تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواپیمایی که از عقاب باهوش‌تر است

پرندگان و به خصوص عقاب ها از آنها برای پرواز کردن و افزایش ارتفاع خود بهره می گیرندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به تولید گلایدری ( هواپیمای بدون موتور) شده اند که می تواند بدون نیاز به دخالت انسان و با استفاده از جریان هوای گرم تا ارتفاع ۷۰۰ متری پرواز کند.

 این هواپیمای گلایدر با جمع آوری اطلاعات از محیط اطراف و با افزایش آموخته ها و اطلاعاتش می آموزد که چگونه باید خود را با جریان هوای گرم هماهنگ کند تا بتواند بدین طریق ارتفاعش را تا حداکثر ۲۳۰۰ پا (۷۰۰ متر) ارتقا بخشد.

در واقع این هواپیما از همان اصول و آموزه هایی پیروی می کند که پرندگان و به خصوص عقاب ها از آنها برای پرواز کردن و افزایش ارتفاع خود بهره می گیرند. آنها به خوبی می دانند که چگونه باید از جریان های هوایی گرم برای این کار استفاده کنند و گلایدر جدید نیز با هوش مصنوعی خود می تواند در این زمینه با پرندگان رقابت کند. 

طول بال های گلایدر یادشده دو متر است و یک سیستم کنترل پرواز نیز برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته است. داده های هر بار پرواز نیز بر روی رایانه نصب شده در این گلایدر ثبت می شود و در پروازهای بعدی از آنها برای بهینه سازی فرایندحرکتی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:فراهم شدن مقدمات ساخت فرودگاه جدید در بوشهر

منبع:مهر

انتهای پیام/

هواپیمای بدون موتوری که از عقاب باهوش تر است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواپیمایی که از عقاب باهوش‌تر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..