تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص بیش از ۶۴۹ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کردستان به کشت پاییزه

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد صالح احمدی با بیان اینکه همه ساله کشت پاییزه در این استان از اول مهر تا نیمه اول آبان انجام می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۶۴۹ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات گندم، جو و کلزا برود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود گندم دیم با ۵۸۲ هزار هکتار بیشترین سهم در کشت پاییزه در کردستان را به خود اختصاص دهد و پس از آن گندم آبی با ۳۲ هزار هکتار، جوی آبی با ۲۶ هزار هکتار، کلزا با پنج هزار هکتار و جو دیم با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

احمدی بیان کرد:طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی نزول باران به صورت معمول در نیمه اول مهر امسال دور از انتظار نیست و کشاورزان باید هر چه سریعتر مزارع خود را زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم و جو ببرند.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: رعایت آیتم‌های افزایش عملکرد محصول در مزارع از سوی کشاورزان هنگام کشت ضروری است که کشت به صورت مکانیزه، رعایت عمق کشت، استفاده از بذور اصلاح شده و رعایت تغذیه گیاهی از جمله این آیتم‌ها است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از کشاورزان برای رعایت این آیتم ها، تامین ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو و تهیه ۳۶ هزار تن انواع کود شیمیایی از جمله برنامه‌های انجام شده از سوی این سازمان است.

احمدی گفت: بذر‌های تامین شده گندم شامل ارقام اصلاح شده‌ای مانند سرداری، آذر ۲، هما، باران، اوحدی و هشترود برای گند دیم و بذور حیدری، پیشگام و میهن برای گندم آبی، بذور آبیدر، سهند و انصار برای جوی دیم و بهمن برای جوی آبی است.

وی اظهار داشت: همچنین در این راستا ۳۰ هزار تن از ۳۶ هزار تن کود شیمیایی تامین شده در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

گفتنی است؛ کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/م

توزیع ۳۰ هزار تن کود شیمیایی در شهرستان‌های استان کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص بیش از ۶۴۹ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کردستان به کشت پاییزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..