تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه باید عزت آفرین باشد/ دانشگاه مسئولیتش را دغدغه اصلی و کلیدی خود بداند

دانشگاه باید عزت آفرین باشد/ دانشگاه باید مسئولیتش را دغدغه اصلی و کلیدی خود بداندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران با بیان اینکه همه دانشگاهیان با وظیفه ای خطیر همچون ملت سازی روبرو هستند، اظهار کرد: نهادی با این عظمت و با این قدمت، قطعاً نهادی کارساز و مهم است و بهره مند شدن از یک سرمایه فرهنگی یعنی در کنار دانش حرفه ای به دانایی و بینش فرهنگی و اجتماعی نیز نیاز است.

غفاری با بیان اینکه نسل جدید دانشگاه، نسلی است که برای خود ماموریت و وظیفه تعریف می کند، افزود: در این دوران، ثروت دیگر صرفا ثروت انسانی نیست زیرا در ثروت انسانی، شرط اول، داشتن مهارت و تخصص است ولی امروز اگر قرار است دانشگاه به پرسش های جدید پاسخ دهد، خود را نو جلوه داده و به عنوان نهادی موثر جلوه کند، باید این سرمایه به سرمایه ای بارور تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای این کار لازم است دانشگاه توانمندی های دیگری نیز داشته باشد تا هم به اقتصاد دانشگاه رونق بخشد و هم در جامعه باعث ایجاد رونق و توسعه بیشتر شود.

غفاری با تاکید بر اینکه در کنار این سرمایه های انسانی، همه ما باید به سرمایه های فرهنگی نیز مجهز شویم، گفت: بهره مند شدن از سرمایه فرهنگی یعنی در کنار دانش حرفه ای، نیاز به یک دانایی و بینش فرهنگی و اجتماعی داریم و باید از یک خرد اجتماعی و سیاسی بهره مند شویم و دانشجوی ما باید زبانی بسیط داشته باشد.

انتظارات دانشگاه از دانشجویان و دانشگاهیان

وی با اشاره به اینکه دانشجو، از قدرت تفکر منطقی، گفت و گو، توجه به حقوق دیگران، سعه صدر و مدارا با دیگران بهره مند است، مطرح کرد: نتیجه این امر، تعامل با سلیقه های متفاوت است و از آنجایی که برای زندگی، توانمندی و توانایی لازم است، این توانایی و قدرت را دانشگاه به خوبی در دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد می کند.

غفاری تاکید کرد: وقتی صحبت از فرهیختگی می شود، یعنی بهره مند شدن از قدرت و توانایی انجام کار تیمی و جمعی و اگر این توانایی ها وجود نداشته باشد، شما نمی توانید در جامعه جذب شوید و این مهارت ها باید در دانشگاه کسب شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، از خود اتکایی به عنوان دومین سرمایه ای که دانشگاه باید به ما بدهد، یاد کرد و افزود: اگر ما خودمان را قبول نداشته باشیم، دیگری نیز ما را قبول نخواهد کرد. به بودن در دانشگاه افتخار کنید. مقتدر شدن و قوت گرفتن این دانشگاه به دست تک تک ماست؛ ما نباید منتظر کمک دیگر نهادها باشیم و باید با اعمال و افکار خود، این نهاد را بارور کنیم و دانشگاه باید عزت آفرین باشد.

غفاری در ادامه به انتظارات دانشگاه از دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: در درجه اول، مراقب سلامت اجتمایی خودتان باشید و اخلاقی عمل کنید. حلقه مفقوده ای که باعث انجام اعمال ناشایست می شود، بی اخلاقی است. ما قرار است در دانشگاه سرمایه ای از جنس دانایی کسب کنیم و البته در کنار پژوهش و آموزش، کار آفرینی نیز مهم است. دانشجو باید به نوعی پژوهش محور باشد و در بازار کار نیز، کارش را پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه باید عزت آفرین باشد/ دانشگاه مسئولیتش را دغدغه اصلی و کلیدی خود بداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..