تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۳ ساله شدن اورژانس کشور/ پلن ۵ ساله اورژانس برای توسعه این سازمان

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در چهل و سومین سالروز افتتاح اورژانس کشور که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: همه همکاران ما در تمام این سال‌ها تلاش بسیاری کرده اند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری "هر کس که به نفع اقتصاد کشور تلاش کند جهاد کرده است"، پس پرسنل اورژانس جهادگرند؛ همانگونه که در زلزله سال گذشته کرمانشاه علی رغم خستگی مراسم اربعین با تلاش‌های خود این امر را اثبات کردند.

وی با اشاره به این که اثر بخشی این تلاش با کمک تمام دستگاه‌ها امکانپذیر شد، بیان کرد: قدم دیگری که برای جهادی شدن باید در نظر بگیریم بحث اخلاق ‌ است تا تلاش‌ها و خدمات مقبول و مورد رضایت خداوند باشد.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت و معاونت درمان نگاه ویژه‌ای به اورژانس دارند که این سازمان رشد کند و عملکرد بهتری داشته باشد، بنابراین اقدامات زیادی انجام دادیم که از جمله آنها تنظیم برنامه پنج ساله سازمان اورژانس است که تقریبا نهایی و چشم اندازهای پنج ساله مشخص شده است تا زمانی که قطعی شود بر اساس این برنامه پیش خواهیم رفت.

تقویت بخش آموزش اورژانس برای افزایش مهارت پرسنل

کولیوند ادامه داد: اقداماتی هم برای افزایش مهارت‌ پرسنل داشتیم و بخش آموزش را تقویت کردیم، برای همکاران در مرحله مهارت آموزی، برای انتقال تجربه و به روز کردن دانش، رتبه بندی در نظر گرفتیم تا وضعیت و نحوه رشد افراد مشخص شود و نشانه هایی روی شانه های آنها قرار خواهد گرفت؛ بحث آموزش‌های عمومی هم برای قشرهای مختلف مردم در نظر گرفته شده است چرا که اولین کسانی هستند که در هر حادثه حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: دسته بندی‌هایی را در نظر گرفتیم تا آموزش‌های مناسب را به آنها منتقل کنیم؛ در اولین رمرحله امیدواریم این آموزش را به بحث گواهینامه وارد کنیم؛ گروه بعدی دانش آموزان هستند، حتی اگر یک صفحه در کتاب درسی را به این بخش اختصاص دهند جان بسیاری از افراد نجات پیدا کند و ما به این موضوع امیدواریم؛ همینطور توسعه فعالیت‌های اورژانسی در میان طلاب می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد؛ گروه بندی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه هم در نظر گرفتهشده است  و در انتها مردم عموم جامعه هستند که تا بدانند چه زمان از اورژانس کمک بگیرند و چه زمانی خودش اقدام به درمان کنند.

بازسازی آمبولانس‌های غیرفعال در سراسر کشور

سرپرست اورژانس کشور گفت: در این مدت به کمک وزیر بهداشت و معاونان تعداد قابل توجهی آمبولانس به بخش اورژانس اضافه شده است، در حال حاضر ۴۸۰۰ آمبولانس داریم که۲۴۰۰ عدد به تازگی به آمار اضافه شده است و در واقع به روز هستند و ۸۰۰ا خودرو غیر فعال هم وجود دارد که به دنبال فعال کردن و بازسازی آنها هستیم؛  بنابراین از مراکزی که آمبولانس غیر فعال دارند تقاضا داریم که یا خودشان اقدام به بازسازی کنند و ما آن ها را همراهی خواهیم کرد یا با انتقال آنها به تهران به این روند کمک کند.

وی افزود: استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها اقدام دیگرسازمان است اما هنوز در این حوزه هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم تا به طور کامل از آنها بهره‌مند شویم؛ استفاده از نرم افزارها کار ما را سبک‌تر می‌کند و سرعت عملکرد را افزایش می‌دهد.

کولیوند با اشاره به کمک خیرین و تاثیر آنها بر رشد اورژانس ادامه داد: در بحث توسعه آمبولانس هوایی و موتورلانس هم پیشرف داشتیم، تا کنون بالغ بر ۲۳ هزار مصدوم از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند که بیش از ۶۵ درصد آنها به محض رسیدن به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند و این نشانه تشخیص درست افراد برای استفاده از اورژانس هوایی است؛ در بحث حقوق و مزایا هم اقداماتی انجام شده و می‌دانیم که همکاران ما نباید با حداقل حقوق قانونی را دریافت کنند که در این زمینه آقای جان بابایی و من پیگیری بیشتری  هستیم و امیدواریم تا فرمول ویژه ای که طراحی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۳ ساله شدن اورژانس کشور/ پلن ۵ ساله اورژانس برای توسعه این سازمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..