تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا زلزله شب گذشته جویبار مازندران، آتش فشان دماوند را فعال می‌کند؟

زلزله شب گذشته جویبار مازندران ربطی به فعال شدن آتش فشان دماوند دارد؟مهدی زارع استاد پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و عضو وابسته فرهنگستان علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زلزله صبح امروز جویبار مازنداران و فعال شدن گسل کوه دماوند گفت: ساعت ٢:٠٤ بامداد امروز، زلزه ای با بزرگای ٤.٧ در شمال بابل و در نزدیکی گسل بهشهر رخ داده که کانون آن ١-٧-٩٧ بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت کانون به نظر می رسد زلزله به جنبا شدن مرز گسله فعال شمالی رشته کوههای البرز با دشت کاسپین مربوط بوده و طبیعتا نمی توانسته ارتباطی مستقیم با فعالیت آتشفشان دماوند داشته باشد.

زارع افزود: ممکن بود این زلزله در مرز زمین ساختی کوهستان، باعث لغزش و بسته شدن جاده شده و سنگ افت ایجاد کند. البته در دشت، بسته به ضخامت رسوبات، سطح آب زیرزمینی و نوع خاک به تشدید امواج لرزه ای به وجود بیاورد که به نظر می رسد که در زلزله بامداد یکشنبه اول مهر٩٧ مازندران چنین تشدیدی رخ داده و با توجه به اینکه در نیمه شب نیز رخ داده است، وحشت برای مردمی که از خواب بیدار شده اند بیشتر بوده است.

انتهای پیام/

زلزله جویبار مازندران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا زلزله شب گذشته جویبار مازندران، آتش فشان دماوند را فعال می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..