تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دختری که بخاطر بیماری خاص چشمانی زیبا پیدا کرده است! عکس

دختری که با یک سندرم به دنیا آمده دارای چشمانی خاص و متفاوت شده است

سندرم Axenfeld-Gieger syndrome چیست؟

دختری ۲ ساله به نام (Mehlani Martinez) از بدو تولد مبتلا به سندرم (Axenfeld-Gieger syndrome) شده و دراثر آن، چشمانی بسیار بزرگ و زیبا پیدا کرده است.

این اختلال ژنتیکی نادر از بین هر ۲۰۰ هزار نوزاد به دنیا آمده در جهان بر روی یک نفر اثر می‌گذارد که بر اثر آن بخش رنگی چشم رشدی بیش از اندازه پیدا می‌کند.بیش از۵۰ درصد کودکان متولد شده با این سندرم دچار آب سیاه هستند. فشاربالای چشم ناشی از این اختلال ژنتیکی درصورت کنترل نشدن، سبب نابینایی درسال‌های آینده می شود.

یکی دیگر از مشکل‌های مبتلایان به این سندرم حساسیت شدید چشم ها به نور خورشید است، این افراد باید در زمان خروج از منزل حتما از عینک آفتابی ویژه استفاده کنند.چشمان این کودک درزمان تولد بزرگ‌تر از اندازه طبیعی است و پزشکان درهفته اول تولد او ابتلا به سندرم (Axenfeld-Gieger) را شناسایی می کنند.


دختر مبتلا به سندرم Axenfeld-Gieger syndrome

دختر مبتلا به سندرم Axenfeld-Gieger syndrome

به دلیل بزرگ بودن بیش از اندازه بخش رنگی چشم، نوری فراوان وارد چشم می‌شود و از این رو مبتلایان به این سندرم به نورشدید محیط یا تابش مستقیم نور خورشید حساس هستند.پزشکان برای نجات کودک از نابینایی در ۵ ماهگی عمل جراحی برای برطرف کردن آب سیاه انجام دادند.

جهش ژنتیکی درچشمان این کودک سبب عملکرد نادرست کانال‌های تخلیه مایعات است و جراحان با نصب نوعی کانال‌های تخلیه مایع مصنوعی در چشم، فشار داخل چشم را کاهش می دهند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dustaan.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دختری که بخاطر بیماری خاص چشمانی زیبا پیدا کرده است! عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..