تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرتاپ ماهواره جدید دانشگاه علم و صنعت به زودی/ اشتغال ۸۰ درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه

پرتاپ ماهواره جدید دانشگاه علم و صنعت به زودیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین استقبال دانشجویان ورودی جدید کارشناسی این دانشگاه گفت: خوشبختانه این دانشگاه یک دانشگاه مهندسی و فنی است به طوری که فارغ‌التحصیلان ضمن آشنایی با مفاهیم علمی و تئوری در طول تحصیل خود با حضور در کارگاه‌های مختلف مهارت‌افزایی کرده و توان بسیار خوبی کسب می کنند.

وی ادامه داد: آمار خوبی از فارغ‌التحصیلان شاغل دانشگاه علم و صنعت در فضای کار ایران وجود دارد. و به همین منظورجهت فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار خوب است، ضمن اینکه بر اساس برآوردها و تحقیقات انجام‌شده، آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ۸۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: یکی از امتیازات خاصی این دانشگاه این است که اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر را با تسهیلات بدون آزمون برای فارغ‌التحصیلان نخبه آن هم با ۳۰ درصد کل ظرفیت اختصاص داده است و این امر موجب استقبال نخبگان این دانشگاه و همچنین سیستم آموزشی این دانشگاه است.

ذاکری گفت: نشر مقالات علمی بسیار زیاد یکی از دستاوردهای دانشگاه های سطح یک کشور است، از این رو رقابتی بسیار سنگین میان این دانشگاه‌های وجود دارد، به طوری که بر اساس آمار های سال گذشته بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مقاله ISI مختص به این دانشگاه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اولین ماهواره ایران توسط محققان و پژوهشگران این دانشگاه ساخته و به فضا پرتاب شده است و همچنین قرار است دومین و سومین ماهواره هم با کارکرد آموزشی و علمی به زودی به فضا پرتاب شود.

عملکرد این دانشگاه کاملاً مشخص است و در واقع ثبت اختراعات زیاد در دانشگاه علم و صنعت در طول سال که با همکاری اعضای هیأت علمی و دانشجویان صورت می‌گیرد، حکایت از وضعیت مطلوب علمی و آموزشی این دانشگاه دارد.

رییس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: خوشبختانه این دانشگاه در رتبه‌بندی کشور در بین دانشگاه‌های صنعتی دارای رتبه یک تا چهار و در بهترین رتبه‌بندی‌های دنیا دارای رتبه ۴۰۰ تا ۴۵۰ و در بدترین رتبه‌بندی صورت گرفته دنیا، در رتبه ۶۰۰ تا ۶۵۰ قرار دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه با اشاره به حمایت های دولت، گفت: دولت حمایت‌های بسیار جدی از ۵ دانشگاه برتر کشور که قرار است هم‌تراز بین‌المللی شوند،‌ انجام داده است اما برای رسیدن به این سرمنزل مقصود باید شاخص‌ها و استانداردهای زیادی در بخش‌های آموزشی، اشتغال، پژوهشی و فرهنگی رعایت شود.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی‌نژاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت در آئین استقبال از دانشجویان ورودی جدید کارشناسی این دانشگاه گفت: با عنایت خداوند خانواده‌های ایرانی با وجود خطرات متفاوت دنیا به خوبی توانسته‌اند فرزندان خود را مدیریت، تربیت و هدایت کرده و آنها را به دانشگاه بفرستند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه وجود دارد. در این بین باید اولیا همواره خود را در کنار فرزندانشان علاوه در خانواده در دانشگاه هم ببینند ضمن اینکه نباید کنترل‌های محسوس و برخوردهای چکشی با دانشجو صورت گیرد.

وی گفت: دانشگاه علم و صنعت و تمامی دانشگاه‌های ایرانی آئین‌نامه و قوانین پوششی خاصی دارند که باید دانشجویان آن را رعایت کنند هرچند که تمامی دانشگاه‌های برتر دنیا که حتی غیر مسلمان هم هستند چنین آئین‌نامه‌هایی را دارند ضمن اینکه تمامی آئین‌نامه‌های پوششی از منظر اجتماعی و برای جلوگیری از آسیب‌های دیگر تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: مسئولیت اولیا نسبت به فرزندانشان قبل و بعد از ورود به دانشگاه متفاوت و دارای حساسیت‌های خاصی است، به همین دلیل باید از فرصت‌ها و تهدیدها نهایت استفاده را کرده و با مشورت‌های لازم اقدامات مراقبتی محسوس و غیرمحسوسی را انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرتاپ ماهواره جدید دانشگاه علم و صنعت به زودی/ اشتغال ۸۰ درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..