر حسینی نوشته شده و زمان نمایش هم یک ساعت است که در این مدت کوتاه سعی کردیم با تلفیق موسیقی، فضای بعد از شهادت امام حسین علیه السلام را داشته باشیم این نمایش به صورت پرده به پرده روایت می‌شود یعنی در پرده اول خولی که در اسارت مختار درآمده و چیزی برای از دست دادن نداشت دیالوگی را می‌گوید: «بگذارید جگرتان را بیشتر بسوزانم» و پرده بعدی نمایش به زمانی می‌رسد که سر مبارک امام حسین علیه السلام به دست خولی می‌افتد.

کریمی تصریح کرد: وقتی گروه نمایشی ما شکل گرفت تصمیم گرفتیم نمایشی برای محرم اجرا کنیم و نمایش قربانی را در تماشاخانه سه نقطه اجرا کردیم نمایش «به روی نی» هم دومین اثر است که برای محرم به روی صحنه می‌بریم البته سالن برای اجرای نمایش «به روی نی» بسیار سخت پیدا شد در واقع تصور می‌کردیم سالن‌های دولتی از نمایش ما حمایت کنند، اما نوبت اجرا ندادند متاسفانه یک سالن دولتی که اسمش را نمی‌گویم فراخوان گذاشت که ۱۱ اثر عاشورایی را برای بازبینی و اجرا انتخاب کند، اما علاوه بر اینکه کار ما انتخاب نشد هیچ اثر دیگری را هم انتخاب نکردند.

وی افزود: من تعجب می‌کنم که سالن‌های نمایشی از آثارعاشورایی و مذهبی حمایت نمی‌کنند، اما سالن نمایشی بنیاد روایت فتح از ما حمایت کردند که ده شب اجرا کنیم و اگر بازخورد‌ها خوب باشد تا اربعین حسینی این اجرا ادامه پیدا کند. در این نمایش سیاوش قاسمی، علیرضا سلیمانی، راحله امیری، محمد گرگین، امین ربیعی و سونیا مرادی بازیگران این نمایش عاشورایی هستند و فرامرز صفری: آواز، محمد قشقایی: آهنگساز و نوازنده، محمد حسین زهتابچی، یاسمن تینا طهرانی، مهرزاد املشی و امید عرفانیان نوازندگی موسیقی این نمایش را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

انتقاد یک کارگردان از عدم استقبال سالن های نمایش از آثار عاشورایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درهای بسته سالن هایی نمایشی بر آثار عاشورایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..