تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزادسازی تلفن های همراه توقیف شده راه حل خروج از بحران نیست/ افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی!

ساعت: 11:47 منتشر شده در مورخ: 1397/07/01 شناسه خبر: 1411281

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی و تصویری ارومیه:

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی و تصویری ارومیه با بیان اینکه ورود تلفن های همراه توقیف شده به بازار راه حل خروج از بحران نیست گفت: امروز افزایش قیمت ۳ برابری لوازم خانگی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا امیر حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز در خصوص گرانی حاکم بر بازار موبایل و لوازم الکتریکی گفت: در سال های گذشته همگان قاچاق کالا را از مبادی غیر رسمی تلقی کرده و خواستار سد این مبادی بودنداما امروز خلاف این موضوع بر همگان ثابت شده است.

وی، با بیان اینکه تمام کالاهای قاچاق از مبادی رسمی کشور وارد می شدند، افزود: اتحادیه لوازم خانگی از ۲۳ رسته تشکیل شده که لوازم خانگی و تلفن همراه و لوازم هوشمند قدرتمند ترین رسته ها محسوب می شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی و تصویری ارومیه با اشاره به شرایط بازار تلفن همراه عنوان کرد: احتکار توسط فروشندگان نمی تواند عامل گرانی باشد چراکه این امر توسط فروشنده توجیه اقتصادی نداشته و نمی توان عامل کمبود در بازار را فروشندگان عنوان کرد.

وی، اذعان داشت: بدون شک طرح رجیستری تلفن همراه طرحی موفق در راستای کنترل کالای قاچاق بوده اما خیانت برخی شرکت های وارد کننده و افزایش قیمت ارز موجب خروج بازار از ثبات شده است.

حسن زاده، خاطر نشان کرد: طبق قیمتی که از سوی واردکننده وتوزیع کننده تلفن همراه به مغازه‌داران عرضه می شود، فروشندگان نمی‌توانند با سودی بیش از ۷ درصد نسبت به قیمت خریداری شده خود، اقدام به فروش کنند با این وجود، به علت رکود کنونی در بازار تلفن همراه، همکاران ما با درصد سود پایین‌تری کالای خود را به فروش می‌رسانند.

وی، بیان کرد: عرضه گوشی های تلفن همراه توقیف شده توسط دولت در بازار می تواند کاهش قابل توجهی در قیمت اجناس ایجاد کند اما راه حل اصلی نبوده ودر صورت نبود تدابیر لازم بار دیگر شاهد اشباع بازار تلفن همراه از کالاهای قاچاق خواهیم بود.

*افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی و تصویری ارومیه، در راستای بازار لوازم خانگی نیز اظهار کرد: امروز شاهد افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی هستیم چراکه شرکت های کره ای از عرضه کالا به صورت فله ای دوری کرده و به صورت محدود این کالا هارا در اختیار وارد کننده و توزیع کننده قرار می دهند.

وی، با بیان اینکه رکود قابل توجهی در بازار لوازم خانگی حاکم است، ادامه داد: فروشندگان حتی به اجناس ایرانی نیز دسترسی نداشته و تولید کنندگان از توزیع به اندازه نیاز جلوگیری می کنند در نتیجه تقاضا بر عرضه پیشی می گیرد.

حسن زاده با اشاره به اینکه افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی داخلی غیرقانونی است اظهار کرد: برخی تولید کنندگان داخلی و فروشندگان از شرایط موجود اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و به بهانه افزایش قیمت ارز و تحریم قیمت محصولات را چند برابر کرده که نیازمند نظارت و بازرسی‌های دقیق از سوی سازمان صنعت و معدن است.

بازگشت ثبات به بازار با کاهش روند ترخیص کالا از گمرکات

وی، در پایان با اشاره به اینکه کالاهای خریداری شده مدت زمان زیادی در گمرک معطل شده و ترخیص نمی شوند،گفت: در صصورت همکاری مسئولان گمرک در راستای ترخیص لوازم خانگی می توان قیمت هارا ثابت نگه داشته و ثبات را به بازار برگرداند.

انتها پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزادسازی تلفن های همراه توقیف شده راه حل خروج از بحران نیست/ افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..