تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکران خوش پاییز با 5 جهش بورسی

اهالی تالار شیشه ای در عملکردی فاتحانه به اسقبال پاییز طلایی رفتند. دماسنج بورس تهران در یکم مهرماه، در حالی با 5 کانال شکنی فعالیت خود را آغاز کرد که لمس سطوح جدید، با شتاب بیشتری نسبت به قبل صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل بورس تهران پس از آنکه شهریور ماه را با 23 کانال شکنی به پایان رساند، در نخستین روز فصل پاییز شاهد 5 کانال شکنی بود، تا شاخص کل در کانال 165هزار واحدی استوار بماند. از سوی دیگر، رشد شاخص هم وزن در محدوده شاخص کل، بار دیگر موکد این نکته است که صنایع بورسی در مسیری همگام، جذب نقدینگی را در دستور کار قرار داده اند.

سیل بی پایان نقدینگی به سمت بورس

همچنین امروز ، تزریق حجم عظیمی از نقدینگی در صنایع مختلف از دیگر مشخصه های بارز رفتاری بازار بود. شاهد این مدعا رقم قابل توجه ارزش معاملات بود که به یک هزار و 372 میلیارد تومان رسید. با توجه به اینکه میانگین ارزش معاملات بورس طی ماه اخیر به هزار میلیارد تومان ارتقا یافته ، شروعی اینچنین در فصل سوم سال می تواند نوید ارتقای این مولفه در روزهای آتی باشد.

این روزها بورس تهران در آستانه انتشار گزارش های 6ماهه و فصلی شرکت ها قرار دارد. به زعم بسیاری از کارشناسان بورسی، با توجه به عملکرد نسبتا مطلوب شرکت ها طی این مدت، وزنه خوش بینی سهامداران با غلبه بر فضای منفی، ورود نقدینگی های جدید را تا حد زیای نوید می دهد.

از سوی دیگر رشد قابل توجه قیمت های جهانی در خصوص کالاهای پایه نیز اهرمی برای رشد بورس به شمار رفته و همواره مد نظر سرمایه گذاران است. در این زمینه چهارشنبه هفته جاری نشست فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره برگزار می شود.

با توجه به اینکه این روزها احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا بیش از همیشه قوت گرفته و از سوی دیگر موجودی انبارهای بسیاری از کالاها نظیر مس و روی کاهش قابل توجهی داشته است، خوشبینی سرمایه گذاران به رشد قیمتی در کامودیتی همزمان با افت نسبی شاخص دلار قوت گرفته است.

 

رشد در بزرگ و کوچک های بورس

امروز در صفوف پیش گشایش بازار نمادهای "همراه"،"اخابر"،"ونیرو" و "وپترو" خودنمایی می کردند. در میان نمادهای مثبت امروز بار دیگر "اخابر" با اقبال سرمایه گذاران همراه شد و تحت تاثیر تقاضای وافر سهامداران با صف خرید سنگین 179 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

مخابرات ایران در 10 روز معاملاتی اخیر 5 روز را با صف خرید همراه بوده است. از نیمه های شهریور ماه تا کنون این سهم با حمایت بازیگران حقیقی در مسیر رشد نسبی قرار گرفته و تا حدی در نقش لیدر رشد بازار مطرح بوده است.

نمادهای محصولات شیمیایی امروز نیز با اقبال سرمایه گذاران همراه بودند و اکثر نمادها سبزپوش به کار خود پایان دادند. در این گروه شرکت پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل برجای گذاشت. تقاضای قابل توجه حقیقی ها دراین سهم منجر به رشد روزانه 2.6 درصدی شد. نماد دوم موثر بر رشد شاخص کل "کگل" بود. گروه استخراج کانه های فلزی که امروز حمایت حقوقی ها را ناظر بود، تحت تاثیر این عملکرد رشد  قیمتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را نیز به همراه داشت.

عبای سبز رشد قیمتی بر تن صنایع بورسی

در بحث صنایع بورسی از میان 38 صنعت بورسی، 31 صنعت با رشد قیمتی همراه شدند. بیشترین رشد قیمتی را در میان گروه های بورسی مواد دارویی به خود اختصاص داد.

خبرها در خصوص بهبود شرایط مالی شرکت های دارویی این روزها به کرات شنیده می شود. در این خصوص وزارت اقتصاد طی چند روز اخیر اعلام کرد امکان تهاتر بدهی بانکی با مطالبات دولتی فراهم شده است. با توجه به اینکه مطالبات از دولت بزرگترین چالش سال های اخیر شرکت های دارویی بوده است، این موضوع می تواند تا حدی از دوره بلند مدت وصول مطالبات این شرکت ها بکاهد.

 وسایل ارتباطی دومین گروه صعودی امروز بورس تهران بود. این گروه نیز تنها نماد بروسی اش "لپارس" است که به واسطه تقاضای بالا در این سهم با رشد قیمتی همراه شد.

جایگاه سوم نیز به محصولات کاغذی رسید که بار دیگر حکایت از رشد قیمتی قابل توجه "چکاپا" دارد. شرکت کاغذ پارس امروز با انتشار اطلاعیه درخصوص عملکرد 9 ماهه شرکت تا پایان شهریور ماه توضیح داد و از رشد قابل توجه فروش شرکت خبر داد.

اما از منظر ارزش معاملات، محصولات شیمیایی امروز بیشترین ارزش معاملات بازار را با ارزش یک میلیارد و 830 میلیارد ریال به ثبت رساند. بعد از آن، صنعت فلزات اساسی جایگاه دوم را کسب کرد و با اندکی اختلاف رقم یک هزار و 336 میلیارد ریال را به جای گذاشت.

سیطره حقیقی ها بر معاملات بورس

با توجه به اینکه طی 5 هفته اخیر همواره تغییر مالکیت هفتگی بورس تهران با غلبه حقیقی ها همراه بوده است، امروز نیز این بازیگران گردش سهام در بورس را در اختیار داشتند.

به این ترتیب، خالص تغییر مالکیت امروز بازار سهام به 244 میلیارد تومان و از سمت حقوقی به حقیقی صورت گرفت. در این بین بیشترین تقاضای بازیگران خرد در صنعت سرمایه گذاری بود و بعد از آن فرآورده های نفتی مورد توجه قرار گرفتند. در بحث تفکیک نماد نیز بیشترین خرید حقیقی ها در نماد "حکشتی" ثبت شد و بعد از آن "تاپیکو" مورد توجه قرار گرفت.

اما حقوقی ها امروز حمایت خود را از گروه دستگاه های برقی آغاز کردند و در ادامه گروه های ذغال سنگ و قند و شکر با توجه ویژه ای از سوی این افراد همراه شدند. "وخاور" پرنقاضا ترین نماد میان حقوقی ها بود و بعد از بار دیگر "فولاد" با خرید بالای بازیگران بزرگ بازار مواجه شد.

 

 

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکران خوش پاییز با 5 جهش بورسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..