تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی استثنا است/ نظارت بهداری بر سلامت غذایی و جسمی رزمندگان

ساعت: 18:46 منتشر شده در مورخ: 1397/07/01 شناسه خبر: 1411531

یک بهدار دوران دفاع مقدس گفت: بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی به دلیل ارائه خدمات ویژه استثنا محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، نقی خلفی، عصر امروز در شب خاطره امداد در غبار در زنجان، اظهار داشت: بهداری رزمی در جنگ هشت ساله شکل گرفت و تغییراتی پیدا کرد و تا آخر روزهای جنگ پیشرفت های خاصی داشت.

وی بهداری رزمی در جنگ های جهانی استثنا عنوان کرد و افزود: این بهداری از شروع شناسایی تا آخر عملیات حضور جدی داشت.

این رزمنده زنجانی خاطرنشان کرد: مسئول بهداری لشگر باید به مسائل فنی و رزمی آشنا بود و در زمینه آموزش از جمله خنثی کردن مین،نحوه ردیابی و شناسایی منطقه وظیفه داشت.

خلفی بیان داشت: بهداری به عنوان یکی از واحدهای رزمی بود که بعدها به گردان تبدیل شد و نزدیک به یک هزار و 400 نیرو در هر عملیات حضور داشتند.

وی افزود: هر گردان دارای 24 امداد گر و دو پزشک بود و فرماندهان لشگرها دستور العمل برای بهداری داشتند که در صورت نداشتن بهداری حق ورود به عملیات ها را نداشتند.

این بهدار ادامه داد: فرماندهان دوران دفاع مقدس جایگاه بهداری را به خوبی درک کرده بودند و اهمیت خاصی به آن قائل بودند.

خلفی با بیان اینکه با اشاره به نقش بهداری درعملیات محرم،افزود: بهداری لشگر 17 علی ابن ابیطالب توفیق داشتیم در خدمت شهید زین الدین باشیم.

وی با بیان اینکه بهداری لشگر علی ابن ابیطالب مجهز بود،بیان داشت: یک روز شهید زین الدین سرما خوردگی داشت و صدایم کرد و گفت دارویی تجویز کن، گفتم بهداری چند دکتر دارد گفت لطف کنید یک دکتر معرفی کنید مابقی برای شما.

این بهدار گفت: شهید زین الدین دارای جذابیت خاصی بود که پزشکان بهداری نیز جذب ایشان بودند.

وی افزود: در عملیات خیبر وقتی وارد جزیره شدیم هدف جزیره مجنون نبود و قرار بود با خالی کردن عقبه دشمن، پیشروی ادامه یابد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در جزیره جنوبی به دلایلی گیر افتادیم و بسیاری از رزمندگان شهید شدند.

وی افزود: امداد رسانی در این عملیات سخت بود و هیچ امکاناتی نداشتیم اما شش نفره کل مجروحین را خدمات رسانی کردیم.

الماسی در ادامه این جلسه، با اشاره به خدمات رسانی خود در گردان علی ابن ابیطالب (ع)،گفت: بهداری همواره در صحنه حضور داشت و امداد رسانی می کرد.

بهمنی از دیگر رزمندگان زنجانی با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: حوزه بهداشت از مهمترین واحدهای بهداری بود و به دلیل بروز برخی بیماری های واگیر دار نگاه به حوزه بهداشت جدی تر شد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای سلامت مواد غذایی، و واکسیناسیون رزمندگان بهداری تصمیم گرفت ساختار خود را تقویت کند که با تشکیل این ساختار موفقیت های مطلوبی کسب شد.

بهمنی ادامه داد: به دلیل نظارت های لازم بر سلامت غذایی و سلامت جسمی رزمندگان،از سال 62 بیماری های واگیر و خطرناک در بین رزمندگان مشاهده نشد.

این رزمنده گفت: در برخی از عملیات ها که احتمال شیمیایی زدن بود آموزش های لازم برای استفاده از ماسک ارائه می شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهداری رزمی ایران در جنگ های جهانی استثنا است/ نظارت بهداری بر سلامت غذایی و جسمی رزمندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..