تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قلعه‌نویی: فوتبال مملکت «باری به هر جهت» شده است

۷۷۵۷۶۶

۲۲۸ بازدید

خبرگزاری تسنیم: امیر قلعه‌نویی درباره روند موفق تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: ابتدا شهادت جمعی از هموطنان اهوازی خود را تسلیت می‌گویم. این مردم هشت سال ایثار کردند. به خانواده محترم این مردم تسلیت می‌گویم.

تیمی که می‌خواهد مدعی باشد و فوتبال خوب بازی کند، باید چند شاخصه داشته باشد. نکته مهم‌تر، پشتوانه مالی است که سپاهان در حد و اندازه خود دارد، هر چند از این لحاظ در جدول لیگ برتر شاید در جایگاه چهارم یا پنجم باشیم. از مدیران کارخانه سپاهان و تابش که مدیری فوتبالی است، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بحث دوم، حضور طرفداران است که سپاهان این پتانسیل را دارد. بعد از آن، عوامل اجرایی و فنی است که نتیجه داخل زمین را رقم می‌زند و به من برمی‌گردد. شاید نقطه ضعف مجموعه من باشم. تیم در دو سال گذشته شرایط خوبی نداشته است و ما تغییرات فنی زیادی داشتیم.

چیزی که ما را آزار می‌دهد، تغییر نگرشی است که در بازی برای ما رخ می‌دهد. بازیکنان وقتی دو گل جلو می‌افتند، مدل دیگری می‌شوند و همین روی روح و روان من و تماشاگران اثر می‌گذارد. اگر این مشکل را حل کنیم، هفته به هفته بهتر می‌شویم. در مجموع از همه تشکر می‌کنم.

اینجا شرایط خیلی خوب است. امیدوارم زمین چمن ما دو هفته دیگر شرایط بهتری داشته باشد تا سپاهان بهتر بازی کند. چیزی که نگران آن هستم، نگراش برخی بازیکنان است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا این نگرش غلط، درصد زیادی از بازیکنان تیم را شامل می‌شود یا خیر، گفت: نمی‌توانیم متری حساب کنیم. این به نتایج سال گذشته برمی‌گردد که هنوز همراه چند بازیکن هست. بازیکنانی که به تیم اضافه شدند که خیلی باکیفیت هستند.

آنها خیلی با کیفیت و آرامش بازی می‌کنند، حتی بیشتر از بازیکنانی که از قبل در سپاهان بودند. از بازیکنان باسابقه تیم هم تشکر می‌کنم. تغییر نگرش زمان می‌برد. منچستر یونایتد پس از فرگوسن دچار نوسان شد و این ارتباطی به مشکل مالی یا زمین تمرین ندارد. نگرش تیم باید اصلاح شود و امیدوارم این مشکل را حل کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم باکیفیت‌تر بازی کنیم.

قلعه‌نویی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درباره کیفیت لیگ برتر تصریح کرد: از چند جنبه به این پرسش پاسخ می‌دهم. ما از لحاظ زیرساخت‌ها مشکل داریم. ایرانی در دنیا می‌تواند در همه موارد، از جمله تیپ، قدمت، استعداد و ... حرف برای زدن داشته باشد، اما بستر مناسب را نداریم. واقعاً تیم‌های شهرستانی مظلوم هستند. ما این هفته می‌خواهیم به مسجدسلیمان برویم.

قرار بود چهارشنبه به اهواز برویم که پرواز ما کنسل شد و قرار شد سه‌شنبه به این شهر سفر کنیم. بعد با چهار اتوبوس به مسجدسلیمان برویم. پس از بازی هم باید به اهواز برگردیم و سپس یکسری از بازیکنان باید با اتوبوس به اصفهان بازگردند، چون پرواز هم نیست. این در حالی است که تیم‌های تهرانی با یک پرواز به مشهد می‌روند و برمی‌گردند.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما خاطرنشان کرد: بلیت هواپیما از 200 هزار تومان به یک میلیون تومان رسیده است. بحث بعدی، تعطیلات لیگ برتر است. کجای دنیا لیگ برتر اینقدر تعطیل می‌شود؟ تا تیم‌ها می‌خواهند شکل بگیرند و هماهنگ بازی کنند، لیگ تعطیل می‌شود و تیم‌های شهرستانی بلاتکلیف هستند.

نمی‌دانند باید به بازیکنان‌شان استراحت بدهند یا خیر. باید به لیگ برتر توجه شود. بازیکنان خوبی در لیگ بازی می‌کنند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. هر چه که به سرما برویم، شرایط بدتر می‌شود. دغدغه همه مربیان این است که در زمین چگونه بازی کنند و پروازها کنسل می‌شود. مربیگری و باشگاهداری در ایران سخت است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در مورد تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اگر قرار است قانون در کشور رعایت شود، باید رفتاری صادقانه داشته باشیم. فوتبال ممکلت «باری به هر جهت» است و آینده‌نگری در بعضی تصمیمات وجود ندارد.

کی‌روش هشت سال است که سرمربی تیم ملی است. در چند هزار برنامه در خصوص قرارداد او صحبت شده است؟ آیا همه جای دنیا همین‌گونه است؟ همه جا کارها با توافق دوطرفه جلو می‌رود، اما ما ثبات مدیریتی و مدیران تخصصی و اهل فن نداریم و خیلی از مدیران به دنبال حفظ میز خود هستند. این اتفاقات از همین عوامل نشأت می‌گیرد.

