تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲ دبیرستان قمی به جمع مدارس ماندگار کشور پیوستند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور عنوان کرد؛

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور صبح امروز در مراسم نخستین روز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دین و دانش برگزار شد، با اشاره به ناشناخته ماندن چهره علمی و آموزشی شهید بهشتی،گفت: شهید بهشتی بیشتر به عنوان یک چهره قضایی شناخته‌شده و این در حالی است که عمر ایشان در فعالیت‌های آموزشی سپری‌شده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با تأکید بر اهداف پیش‌بینی‌شده برای تأسیس مدرسه دین و دانش،بیان کرد: هدف از تأسیس این مدرسه تأمین یک پایگاه برای مکتب پاک اسلام بود و جهت تربیت نیروهای وفادار به ارزش‌ها نیاز به وجود چنین مدرسه‌ای وجود داشت که در زمینه‌های تربیتی و علمی افراد بسیار ارزشمندی تربیت شدند.

وی دلایل نام‌گذاری این مدرسه به دین و دانش را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در فرایند تأسیس مدرسه دین و دانش نکات مهمی وجود دارد، نام‌گذاری این مدرسه به این دلیل است که در آن زمان فرض بر این بوده که بین دین و دانش هیچ نوع همخوانی وجود نداشت و حزب توده این دیدگاه را ترویج می‌کرد و در این شرایط شهید بهشتی با این نام‌گذاری در کنار هم بودن و عدم منافات دین و دانش تأکید کردند.

وی با تأکید بر عمق نگاه علمی شهید بهشتی،یادآورشد: شهید بهشتی یک نگاه عمیق و دقیق به دین داشت و به دور از تعصبات زبان‌های آلمانی، عربی و انگلیسی را فراگرفته بود و به عنوان معلم زبان نیز در مدارس به فعالیت پرداختند.

نوید ادهم، نظم را عنصری ضروری در زندگی دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی نظم ایشان بوده و زمانی که در ساعت معینی قرار بر انجام کاری داشتند، در موعد مقرر کار خود را انجام می‌دادند.

وی مصوبه شناسایی مدارس ماندگار در کشور را موردتوجه قرار داد وبیان کرد: مصوبه شناسایی مدارس ماندگار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح‌شده که در استان قم مدرسه دین و دانش و شیخ صدوق به عنوان مدارس ماندگار شناخته‌شده‌اند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور ادامه داد: صلابت رأی و عزم جدی شهید بهشتی در امور یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود و پس از بازگشت از هامبورگ با شهید باهنر و برخی دیگر از شخصیت‌ها به تألیف کتاب‌های درسی و دینی پرداختند و امروز مجموعه این کتب تحت عنوان شناخت اسلام مطرح است.

نوید ادهم با تأکید بر لزوم پیگیری آرمان‌های بزرگان سال‌های گذشته کشور،تصریح کرد: شهید بهشتی بیش از بخش قضایی شخصیت خود، در بخش آموزشی مطرح بوده و باید دانش‌آموزان آرمان‌های این شهید ارزشمند را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ح

شناسایی مدارس ماندگار در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲ دبیرستان قمی به جمع مدارس ماندگار کشور پیوستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..