تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی نرم افزار اطلاع‌رسانی اردو‌های دانش آموزی برای اولیا تا پایان سال/ برگزاری اردو به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی‌ آموزش و پرورش گفت: طرح واگذاری اردوهای دانش آموزی به بخش خصوصی تدوین شد و در دستور کار شورای نظارت غیردولتی‌ قرار گرفت.

راه‌اندازی اپلیکیشن اطلاع‌رسانی اردو‌های دانش آموزی به اولیا تا پایان سال/ برگزاری اردو به بخش خصوصی واگذار می‌شودعلیرضا‌ کاظمی‌ معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره وضعیت‌ اردوهای دانش آموزی و تأثیر فعالیت‌ راه‌اندازی مرکز کنترل سفرهای‌ استانی بر امنیت این اردوها اظهار کرد: مرکز کنترل سفرهای‌ برون استانی‌ برای نظارت بر فعالیت اردوهای دانش آموزی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است اما فرآیندها در این مرکز به طور دستی انجام می‌شد که امسال در چند فاز هوشمندسازی‌ این مرکز کنترل را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس هوشمندسازی‌ مرکز کنترل اطلاعات مدارس و دانش آموزان در پرتال‌ وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و انواع نظارت‌های مدیریتی‌ برای تسهیل شرایط و افزایش ایمنی انجام می‌شود علاوه بر آن خطای انسانی در فرآیندها کاهش می‌یابد.

کاظمی‌ با اشاره به اینکه فاز دوم هوشمندسازی‌ هم در دستور کار قرار گرفته است گفت: بر اساس این مرحله، اپلیکیشن‌های پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده تا اولیا به طور لحظه‌ای از وضعیت اردوی فرزندشان‌ مطلع شوند که این اقدام از طریق مرکز کنترل حمایت می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال تحقق هر چه سریع‌تر فاز دوم این هوشمندسازی‌ هستیم‌، اظهار کرد: با توجه به اینکه به تازگی‌ فاز اول کار را راه‌اندازی کردیم‌ ابتدا تمرکزمان‌ بر اجرای هر چه بهتر این فاز است و پس از آن مراحل بعدی هوشمندسازی‌ دنبال خواهد شد که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال فاز دوم طراحی و راه‌اندازی شود.

وی افزود: در فرآیند هوشمندسازی‌ این سامانه، سامانه‌های سنا‌د، دانا و اطلاعات پرسنلی‌ دانش آموزان با هم هماهنگ‌ می‌شوند بنابراین‌ فرآیند‌ بارگذاری‌‌ اطلاعات زمان‌بر است.

واگذاری برگزاری اردوهای دانش آموزی به بخش خصوصی

کاظمی درباره واگذاری بخشی از اردوهای دانش آموزی به بخش خصوصی اظهار کرد: در توسعه فعالیت‌های پرورشی و تأسیس‌ اردوگاه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی ضرورت دارد و بر همین مبنا‌ این موضوع در دستور کار شورای نظارت قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح فعلاً در حد پیشنهاد است گفت: باید اساسنامه‌ در شورای نظارت مورد بررسی قرار گیرد و پس از تأیید همانطور که امکان تأسیس مدارس غیردولتی‌ وجود دارد تأسیس اردوگاه‌های خصوصی هم امکان‌پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اردوگاه‌ها بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را برای کانون‌های فرهنگی – تربیتی و دارالقرآن‌ها مورد توجه قرار می‌دهیم.

کاظمی‌ با بیان اینکه معتقدیم‌ بخش خصوصی ظرفیت لازم برای پیشبرد فعالیت‌های تربیتی را دارد اظهار کرد: اما باید فعالیت‌ها در چارچوب‌ استانداردهای‌ آموزش و پرورش اجرا شود که شامل امکانات استاندارد، فضای استاندارد، مربیان مناسب، محتوا و برنامه‌ریزی‌های متناسب با شرایط دانش آموزان است.

برگزاری اردوهای خصوصی در چارچوب استانداردهای آموزش و پرروش

معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدم برگزاری اردو از صفر تا 100 را باید به بخش خصوصی واگذار کرد اما به شرطی که استانداردها‌ در اختیار آموزش و پرورش باشد.

وی در تشریح این طرح گفت: کار به گونه‌ای باشد که اسامی دانش آموزان متقاضی اردو به یک شرکت خصوصی داده شود تا راهبری‌ از طریق این شرکت انجام شود اما اهداف و استانداردهای‌ برگزاری از طریق آموزش و پرورش اجرا شود چراکه با توجه به کمبود نیرو و امکانات محدود امکان سرویس‌دهی مناسب به دانش آموزان را نداریم.

کاظمی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها گفتیم که اردوهای ورزشی، پرورشی و فرهنگی در یک اردوگاه برگزار شود تا دانش آموزان علاوه بر تفریح مهارت‌های دیگری را هم تجربه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی نرم افزار اطلاع‌رسانی اردو‌های دانش آموزی برای اولیا تا پایان سال/ برگزاری اردو به بخش خصوصی واگذار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..