تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجویان مراقب سلامت اجتماعی و اخلاقی خود باشند

ساعت: 10:59 منتشر شده در مورخ: 1397/07/02 شناسه خبر: 1411645

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشجویان باید در مرحله نخست مراقب سلامت اجتماعی و اخلاقی باشند چراکه حلقه مفقوده این روزهای جامعه اخلاق است و آموزه های دینی باید اهمیت داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آئین آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه مازندران صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران، سید خلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: دانشگاه نهاد بزرگی است که خانواده وسیع و گسترده را در بر می‌گیرد و نقش بی بدیلی در جامعه سازی، فرهنگ سازی و ملت سازی به‌عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که با آن مواجه هستیم دانشگاه باید ماموریت خود را به غیر از آموزش و پرورش تعریف کند و تلاش کند تا در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی ورود پیدا کند و این امر در نسل‌های جدید دانشگاه‌های جهان در حال رخ دادن است و نسبت به مسائل پیرامون خود حساسیت دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز بناست که دانشگاه و دانشگاهی پاسخگو و به عنوان یک نهاد موثر تبدیل شود که برای تحقق این امر لازم است که دارای مهارت های مختلفی باشد.

غفاری با تاکید بر اینکه دانایی نیاز جامعه دانشگاهی است، افزود: دانایی و بینش فرهنگی نیاز امروز جامعه دانشگاهی است و باید دانشجویان زبان گویایی داشته باشد و این مهم با حضور و فعالیت‌هایی که در محیط دانشگاه دارند به دست می‌آید.

وی ادامه داد: دانشگاه محل پرورش انسان‌های فرهیخته است که این فرهیختگی در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که دارای بهره‌وری از محیط دانشگاه باشد.

این مسئول بر لزوم تعامل گرایی در محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: بخشی از مشکلات امروز جامعه مربوط به عدم تعامل است و قدرت و توانایی کار جمعی به مدیریت و زیست درست ختم می‌شود؛ اگر توانایی‌ها وجود نداشته باشد با بهترین تخصص هم نمی‌توان حذب جامعه شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در کنار سرمایه فرهنگی و اجتماعی باید سرمایه خوداتکایی را تقویت کنیم که در این میان نقش دانشگاه بسیار مهم است.

غفاری اظهار کرد: ما باید محیط دانشگاه را به نحوی ایجاد کنیم که افراد بیرونی این نهاد را محیطی تاثیرگذار بدانند و کسی که دانشگاه را شوخی بگیرد جایی در این مکان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در مرحله نخست مراقب سلامت اجتماعی و اخلاقی باشند چراکه حلقه مفقوده این روزهای جامعه اخلاق است و آموزه های دینی باید اهمیت داده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانایی موجب افزایش سرمایه مادی می‌شود تصریح کرد: اگر کاستی‌هایی احساس شد باید با دانایی در رفع آن تلاش کنیم تا جامعه ما به پیشرفت برسد.

غفاری عنوان داشت: دانشجو نباید فقط یادگیرنده باشد بلکه پژوهش را باید در دستور کار قرار دهد و دارای کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی هم باشد. 

لزوم آماده کردن نسل جدید برای رسیدن به اهداف دانشگاهی
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران اظهار کرد: علم رسالت ما در تشکیل تمدن نوین ایرانی اسلامی و بازیافت شکوه و مجد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته سلطه علمی داشتیم و هنوز آن هیمنه را می‌تواینم در سراسر دنیا مشاهده کنیم و رسیدن به این شکوه و عظمت از طریق دانشگاه تمدن‌ساز شکل خواهد گرفت و رسالت خود را باید در این عرصه بشناسیم و مسئولیت تحقق این امر بر دوش مدیریت و دانشجویان است.

مسئول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران تصریح کرد: مدیریت دانشگاه باید نسل جدید را برای رسیدن به اهداف بالا آماده کنند تا دانشجویان با را به عنوان آینده سازان نظام اسلامی در تمامی ابعاد آماده کنند.

رحیمیان با تاکید بر اینکه مسلح شدن به سلاح علم و تعهد نیز بر عهده مسئولان و مدیران دانشگاه است، گفت: با سهل‌انگاری این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از بین می‌رود و باید مهارت‌های لازم در تحقق اهداف مطرح شده به دانشجویان آموزش داده شود.

وی یاداور شد: از اوقات فراغت دانشجو باید به نحو مناسب و بهینه با توجه به سلایق و استعدادهایشان استفاده شود و باید به ابهامات و سوالات نسل جدید پاسخ داده شود تا فاصله بین نسلی کاهش پیدا کند.

مسئول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه از نقدهایی که نسل جوان می‌کنند باید استفاده شود اظهار کرد: دانشجویان نیز باید از این فرصت طلایی در بهترین سال‌های عمرشان استفاده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجویان مراقب سلامت اجتماعی و اخلاقی خود باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..