قلعه‌نویی با تمجید از رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ما مدیرانی مانند مصطفوی و دادکان می‌خواهد. مدیرانی که اقتدار، استراتژی و چشم‌انداز داشته و مدیر باشند، نه کارمند فردی دیگر. این مشکل فوتبال ماست. زمان دادکان یا مصطفوی با آن امکانات ضعیف، فوتبال ما چه روندی داشت. به جام جهانی رفتیم و دیدید اگر در جام ملت‌های آسیا 1996 به ضرر ما حق‌خوری نمی‌شد، قطعاً قهرمان می‌شدیم.

«در فوتبال، صعود به جام جهانی خیلی آسان است. چون آسیا 1+4 سهمیه دارد.»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: در جام ملت‌های آسیا تنها یک تیم قهرمان می‌شود و کار سخت است. شاید اتفاقاتی چون اخراج پولادی مقابل عراق در داخل زمین اتفاق بیفتد که دست مربی نیست یا حوادثی چون پنالتی یا مصدومیت بازیکن.

نباید از الان فشار بیاوریم که تیم ملی باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. مربی ما هشت سال تجربه در تیم ملی دارد که خیلی زیاد است، اما اتفاقات روز بازی، تمرکز بازیکنان و داوری خیلی مهم هستند. هشت سال برای کادر فنی هزینه شده که در تاریخ لیگ بی‌سابقه بوده است. بازیکنان خیلی خوبی هم در اختیار داریم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تمجید از بازیکنان حاضر در لیگ برتر خاطرنشان کرد: دوستان قبل از جام جهانی استانداردهای لیگ را نادیده می‌گرفتند، اما پس از جام جهانی بازیکنانی لژیونر شدند که در لیگ ایران بودند. البته قبول دارم در کیفیت‌ها و مدیریت‌ها ضعف داریم و اهل فن در کنار هستند.

قلعه‌نویی در این باره که کادر فنی تیم ملی به همه دیدارهای لیگ برتر توجه نمی‌کند، اظهار داشت: زمانی که در تیم ملی فعالیت می‌کردیم، برنامه خیلی خوبی داشتیم. در برنامه اول، برای همه تیم‌ها آرشیو درست کردیم و هر هفته به صورت چرخشی، مربیان تیم ملی به شهرستان‌ها می‌رفتند.

ما همه بازی‌ها را رصد می‌کردیم و دوشنبه‌ها با هم جلسه داشتیم. احمد ابراهیمی دبیر این جلسه بود و مسئولان فدراسیون هم بعضی اوقات در جلسات حاضر می‌شدند. درباره لژیونرها هم گزارش می‌گرفتیم. اینکه یک لژیونر چند دقیقه بازی کرده و اگر به میدان نمی‌رفت،‌ جویای حال او می‌شدیم.

وی ادامه داد: در نیم‌فصل دوم، 50 بازیکن را شناسایی کردیم و انرژی خود را روی آنها گذاشتیم. ماحصل آن، قهرمانی تیم «ب» ایران در بازی‌های غرب آسیا بود. نگاه به لیگ باید با برنامه باشد. اینکه به شهرستان‌ نروند و از هواپیما بترسند، چیز خوبی نیست.

مگر لژیونرها از کجا آمدند؟ سردار آزمون از کجا آمد؟ اکبر محمدی این بازیکن را شناسایی کرد. سردار سپس به مجموعه سپاهان آمد و بعد لژیونر شد. متأسفانه هیچ‌کس برای مربیان تیم‌های پایه، ارج و قرب قائل نیست. باید ایرانی را باور کنیم. در این چند سال شاهد مشکلات زیرساختی بودیم و ورزش و فوتبال ما قانون‌مدار نبوده است.

سرمربی پیشین تیم استقلال با اشاره به بدهی‌های این باشگاه گفت: اگر فتح‌الله‌زاده پول داشت، اجازه نمی‌داد اینقدر بدهی انباشه شود. برای اینکه 300 هزار تومان برای حمل و نقل به استان‌ها پول داشته باشیم، باید از 10 دوست خود خواهش می‌کردیم، اما می‌بینیم الان استقلال و پرسپولیس سالی 50 میلیارد تومان درآمد دارند. اگر خیلی‌ها به مدیران قبلی ایراد می‌گیرند، بدانند که مشکل اصلی، بی‌پولی بود. همه بازیکنان تنها به خاطر بی‌پولی از تیم جدا می‌شدند.

قلعه‌نویی در مورد پیش‌بینی خود از دربی 88 تصریح کرد: درباره جایی که مسئولیتی ندارم، نمی‌توانم صحبت کنم. با این حال چند سالی هم مسئول فنی و هم بازیکن استقلال بوده‌ام. در دربی نباید به جدول نباید نگاه کنیم. دربی شرایط خاص خود را دارد.

در اولین دربی که من سرمربی بودم و 2 بر یک بردیم،‌ با شرایط خوبی وارد مسابقه نشدیم و پرسپولیس تیم‌های مختلف را با شش یا هشت گل شکست می‌داد. با این حال پرسپولیس را شکست دادیم. امیدوارم بازی کیفیت فنی خوبی داشته باشد و در حد لیگ برتر و نام این دو تیم. فوتبال است و یک روز برد دارد و یک روز باخت. فکر می‌کنم بازی زیبایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با علاقه‌ای که به تیم‌های خود داریم، امیدوارم استقلال پیروز شود. پرسپولیس هم تیم خوبی در اختیار دارد و به برانکو بابت صعود حماسی‌شان تبریک می‌گویم. استقلال هم شایسته صعود بود، اما برخی اوقات با اخراج یک بازیکن، روند مسابقه تغییر می‌کند.

این تیم مقابل السد خیلی خوب بازی کرد، اما اخراج چشمی باعث شد به حقش نرسد. چشمی یک اشتباه کرد و اخراج شد که این اتفاق برای زیدان در فینال جام جهانی هم رخ داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قلعه‌نویی: فوتبال مملکت «باری به هر جهت» شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..