تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان استخراج پنج ماهه زغال‌سنگ به ۷۵۹.۴ هزار تن رسید

به گزارش شمانیوز: آمار‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نشان می‌دهد کمترین میزان استخراج زغال‌سنگ در دوره پنج ماه امسال مربوط به فروردین با رقم ۹۵ هزار و ۸۴۱ تن ثبت شد.

میزان عملکرد در ماه‌های اردیبهشت، تیر و مرداد امسال به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۶۳۳ تن، ۱۷۳ هزار و ۱۰۸ تن و ۱۶۷ هزار و ۹۷۹ تن بود.

استخراج زغال‌سنگ در ۱۲ ماه پارسال یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۶۲ تن بود. این میزان در سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۸۱ تن ثبت شد.

تولید کنسانتره زغال‌سنگ

بر پایه جداول آماری مورد بررسی، در پنج ماه امسال تولید کنسانتره زغالسنگ از البرز مرکزی و طبس به ۳۰۶ هزار و ۹۸۹ تن رسید.

بیشترین سطح عملکرد در تیرماه با رقم ۷۰ هزار و ۲۶۱ تن محقق شد.

مجموع تولید کنسانتره در بهار امسال به ۱۶۹ هزار و ۳۶۹ تن رسید و عملکرد مردادماه نیز رقم ۶۷ هزار و ۳۵۹ تن را نشان داد.

پارسال (در ۱۲ ماه) مجموع تولید کنسانتره از ۲ حوزه مورد بررسی به ۶۷۵ هزار و ۸۰۸ تن رسید.

در سال ۱۳۹۵ نیز تولید ۶۰۲ هزار و ۹۵۸ تن ثبت شده بود.

ارسال کنسانتره

در دوره پنج ماه امسال میزان ارسال کنسانتره به مبادی مصرف ۳۳۶ هزار و ۵۵۳ تن بود که بیشترین سهم به تیرماه با ۸۱ هزار و ۵۵۴ تن مربوط می‌شد.

بهار امسال در مجموع ۱۸۱ هزار و ۷۱۸ تن کنسانتره زغال‌سنگ ارسال شد که سهم مردادماه به ۷۳ هزار و ۲۸۱ تن رسید.

در ۱۲ ماه پارسال ۶۶۴ هزار و ۴۷۲ تن کنسانتره زغال‌سنگ و در سال ۱۳۹۵ نیز ۵۹۸ هزار و ۴۷۷ تن ارسال شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان ذخیره کنونی زغال‌سنگ کشور یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن زغال کک شو و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی است.

برآورد می‌شود ذخیره احتمالی ۲ تا سه برابر این ارقام باشد.

گفتنی است، رییس هیات مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران دی ماه پارسال اعلام کرد: امروز بیش از ۱۳ هزار نفر در صنعت زغال‌سنگ کشور فعالیت می‌کنند و چشم انتظار کمک و پشتیبانی دولت برای ثبات فعالیت خود هستند.

به گفته «محمد مجتهدزاده»، ذوب آهن اصفهان سالیانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال‌سنگ نیاز دارد و با ورود کارخانه زرند کرمان به مدار تولید مجموع نیاز به این ماده معدنی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره می‌رسد.

گزارش‌های مستند در سال ۱۳۹۱ نشان می‌دهد ۱۸۴ واحد معدن زغال‌سنگ در کشور وجود دارد که سهم بخش خصوصی ۱۴۰ و دولتی ۲۷ واحد است و بقیه به دست تعاونی‌ها اداره می‌شود.

رشد تولید واحد‌های داخلی می‌تواند زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم سازد.

گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد میزان واردات سالیانه زغال‌سنگ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

ترکیه در همسایگی ایران حدود ۶۰ میلیون تن زغال‌سنگ در سال تولید می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان استخراج پنج ماهه زغال‌سنگ به ۷۵۹.۴ هزار تن رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..