تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصحاب واقعی و یار امام حسین (ع) چه خصوصیاتی دارند

امام حسین (ع) در روز عاشورا همراه چند تن از یارانش به شهادت رسید و کاری کرد که نام و یاد آنها بعد از گذشت این همه سال هنوز در دل شیعیان زنده می باشد. یاران امام حسین که شهید شدند از گروه های مختلفی بودند . در این بخش می خواهیم درباره اصحاب و یار امام حسین در آن روز ها با شما صحبت کنیم. با نیک صالحی همراه باشید

خصوصیات یار امام حسین

اصحاب و یاران سید الشهدا ۴ دسته تقسیم می‌شوند

اصحاب اولی؛ کسانی که در خروج از مکه با امام بودند؛ مثل عابس بن شبیب شاکری، حجاج بن مسروق جعفی، بریربن خضیر همدانی، عمربن جناده.

گرروه دوم، اصحاب طریق هستند؛ کسانی که در بین راه مکه و کربلا به امام پیوستند؛ مثل نافع بن هلال بجلی، مسلم بن کثیر ازدی، زهیر بن قین بجلی، ابوثمامه صائدی، یزید بن زیاد بن مهاصر کندی.

یار امام حسین اصحاب و یار امام حسین

گروه سوم از اصحاب کربلا، خود به سه دسته تقسیم می‌شوند.

یا افرادی از کوفه بودند که آمدند و ملحق می‌شوند؛ مثل دو پیرمردی به نام‌های مسلم بن عوسجه یا حبیب بن مظاهر

عده‌ای هم از جدا شدگان از لشگر عمر سعدبودند که به امام ملحق شدند؛ در رأسشان حر بن یزید ریاحی و ۳۰ نفر دیگر هستند.

گروه دیگر بعد از واقعه عاشورا (فردای عاشورا تا روز یازدهم) و به تعبیری بعد از شهادت امام پیوستند؛ مثل هفهاف بن مهند راسبی که وقتی آمد و اوضاع را دید، شمشیر برداشته و به لشگر ابن سعد حمله کرده، عده‌ای را به درک رساند و و در نهایت به شهادت رسید.

گروه چهارم اصحاب بنی هاشم هستند که صحبت در رابطه با شناخت حقیقت این شخصیت‌ها از لسان ناقص ما بر نمی‌آید؛ اصحابی، چون قمر بنی هاشم، حضرت قاسم و علی اکبر.

خصایص ویژه اصحاب و یار امام حسین (ع)

اولین خصیصه این بود که آن‌ها تفقّه در دین داشتند. آگاه در دین و دین فهم بودند. دین را وراثتی نداشتند، دراستی داشتند. دین را آموخته بودند.

این گونه نبودند که، چون پدرانشان مسلمان باشند، این‌ها هم بدون هیچ تفقه و دلیلی ادامه دهنده این راه باشند.

نکته‌ای که در دینداری وراثتی باید توجه شود این است که این نحو مسلمانی و ایمان تا زمانی جواب می‌دهد که همه چیز خوب باشد، اما همین که مقداری از آسایش و زندگی آن‌ها اوضاعش تغییر کند به همه چیز بد بین و بی اعتماد می‌شود. چرا که این دین آگاهنه نیامده و با یک نسیم هم از بین می‌رود.

چنانچه دربیانی امام حسین (ع) می‌فرمایند: به راستى که مردم بنده دنیا هستند
و دین لقلقه زبان آنهاست، تا جایى که دین وسیله زندگى آنهاست، دین دارند و،
چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى‌شوند. (۲)

در بیانی امام باقر (ع) نیز می‌فرمایند: مؤمن از کوه سخت‌تر است. از کوه کم می‌شود،
اما از دین مؤمن چیزی کاسته نمی‌گردد. (۳)

کسی که دین را دراستی می‌آموزد عوض نمی‌شود دچار تغییر کمی و کیفی نمی‌شود.

در رکاب امیرالمؤمنین نمازخوان‌ها بودند، اما خبری از دین آگاهان نبود.
عده‌ای بودند که در مقابل معاویه ایستادند، اما ناگهان دسیسه‌هایی شیطانی قرآن
را به نیزه کردند و، چون اینان بطن عمیقی از دین و آگاهی را در خود نداشتند
نتوانستند دین و قرآن حقیقی را تشخیص دهند و آن جا بود که فریب خوردند و مقابل علی رسیدند.

بد نیست بدانید پیروان و رهروان امام حسین(ع) نه تنها در دنیا که در آخرت هم سرافراز خواهند بود یار امام حسین اصحاب واقعی و یار امام حسین

پیروان و رهروان امام حسین(ع) نه تنها در دنیا که در آخرت هم سرافراز خواهند بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نصیر احمد نور سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در مراسم شب عاشورای حسینی در هیئت چهارده معصوم واقع در خیرآباد ورامین شرکت کرد.

سفیر افغانستان در ایران طی سخنانی در شب عاشورا در ورامین تهران گفت
که امروز می بینیم که نام حسین(ع) و راه حسین هر روز در اقصی نقاط دنیا
رو به گسترش است و تا قیام قیامت این وضعیت ادامه خواهد داشت.
حسین و حسینیان در دنیا و آخرت سرافراز خواهند بود.

وی ضمن تسلیت بمناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی طی سخنانی اظهار داشت:
عاشورای حسینی نقطه درخشان در تاریخ اسلام و نمونه ای از ایثار و جانفشانی است
که نظیرش را نمی توان یافت. ایثاری که امام حسین(ع) و یاران وفادارش در راه اسلام
و اصلاح امت محمد (ص) از همه چیز خود گذشتند.

پیروان و رهروان امام حسین(ع)

سفیر افغانستان در تهران گفت: جنایتکارانی که این جنایت هولناک تاریخی را مرتکب شدند خیال آن را کردند که به حسین (ع) و حسینیان نقطه پایان می گذارند و در این راه از هیچ نوع سنگدلی و قساوت و وحشت و جنایت دریغ نکردند. امروز می بینیم که نام حسین (ع) و راه حسین هر روز در اقصی نقاط دنیا رو به گسترش است و تا قیام قیامت این وضعیت ادامه خواهد داشت. حسین و حسینیان در دنیا و آخرت سرافراز خواهند بود.

او با اشاره به تلاش دشمن جهت نابودسازی دین اسلام گفت این دین نابود شدنی نیست و پیروان راه حسین (ع) هر روز رو به افزون شدن هستند. ای کاش چنین میشد که یزید و یزیدیانی که جنایت هولناک کربلا را آفریدند چند دقیقه ای بطور مثال در روز اربعین حسینی به این جهان برگشت داده می شدند تا به چشم خود می دیدند که جنایت شان جز خسران ابدی برای خودشان نتیجه دیگری نداشته است.

افکار نیوز و باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصحاب واقعی و یار امام حسین (ع) چه خصوصیاتی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..