تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاوت‌ هاي آنفلوآنزا با سرماخوردگي

تفاوت‌ هاي آنفلوآنزا با سرماخوردگي

خبرگزاري آريا – بيش از ۱۰۰ نوع ويروس مختلف مي‌توانند سرماخوردگي ايجاد کنند، در حاليکه ويروس‌هايي که موجب بروز آنفلوآنزا مي‌شوند، زياد نيستند. سرماخوردگي معمولا خفيف‌تر از آنفلوآنزاست و سريع‌تر از آن بهبود مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر ابراهيم رزم‌پا – متخصص گوش و حلق و بيني و نايب رييس انجمن راينولوژي ايران در گفتگو با ايسنا درباره تفاوت‌هاي سرماخوردگي ساده با آنفلوآنزا، گفت: سرماخوردگي و آنفلوآنزا علائمي مشابه دارند. درعين حال سرماخوردگي معمولا خفيف‌تر از آنفلوآنزا است، آنفلوآنزا علائم شديدتري دارد. هنگام سرماخوردگي فرد معمولا علاوه بر احساس خستگي و کوفتگي عضلاني، عطسه و سرفه مي‌کند و آبريزش بيني، سوزش گلو، اشک ريزش وسر درد دارد، ممکن است تب نداشته يا تب پاييني داشته باشد.
وي ادامه داد: آنفلوآنزا ناگهان شروع شده و بسيار آزاردهنده است. فرد احساس ضعف و خستگي مي‌کند و تب دارد. علائـــم ديگري همچون سرفه‌هاي خشک، آبريزش از بيني، لرز، درد عضلاني، سردرد شديد، درد چشم و گلودرد را به همراه دارد. مدت زمان بيشتري طول مي کشد تا آنفلوآنزا کاملا خوب شود، اما در سرماخوردگي اين مدت کوتاه‌تر است.
رزم‌پا با بيان اينکه بيش از ۱۰۰ نوع ويروس مختلف مي‌توانند سرماخوردگي ايجاد کنند، گفت: ويروس‌هايي که باعث بروز آنفلوآنزا مي‌شوند زياد نيستند، همين امر باعث شده واکسن‌هايي تهيه شود که به پيشگيري از آنفلوآنزا کمک مي‌کنند. اما در مورد سرماخوردگي، ساختن واکسن به دليل تعداد زياد ويروس‌ها ميسر نيست.
درمان علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا
استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران براي درمان علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا توصيه کرد: در خانه بمانيد و استراحت کنيد (مخصوصا در هنگام بروز تب)، سيگار نکشيد و از همراهي با افرادي که سيگارمي‌کشند اجتناب کنيد. مايعات فراوان مانند آب، آب ميوه و سوپ رقيق شده بنوشيد. از نوشيدن الکل پرهيز کنيد. با آب نمک ولرم چند بار در روز غرغره کنيد اين کار باعث مي‌شود سوزش گلو بهبود يابد. اسپري‌هاي گلو نيز به کاهش درد گلو کمک مي‌کنند. قطره‌هاي بيني که حاوي آب و نمک (سرم فيزيولوژي) هستند به کاهش ترشحات بيني و مرطوب شدن پوست داخل بيني کمک مي‌کنند.
چه زماني بايد به پزشک مراجعه کرد؟
رزم‌پا در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در صورت بروز سرماخوردگي، چه زماني بايد به پزشک مراجعه کرد؟ گفت: در بعضي موارد، نيازي به ديدن پزشک نيست. بيمار مي‌تواند علائم را با پيگيري توصيه‌هاي بالا درمان کند. فقط در صورتيکه علائم آنفلوآنزا را داشت، بايد به پزشک خود اطلاع دهد تا پزشک داروهاي ضد ويروس تجويز کند. همچنين در صورت طولاني شدن سرماخوردگي بيش از ۱۰ روز، گوش درد يا خروج ترشح از بيني، درد شديد در صورت يا پيشاني، تب بالاي ۳۸ درجه، تنفس کوتاه، خشونت صدا، سوزش گلو يا سرفه مداوم و خس خس سينه بايد به پزشک مراجعه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاوت‌ هاي آنفلوآنزا با سرماخوردگي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..