تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌هايي که شر چربي‌ بد را از خون‌تان کم مي‌کنند

راه‌هايي که شر چربي‌ بد را از خون‌تان کم مي‌کنند

خبرگزاري آريا –
چه غذاهايي براي چربي بد خون مضرند, کلسترول
کم‌کردن چربي غذا و خوردن غذاي سالم، مي‌تواند کلسترول خون شما را پايين بياورد
بي‌آنکه بدانيد، بدنتان به مرز فروپاشي نزديک مي‎شود. در حالي که روي صندلي کارتان، ثابت نشسته‌ايد و سس را روي ساندويچ مي‌چکانيد، سطح LDL خونتان هر لحظه بالاتر مي‌رود و قلبتان بيمارتر مي‌شود.کلسترول هميشه دردسرساز نيست.
اگر بدن شما به ميزان کافي کلسترول خوب يا HDL توليد کند، ميزان کلسترول بد يا LDL در خونتان کاهش مي‌يابد و قلبتان قرباني بالارفتن آن نمي‌شود. البته تنها کلسترول خوب نيست که بدن را از آسيب کلسترول بد محافظت مي‌کند. اگر شما کمتر چربي اشباع‌شده بخوريد، به اندازه کافي تحرک داشته باشيد و البته ژن‌هايتان مسبب ايجاد اين مشکل نباشند هم آزمايش‌هايتان ميزان بالاي LDL را نشان نمي‌دهند.
به مشتتان نگاه کنيد
براي اينکه بدانيد چه ميزان از هر ماده غذايي مي‌تواند نيازهاي بدنتان را تامين کند، به مشتتان نگاه کنيد. در يک وعده، بيشتر از يک مشت برنج نخوريد، به اندازه يک کف دست ماهي در بشقابتان بگذاريد و يک مشت سبزيجات را دور آن بچينيد. مشت شما، مي‌تواند معيار خوبي براي جلوگيري از زياده‌روي در غذا خوردن باشد.
از دورچين غافل نشويد
درست است که کم‌کردن چربي غذا و خوردن غذاي سالم، مي‌تواند کلسترول خون شما را پايين بياورد، اما اگر نمي‌توانيد ميلتان به خوردن غذاهاي سنتي را مهار کنيد، مي‌توانيد از ميانبرهايي کمک بگيريد. چيدن سبزيجات سالم و بخارپزشده دور بشقاب غذايتان، يکي از راه‌هايي است که با استفاده از آن مي‌توانيد غذاي چرب کمتري را به معده‌تان وارد کنيد.
چه غذاهايي براي چربي بد خون مضرند, کلسترول
مشت شما مي‌تواند معيار خوبي براي جلوگيري از زياده‌روي در غذا خوردن باشد
ماهي‌درماني کنيد
اگر کلسترول خوب بدنتان را بالا ببريد، کلسترول بد خونتان پايين مي‌آيد. به همين دليل به شما توصيه مي‌کنيم هر هفته دو بار، ماهي يا ديگر غذاهاي دريايي را ميل کنيد. چربي‌هاي غيراشباع و امگا۳ موجود در ماهي، کلسترول بد خونتان را کاهش مي‌دهد و مانع بالارفتن چربي خونتان مي‌شود.
روزتان را با غلات صبحانه شروع کنيد
مصرف دانه‌هاي کامل و غلات، يکي ديگر از راه‌هاي کاهش کلسترول خون است. اگر به جاي نيمروي چرب و آغشته به روغن، صبح‌ها غلات کامل بخوريد، مي‌توانيد به کاهش تدريجي کلسترول خونتان اميدوار باشيد.
غلات سرشار از فيبر، مي‌توانند بدن آسيب‌ديده شما را نجات دهند. گذشته از اين، اگر هر روز يک مشت بادام بخوريد هم به سلامتتان خدمت بزرگي کرده‌ايد.
خوردن آجيل‌هاي تازه و سالم، نه تنها اشتهاي کاذب شما را مهار مي‌کنند، بلکه زمينه را براي پايين‌آمدن کلسترول بد خونتان نيز فراهم مي‌کنند.
کربوهيدرات ساده نخوريد
نمي‌خواهيم شما را از مصرف کربوهيدرات‌ها منع کنيم، اما براي حفظ سلامتتان، خوردن کربوهيدرات‌هاي مفيد را توصيه مي‌کنيم. برنج قهوه‌اي مي‌تواند لااقل يک‌بار در هفته جايگزين برنج سفيد شود و حبوبات سالم را هم مي‌توانيد جايگزين سيب‌زميني کنيد. گذشته از اين، اگر به جاي نان سفيد، نان قهوه‌اي بخوريد هم مي‌توانيد کلسترول خونتان را پايين بياوريد.
راه برويد
انجام ورزش‌هاي هوازي، يکي ديگر از راه‌‌هاي کاهش کلسترول و حفظ سلامت قلب و عروق است. پياده‌روي، يکي از راه‌هاي پايين‌آوردن کلسترول بد خون است و به گفته محققان، با کمک آن مي‌توانيد سلامت سلول‌هاي مغزتان را نيز حفظ کنيد.
منبع:salamatnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌هايي که شر چربي‌ بد را از خون‌تان کم مي‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..