تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرویز تاییدی بی‌حاشیه بود و حق خواهی نکرد!

"خصوصیات نیک او باعث شد که این مرد بی‌حاشیه درحاشیه بماند و هرگز حق خواهی نکند، ماهم بی‌ اعتنا ازکنار او گذشتیم و حال فقدانش را شاهدیم، او هم از میان ما رفت بی‌آنکه ارج ببیند و به آنچه لیاقتش را داشت برسد."

اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر و مدیرعامل پیشین خانه تئاتر در متنی که برای درگذشت پرویز تاییدی نوشته و در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است:

“پرویز تأییدی را با ترجمه‌ی کتاب  «کارهنرپیشه» روی نقش که بخشی از سلسله درس‌های استانیسلاوسکی در بازیگری است و تک پرده‌ای‌هایی در همان کتاب بیشتر شناختم، تک پرده‌ای‌هایی که خیلی از بازیگران ‌و علاقمندان به بازیگری را به روی صحنه یا جلوی دوربین برد تا آنچه را درآموزه‌های استانیسلاوسکی در متن کتاب دریافته بودند تجربه کرده و ‌میزان توانایی خود را بسنجند و به منصه‌ی ظهور برسانند، زیبای بی‌اعتنا، پرده برداری، آخرین نوارکراپ و نقص ازجمله‌ آن تک پرده‌ای‌ها بودند.

بعدها که او را از نزدیک شناختم احترامش برایم صد چندان شد، معلمی بی‌ادعا، با دانش، متواضع، بی‌حاشیه، کم حرف و کم توقع، همین خصوصیات نیک او باعث شد که این مرد بی‌حاشیه درحاشیه بماند و هرگز حق خواهی نکند، ماهم بی‌اعتنا از کنار او گذشتیم و حال فقدانش را شاهدیم، او هم از میان ما رفت بی‌آنکه ارج ببیند و به آنچه لیاقتش را داشت برسد. چه می‌شود؛ کرد؟ بازهم باید گفت، چرخ بازیگر از این بازیچه‌ها بسیار دارد.

درگذشت ایشان را به جامعه‌ی هنری و خانواده گرامیش تسلیت عرض می‌نمایم، روحش شاد و یادش ماندگار باد.»

پرویز تاییدی ـ مترجم و پیشکسوت تئاتر، سینما ـ  بر اثر ایست قلبی  امروز ۳۱ شهریور ماه در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

تاییدی که متولد سال ۱۳۱۶ بوده، اثار نمایشی زیادی را ترجمه کرده و جزو اولین کسانی شناخته می‌شود که تئاتر را در تلویزیون به شکل تله تئاتر و فیلم تئاتر راه‌ انداختند.

او که ساخت فیلم‌هایی همچون «آخرین مهلت» و «حمله خرچنگ‌ها» را در کارنامه کاری خود دارد، از نخستین مترجمان و مدرسان، بازیگری آکادمیک در تئاتر محسوب می‌شد و با ترجمه «نظریه‌های استانیسلاوسکی» در حوزه بازیگری نقش مهمی در این باره داشته است. 

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرویز تاییدی بی‌حاشیه بود و حق خواهی نکرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..