تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات صنعت داروسازی/ پول دارو باید تا پایان مهر به شرکت‌های دارویی برسد

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات سررسید شده صنعت داروسازی / پول دارو باید تا پایان مهر به دست شرکت‌های دارویی برسدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما گفت: ایران فارما قادر خواهد بود قدرت صنعت داروسازی ایران را به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: صنعت داروسازی ما 97 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید و تأمین می‌کند، پیشرفتی که نتیجه همکاری صنعت داروسازی در بخش‌های مختلف تولید از جمله مواد اولیه دارو، بسته‌بندی و صنایع جانبی است.

کیفیت برابر داروهای ایرانی با نمونه های خارجی

ا‌صغری اظهار کرد: کیفیت‌ بسیاری از داروهای ایرانی قابل مقایسه با کیفیت داروهای تولید شده در کشورهای پیشرفته و صنعتی بوده و این یکی از دستاوردهای‌ انقلاب اسلامی در کشور است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در شرایط ظالمانه تحریم، بخش دارو به عنوان یکی از خطوط مقاومت محسوب می‌شود. با تجربه تحریم‌های گذشته و همانطور که در دوران جنگ، صنعت داروسازی‌ داروی مورد نیاز بیماران را تأمین کرد و پزشکان در خط مقدم جبهه با کمترین امکانات به درمان‌ بیماران پرداختند،  در حال حاضر نیز صنعت داروسازی‌ با توجه به رشد توانمندی‌ها می‌تواند در تحریم‌های پیش رو داروی مورد نیاز مردم را تأمین کند.

افزایش ارز تخصیص یافته دارو نسبت به سال 96

وی با اشاره به ارز تخصیص یافته به دارو گفت: میزان ارز تخصیص یافته به دارو و مواد اولیه در 6 ماه نخست سال 97 معادل 6 ماه نخست سال 96 بوده و حتی ارزی که امسال برای دارو در نظر گرفته شد بیش از سال 96 است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه مهمترین‌ مشکل صنعت داروسازی‌ نقدینگی‌ است گفت: به دلیل بدهی صنعت داروسازی در 2 سال گذشته بوده و 3 هزار و 500 میلیارد تومان مطالبات‌ سررسید‌ شده صنعت داروسازی است که به دلیل تأخیر در پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان‌ها به وجود آمده و این تأخیر در پرداخت مطالبات به صنعت داروسازی منتقل شده است.

اصغری‌ ادامه داد: 40 درصد بین تأمین ارز و تخصیص‌ آن به صنعت داروسازی اختلاف وجود دارد در واقع با اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی برای صنعت داروسازی تأمین شده اما 40 درصد ارز تخصیص‌ پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم 3 هزار میلیارد تومان تا پایان مهر ماه به صنعت داروسازی تزریق شود تا بتوانند با وارد کردن ماده اولیه مورد نیاز زنجیره تأمین دارو دچار مشکل نشود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: از صنعت داروسازی به ویژه بخش خصوصی تشکر می‌کنیم که ماده اولیه مورد نیاز خود را تا یک سال تأمین کرده‌اند، از شرکت‌های داروسازی دولتی نیز درخواست داریم که مانند بخش خصوصی با سرمایه گذاری در این زمینه بتوانیم ذخیره یک و نیم تا دو ساله در مواد اولیه داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی تسهیلات برای صنعت داروسازی به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در دوران تحریم‌ها گفت: تسهیلاتی‌ در زمینه ترخیص‌ از گمرک‌، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حق اعتباری‌ صنعت برای دریافت تسهیلات بانکی‌ در ستاد ویژه اقتصادی دولت‌ در نظر گرفته شده است.

نقدینگی؛ رنج صنعت داروسازی

اصغری یادآوری کرد: صنعت داروسازی‌ از مشکل نقدینگی‌ رنج‌ می‌برد شرکت‌ها دارویی که 10 ماه پیش فروخته‌اند پولش را با 10 ماه تأخیر به صورت اوراق دریافت می‌کنند که این صنعت را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که اوراق از طریق سازمان برنامه و بودجه به پول نقد تبدیل شود و معادل ریالی به شرکت‌های داروسازی‌ پرداخت شود.

پرداخت مطالبات صنعت داروسازی در آبان ماه مشکل ساز خواهد بود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم‌ تزریق‌ پول و ارز به صنعت داروسازی‌ تا پایان مهر ماه انجام شود تا صنعت داروسازی‌ در تأمین ماده اولیه دچار مشکل نشود اگر پرداخت مطالبات صنعت داروسازی‌ به آبان ماه برسد دچار مشکل خواهیم شد زیرا در آبان ماه هزینه‌های جانبی دور زدن تحریم‌ها به صنعت داروسازی تحمیل می‌شود.

اصغری اظهار کرد: همکاری‌های خوبی بین تولیدکنندگان‌ مواد اولیه و دارو وجود دارد و امیدواریم بخش‌های مختلف صنعت با حمایت از یکدیگر‌ بتوانند در دوران تحریم داروی مورد نیاز مردم را تولید و تأمین کنند تا دچار کمبود دارویی نشویم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات صنعت داروسازی/ پول دارو باید تا پایان مهر به شرکت‌های دارویی برسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..