تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز مهرماه هر سال باید روز نشاط دانش آموزان باشد/ مدرسه محل اتصال امروز و فرداست/ برای انجام کارهای بزرگ باید به دانش آموزان اعتماد کرد

حجت‌الاسلام روحانی در مراسم بازگشایی مدارس سال تحصیلی سال ۹۸-۹۷:

متأسفانه امروز پدر و مادرانی که باید از شروع سال تحصیلی خوشحال باشندرئیس جمهور با اشاره به اینکه به دانش آموزان برای انجام کارهای بزرگ باید اعتماد کرد،گفت: معلمان کار بزرگی انجام دادند و بخش بزرگی از همه پیشرفت ما در سایه ساخته شدن اخلاق و رفتار در مدرسه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم نمادین زنگ مهر در مدرسه دخترانه عترت در منطقه ۹ تهران با حضور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و رئیس‌جمهور زنگ مهر را به صدا درآورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم بازگشایی مدارس سال تحصیلی سال 98-97 : گفت: یاد شهدای عزیز را گرامی می داریم؛ مردم پرآوازه اهواز که در طول دفاع مقدس قهرمانانه ایستادند و نگذاشتند خیابانی از شهرشان در دست دیگران قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز پدر و مادرانی که باید از شروع سال تحصیلی خوشحال باشند به دلیل افرادی که پولشان را از همسایه های جنوبی می گیرند داغدار هستند.

رئیس جمهور گفت: روز اول مهر از آنجایی که همزمان با بازگشایی مدارس است برای ما مهم است چون آموزش های لازم و مهارت زندگی را آغاز می کنیم، باید بگوییم همه چیز از مدرسه شروع می شود و دقیق تر از مدرسه و خانه.

ایمان، اعتقاد، راه و سبک زندگی از خانه و مدرسه آغاز می شود

وی با بیان اینکه ایمان، اعتقاد، راه و سبک زندگی، زبان و اخلاق ما از خانه و مدرسه آغاز می شود، ادامه داد: نحوه ارتباط گیری، اخلاق، توانمندی علمی، توانمندی اخلاقی همه از خانه و مدرسه است و همین جاست که معلمان ما و برنامه ریزان باید بدانند فاصله خانه تا مدرسه باید کوتاه شود؛ مدرسه محل اتصال امروز و فرداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: اگر ارزش ها در خانه و مدرسه در یک راستا نباشد اینجاست که برداشت نوجوان برای زندگی آینده توام با ابهام خواهد شد و تردیدها در زندگی اش آغاز می شود.

وی ادامه داد: دانش آموز با این تردید دچار بلاتکلیفی می شود که خانواده، معلم، هم‌شاگردی یا اقوام کدام درست می گویند و در نگاه کلی جامعه و رسانه کدام درست می گوید.

رئیس جمهور بیان کرد: مدرسه محل اتصال جامعه و خانواده، دیروز، امروز و فرداست؛ اگر امروز مدرسه ما را با قرن های گذشته آشنا نکند همچنین به امروز و فردا حلقه اتصالی نداشته باشد، موفق نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر اینکه تحولات بسیاری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد، بیان کرد: آموزش و پرورش بار سنگینی بر دوش دارد و همه پیشرفت ها در سایه مدرسه خواهد بود.

آموزش و پرورش باید در عمل به جامعه نشان دهد بین مرد و زن تفاوتی وجود ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه آغاز مهرماه هر سال باید روز نشاط دانش آموزان باشد،  ادامه داد:  اگر دانش آموز در خانه به گونه ای می اندیشد و در مدرسه فضای دیگری می بیند این فاصله از نظر ارزشی و اخلاقی مشکل آفرین است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به دانش آموزان برای انجام کارهای بزرگ باید اعتماد کرد،  گفت: معلمان کار بزرگی انجام دادند و بخش بزرگی از همه پیشرفت ما در سایه ساخته شدن اخلاق و رفتار در مدرسه است و برای ما خیلی مهم است که آغاز مهرماه هر سال روز نشاط دانش آموزان است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: یعنی ۳۱ شهریور همه خوشحال هستید که فردا مدرسه می روید یا دچار غصه و غم می‌شوید؛ همه باید کاری کنیم که دانش آموزان به استقبال اول مهر بشتابند و باید خوشحال باشیم که برای پلکان تعالی تلاش کنیم.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور، وزیر و صدا وسیما و یا رسانه ها بگویند زن و مرد در پیشگاه خداوند یکسان هستند، آموزش و پرورش باید در عمل به جامعه نشان دهد، این را باید در مدیران مدارس، سلسله مراتب آموزش و پرورش مشاهده کنیم.

همه ما باید احترام به یکدیگر را از مدرسه بیاموزیم

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه همه جا باید مقام والای زن را ببنیم و مشاهده کنیم، تصریح کرد: همه ما باید احترام به یکدیگر را از مدرسه بیاموزیم، آماری را اخیرا مشاهده کردم که فضای مجازی کشور ما با ده ها فضای مجازی دیگر مقایسه شده بود، آمار خوبی نبود، در نحوه حرف زدن، در نحوه انتقاد کردن؛ اشکال ندارد از همه دیگر نقد و انتقاد کنیم اما زبان و بیان ما چگونه است؟ یعنی باید احترام به یکدیگر را بیشتر بیاموزیم؛ در ورزشگاه های ما هنگام مسابقه چه خبر است؟ زبان و لحن و فریاد ما چه خبر است، همه این ها نشان می‌دهد که ما باید احترام به یکدیگر را بیشتر بیاموزیم.

رئیس جمهور  گفت: دروغ گفتن و مال مردم خوردن گناه است اما به همان نسبت اهانت معلم به شاگرد، شاگرد به معلم، معلم به معلم و شاگرد به شاگرد هم گناه است.

وی به مهارت آموزی اشاره و بیان کرد: پرسش مهر امسال هم به این موضوع بر می گردد و سوال این است که سال گذشته چه مهارت هایی آموختید و برای امسال چه انتظاراتی دارید و کدام معلم به شما بیشتر کمک کرد و چه مهارتی برای دانش آموزان برای زندکی مهم تر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: مدرسه جایگاه علم، تعلیم و تربیت و آمادگی برای ورود به جامعه است؛ هر سال باید یک بند از کارنامه آموختن مهارت جدید باشد همانطور که نمره انضباط مهم است، جایگاه مهارت آموزی دانش آموزان هم مهم است، دانش آموزان باید دارای مهارت در زندگی باشند.

وزیر آموزش و پرورش کاری کند که دانش آموز کتاب درسی را نقد کند

رئیس جمهور  اظهار کرد: نباید فکر کرد دانش آموز نمی تواند درس دهد، گاهی دانش آموز می تواند پا به پای معلم کلاس درس را اداره کند، انواع مهارت ها را  برای آینده زندگی به دانش آموزان بیاموزید.

وی بیان کرد: نقاد باشید و مدرسه جای ساختن عقل و تدبیر باشد نه اینکه جایگاهی برای پر کردن مخزن ذهن از مطالب درسی.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: وزیر آموزش و پرورش کاری کند که دانش آموز کتاب درسی را نقد کند و این نقد موثر جایزه داشته باشد و دانش آموز کتاب را تصحیح و تکمیل کند.

گفتنی است؛ رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس ۵۹ مدرسه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز مهرماه هر سال باید روز نشاط دانش آموزان باشد/ مدرسه محل اتصال امروز و فرداست/ برای انجام کارهای بزرگ باید به دانش آموزان اعتماد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..