تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طبخ غذا با هيزم و خطر بيماري هاي تنفسي

طبخ غذا با هيزم و خطر بيماري هاي تنفسي

خبرگزاري آريا – محققان چيني دريافتند پخت و پز مستمر با استفاده از هيزم و زغال سنگ با افزايش خطر بستري شدن در بيمارستان يا مرگ در اثر ابتلا به بيماري هاي تنفسي ارتباط دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايرنا، در اين تحقيقات سوابق ۲۸۰ هزار شهروند ۳۰ تا ۷۰ ساله چيني که در زمان آغاز مطالعه فاقد هرگونه بيماري تنفسي بوده و دخانيات استعمال نمي کردند، مورد بررسي قرار گرفت.
وضعيت سلامت اين افراد به مدت ۹ سال تحت نظارت محققان قرار گرفت و مشخص شد خطر بستري شدن در بيمارستان يا مرگ ناشي از بيماري هاي تنفسي در بين افرادي که از سوخت هاي جامد براي پخت و پز استفاده مي کنند در مقايسه با سايرين ۳۶ درصد بالاتر است.
همچنين بر اساس نتايج اين تحقيقات هرچه مدت زمان استفاده از سوخت هاي جامد بيشتر باشد، خطر بستري شدن يا مرگ و مير نيز افزايش مي يابد.
در واقع خطر ابتلا به اين نوع بيماري ها و مرگ ناشي از آن در بين افرادي که به مدت ۴۰ سال يا بيشتر از سوخت جامد استفاده کرده اند، ۵۴ درصد بالاتر از افرادي است که از گاز براي پخت و پز بهره مي برند.
اين در حالي است که با تغيير سوخت مصرفي و استفاده از سوخت هاي پاک، خطر ابتلا و مرگ ناشي از بيماري هاي تنفسي کاهش قابل ملاحظه اي داشته و تنها ۱۴ درصد بيش از افرادي خواهد بود که هرگز از سوخت هاي جامد براي پخت و پز استفاده نکرده اند.
در حال حاضر حدود سه ميليارد نفر در سراسر جهان به طور مستمر از سوخت جامد براي پخت و پز استفاده مي کنند.
گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه «American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine» منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طبخ غذا با هيزم و خطر بيماري هاي تنفسي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..